mondkapje in lege coupe? | NS Community
beantwoord

mondkapje in lege coupe?


Reputatie 3

De mondkapjes zijn verplicht omdat je geen 1.5 meter afstand kunt houden.. maar moet je ook een mondkapje op als je in je eentje in de coupe zit?

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 July 2020, 14:22

Bekijk origineel

368 reacties

Dan maar naar Deventer @Henk_NL Altijd een gezellige sfeer, en nergens hoef je met de lift, overal ook trappen, en ook nog een stuk gezonder 😀

Deventer is niet zo mijn stad, dankje. Rijd er graag rap doorheen. Maar wil gerust met jou een bak koffie doen hoor, het ligt op de route vanuit Duitsland.

 


 

En het kan aan mij liggen, maar ik heb tot op heden niet vernomen dat het aantal ziektegevallen daardoor aanzienlijk toeneemt. Integendeel zelfs, het neemt meer en meer af.

Dat ligt inderdaad dan aan jou waarnemingen @PeterJKH Vandaag 925 (!) Corona meldingen erbij, dat is net zoveel als in april bij het eerste hoogtepunt Pandemie.

Reputatie 7
Badge +3

Besmet zijn is iets anders dan ziek zijn. Zolang de zorg het aankan, gaat het goed. En hoeveel mensen werden er in april getest t.o.v. nu?

Bescherm de ouderen en kwetsbare groepen, maar laat het virus zich maar verspreiden onder de jonge, gezonde mensen. Des te moeilijker wordt het uiteindelijk voor het virus om zich überhaupt te verspreiden.

Zelfs bij bijna 1000 besmettingen blijf je de ernst schijnbaar niet inzien @mrfreeze Het is toch wel bijzonder te noemen....

Reputatie 5

Ik was een keer de enige op de boot. Ik doe het allen op uit angst voor een boete. In Belgie moest die ook op het station maar ik dacht bekijk het maar ik moet ook wat drinken en eten. Het is ook onmenselijk om eten en drinken te verbieden op treinen. In theorie mag het niet bij de belgen maar ja iedereen drinkt en eet gewoon in de trein.

 

Reputatie 6

Zelfs bij bijna 1000 besmettingen blijf je de ernst schijnbaar niet inzien @mrfreeze Het is toch wel bijzonder te noemen....


Het aantal (zwaar) zieke mensen, het aantal ziekenhuisopnames en zeker het aantal mensen op de IC, daalt met de dag en is vrijwel nihil. Besmet zijn (dus: het virus in je systeem hebben) is iets anders dan ziek zijn. Mensen hebben dagelijks tientallen virussen in hun systeem zonder er ziek van te worden. In feite is dus iedereen “besmet” met tientallen virussen. En nu? Lockdown en wachten tot al die tientallen virussen verdwenen zijn?

Ga je anti corona strijd eens elders voortzetten, dit is een NS community waar het over treinen en treinreizen moet gaan.

Willen jullie er op letten om niet te veel af te dwalen van het topic?

Reputatie 6

Ga je anti corona strijd eens elders voortzetten, dit is een NS community waar het over treinen en treinreizen moet gaan.


Ik reageerde gewoon inhoudelijk op de vorige spreker. En het is relevant in de discussie over het al dan niet moeten dragen van mondkapjes in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Ga je anti corona strijd eens elders voortzetten, dit is een NS community waar het over treinen en treinreizen moet gaan.


Ik reageerde gewoon inhoudelijk op de vorige spreker. En het is relevant in de discussie over het al dan niet moeten dragen van mondkapjes in de trein.


Verplicht is verplicht. Einde discussie.

Reputatie 7
Badge +3

Befehl ist befehl.

Natuurlijk houdt het daar niet mee op. Waarom zou je geen vragen of discussies over bestaande regelgeving mogen hebben? Dan kunnen we de Tweede Kamer ook wel afschaffen.

Badge +3

Roken op spoor 5/6 waar vroeger het personeelsverblijf was… en zoals @Loes al zei wij moeten naar buiten en naar boven (Neckerspoel)

Nu is het de personeels ruimte waar wij (kiosk/Smullers etc) mogen verblijven. NS heeft een heeeleee mooie nieuwe ruimte gekregen.

Oh wacht, dit moest in een ander topic, maar daar hebben ze dus retail personeel ‘geparkeerd’.

Never mind, ik zat weer te denken aan peuken overal wegens gebrek aan rookpalen en zo. En het is nog niet eens oktober!

Reputatie 1

 

ik zit  de laatste weken  alleen in de 1e klas coupe  denk wel eens van ja waarom ophebben, ik heb 6 reizen van enschede  naar schiphol   en weer terug naar enschede gehad en geen controle .  dan denk ik wel hoe controleren ze de boel dan        maar  ,   ik hou gewoon ten alle tijde het mondkapje op, ook op het perron en bij aankomen en  vertrekken van het station en op schiphol plaza .

   

Badge +3

Er zijn natuurlijk ook veel meer bevestigde besmettingen, omdat er veel meer getest wordt. Het aandeel positieve testen is de laatste weken gedaald van 2% naar 0,6%.

Oei, dat van pagina 4 (25 juli) in dit draadje… Ik dacht er hetzelfde over eigenlijk, toen. En dan moest 5G nog op volle kracht aangezet worden… 

Badge +3

Oh, off topic bijna maar het stond echt in dit topic ergens… 

Mensen die tegen de grondwet in, tegen de wil des volks, tegen de wetenschap en tegen al het andere in een eigen realiteit doordrammen zijn niets anders dan dat. Een half jaar geleden beweerde Nederland nog fel tegen dat soort ideologie te zijn.

Dan heb je (inmiddels Anonymous) drie groepen bij elkaar. Grondwet (hoe verhoudt die zich over mondkapjes als kleding)? Een mond - en neus!- kapje is géén kleding maar een beschermingsmiddel dus!

De wil des volks vs. rijksoverheid verlies je ook (Politie geeft de voorkeur aan om helemaal geen alcoholverkoop, desnoods 4 weken droog staan als dat nodig is…) Nou ja dat wordt nog wel een dingetje, maar geen grondwettelijke rechten. Hoe ga je dat handhaven?

Bij die ‘al het andere’ denk ik niet aan ideologieën. Als het aan mij zou liggen gaan alle kerkdiensten door met 30 personen en de rest mag thuis zingen of daarvoor zelfs de kerk uit...:kissing_smiling_eyes:

In hoverre heeft het ‘grondrecht’ religieus bijeenkomen’ voorrang op het recht op onderwijs, zoals men per 13 maart deed? Volg je lessen maar online, omdat het kan! (Nou ja, we gaan ervoor zorgen dat dat kan als het nu niet lukt)...

Maar goed, ik dwaal af en voorzie qua NS nog wel de nodige chaos. Of juist niet, want controle is er niet op de noodzaak van een reis. Wel je mondkapje op and that’s it.

Ja, dit is een lastige. Regels zijn regels, maar ik snap je wel. Inderdaad zoals Anonymous zegt zo'n vraag. Maar uit onderzoek blijkt wel dat als je hoest, dat het iets van 3 uur blijft hangen. Als er dan net mensen instappen en jij hebt corona, zijn die reizigers besmet.

Reputatie 7
Badge +3

Tip: kijk voordat je reageert even hoe oud de laatste reactie was in een topic. Je reageert nu op topic van een jaar geleden.

Reageer