Klacht: Toiletten in trein steeds weer defect. | NS Community

Klacht: Toiletten in trein steeds weer defect.

  • 20 November 2022
  • 11 reacties
  • 563 Bekeken

Reputatie 2

Het valt mij op dat de laatste tijd toiletten in de trein vaak defect zijn. Nu een trein met 2 treinstellen en in beide treinen is het toilet wederom defect! Als je nodig moet is dit heel vervelend NS! Zijn er onderdelen in bestelling of zo? Waarom gebeurt dit de laatste tijd zo veel? Heel irritant! 😠


11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Denk nou zelf eens na voor je wat roept (op zich terecht)

1.daarvoor heb je personeel nodig en dit lijkt me nou niet echt een heel aantrekkelijk baantje in die gore kots etc.

2.steeds meer mensen nemen toch die trein en dus qua kans ook steeds hoger dat er dan wat misgaat of kaduuk

3.uit eigen ervaring: NL -en dan vooral de wat latere avond als hier nog volop treintjes rijden- hebben veel sneller de neiging te gaan vandaliseren of stennis te trappen als de landen rondom ons. Nu zullen er vast wel moraalridders preken dat dat komt door onvoldoende patrouilleren van de gastdames/heren op de trein oid, maar ach. Plus dat hier een behoorlijk grote groep aan voor niks rijdende studentjes is, die in het algemeen ook niet bekend staat als altijd netjes en opgeruimd. Mogelijk dit alles mede omdat de dagelijkse omgeving veel te weinig stimuleert en alles al overgeorganiseerd voor die veiligheid.

(of nog heel veel erger: van die gastdame/heer in de taakomschrijving vastleggen dat bij die serviceren ook alle WCs even gecheckt worden en dan evt. afgesloten indien te vies voor gebruik? Doen ze in DE op de ICE wel…...In airlines ook trouwens.

4.en als je zou moeten kiezen: helemaal geen trein vanwege onderhoud in de remise of dan toch maar een die wel rijdt, maar met afgesloten WC of beklodderde ramen-hoe valt dan de keus uit?

2.steeds meer mensen nemen toch die trein 

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink

Vervelend, inderdaad. Welke trein was dit precies, Meneer Rogier? 

Reputatie 2

Vervelend, inderdaad. Welke trein was dit precies, Meneer Rogier? 

Dag Laura, het is al weer even geleden, ik weet het niet meer precies. Maar nu zitten we in Intercity Direct 16233 en in deze trein zijn ook weer alle toiletten defect!!! Mijn vriendin wordt er zo blij van... niet dus 😕 Geen internet, geen stroom, geen toilet... waarvoor betaal je überhaupt nog een toeslag voor deze trein? ☹️

Vervelend, inderdaad. Welke trein was dit precies, Meneer Rogier? 

Geen internet, geen stroom, geen toilet... waarvoor betaal je überhaupt nog een toeslag voor deze trein? ☹️

De reden dat u toeslag betaalt is omdat NS een torenhoge infraheffing moet betalen om over de HSL te mogen rijden.

Badge +3

Wifi in een IC direct is er niet (tunnels en oud materieel en zo) Ook niet tussen Den Haag en Eindhoven (heeft niets met toeslag te maken).

Wel stroom in de 1e klas! 😄

Geen enkele werkende WC is wel een dingetje.

Reputatie 7
Badge +3

Vervelend, inderdaad. Welke trein was dit precies, Meneer Rogier? 

Dag Laura, het is al weer even geleden, ik weet het niet meer precies. Maar nu zitten we in Intercity Direct 16233 en in deze trein zijn ook weer alle toiletten defect!!! Mijn vriendin wordt er zo blij van... niet dus 😕 Geen internet, geen stroom, geen toilet... waarvoor betaal je überhaupt nog een toeslag voor deze trein? ☹️

De toeslag betaal je voor de kortere reistijd door hogere snelheid. Je betaalt voor vervoer en niet voor internet en stroom. Daarnaast kun je niet in alle treinen rekenen op (werkende) toiletten. Toiletten worden afgesloten als ze vies zijn of als de opvangtanks vol zijn.

Wat hierboven staat klopt wel, maar desalniettemin is dit natuurlijk erg frustrerend, als je nodig moet. Ik zal hiervoor even een algemene klacht doorzetten, omdat dit vaak en meer treinen betreft, maar ik zal ook 1 melding voor de betreffende IC Direct doorzetten. Excuus voor het ongemak!

Alle toiletten defect/op slot Vlissingen-Amsterdam treinstel 8670 van V11:16 Middelburg, 1 maart 2023

Conductrice vertelde dat einde van de ‘bak’ ook een toilet was, liep met mij maar die was ook defect.

Dat drukknop design toilet is vaak defect. Trein uitgestapt in Bergen op Zoom en op de volgende gewacht.

Het valt op dat de design drukknop toiletten vaker defect/gesloten zijn.

Terug naar KISS, Keep It Simple Stupid, mechanisch draaiknopje als vroeger.

Wouter Koolmees, ex-Marianne Rintel nu KLM, jullie hoppen sneller van functie dan de problemen zijn opgelost!

Reputatie 2

Toiletten zijn niet defect, de opslagtank die eronder hangt is vol; dan gaat de deur ook automatich op slot.

Reputatie 7
Badge +3

Toiletten zijn niet defect, de opslagtank die eronder hangt is vol; dan gaat de deur ook automatich op slot.

Vroeger was dat probleem met de opvangtank er niet, toen kwam alles op het spoor. Maar dat mag niet meer.

Reageer