beantwoord

mond neuskapje

  • 15 November 2021
  • 52 reacties
  • 1381 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Met natuurlijk wel het verschil dat wij dichtbevolkter zijn dan dat Zweden is. En ook in Zweden is er een moment geweest dat de besmettingen de lucht in gingen rond de grote steden en dat er een hoop kritiek was op de regering.

Wij hebben vooral een regering die achter de feiten aanloopt en te laat reageerd waardoor de ellende juist groter wordt. En vervolgens weer te optimistisch is om alles snel af te schalen waardoor we weer eerder dan landen om ons heen in de ellende zitten.  En juist hierdoor geloven mensen er ook niet meer in en al helemaal niet in deze regering waar we straks als het tegen zit ook weer 4 jaar mee verder moeten.

Badge +3

In Zweden heeft de regering adviezen gegeven in de wetenschap dat de meeste Zweden daar serieus mee zouden omgaan. In Zweden zijn er nauwelijks maatregelen genomen maar tegelijkertijd relatief zeer weinig besmettingen.

In Frankrijk heeft de regering zeer strenge maatregelen getroffen in de wetenschap dat dat de enige taal is die de nogal anarchistisch aangelegde Fransen begrijpen.

In Nederland denkt de regering dat we als redelijke en verstandige Zweden zijn en steeds gedacht dat er geen maatregelen nodig waren en als die er waren dat ze snel mogelijk weer afgeschaald konden worden.

Ik klikte bijna op ‘beste antwoord’ maar het is in ieder geval een ‘like’ waard. Ken wat mensen in Zweden en die zijn gewoon de maatregelen voor.

Weet je wat, ik blijf wel thuis (indien mogelijk) of ‘ik gooi mijn restaurant wel dicht als het druk dreigt te worden’.

Ga maar buiten in de kou (of met een infrarood heater) onder de luifel op het terras eten. Mag je nog roken ook!

Dat dus voor Zweden. Fransozen/Walloniërs (met bij deze excuses aan sommige Belgen/Vlamingen) heb ik nooit gesnapt. Geen idee ook hoe die zich houden aan de mondkapjesplicht, maar super voorbeeldig of met concrete handhaving zal het niet zijn…

Dat laatste met het oog op de ‘G2 wet’, waar iedereen dus alleen maar toegang kan krijgen onder hele beperkende voorwaarden (een negatieve test telt niet).

Via Twitter al een discussie over, wie gaat dat controleren op stations?

Reageer