Lang van te voren aangekondigd dat er bij Rotterdam gewerkt zou worden in het Pinksterweekend. Tussen Zwijndrecht en Rotterdam Lombardijen rijden dan bussen.
Reisadvies: tussen Breda en Amsterdam Centraal reis je om via Den Bosch en daar werd massaal gehoor aan gegeven.
In ieder geval vandaag stampvolle en korte treinen tussen Amsterdam Centraal en Den Bosch, vervolgens nog kortere treinen tussen Den Bosch en Roosendaal. Tussen Den Bosch en Roosendaal 3(!) rijtuigen ICM met totaal van 228 zitplaatsen.
Op het perron dringen om de trein in te komen, wat natuurlijk niet lukt en een conducteur die schreeuwt “vol is vol" en “fietsen mogen niet mee”. “Wachten op volgende trein, die komt over half uurtje".
Onverantwoord volle trein, zelfs in de gangpaden stonden de reizigers dicht op elkaar. Als zo'n trein een noodstop moet maken zijn de rapen gaar.
Wat ik niet begrijp is, dat de werkzaamheden en omreisroute al heel lang van te voren bekend zijn en dat NS dan niet van te voren kan bedenken, dat door het omreizen er drukkere treinen zullen zijn. Dan plan je toch langere treinen in? In ieder geval meer capaciteit inzetten.
Ik begreep van conducteurs dat ze kunnen doorgeven wat ze willen en dat het onverantwoord te druk is in de trein door te weinig capaciteit, maar dat het doorgeven niet helpt. Ze worden blijkbaar ook niet gehoord.
Zelf (en velen met mij) heb ik op de volgende trein gewacht, die was net zo kort als waar ik niet mee mee kon en net zo/nog drukker dan waar ik niet was in gestapt.
De conducteur riep nog klantvriendelijk om: “welkom in deze te drukke trein. Vanwege de veiligheid stel ik ook de 1e klas open voor iedereen”.