Mondkapjes blijkbaar niet meer nodig

  • 27 February 2022
  • 82 reacties
  • 2279 Bekeken

In de trein van Roosendaal naar Zwolle en werkelijk niemand draagt mondkapjes. Sinds vrijdag is het alleen nog verplicht om het openbaar vervoer en op Schiphol, maar blijkbaar is iedereen dit vergeten. Jammer dat er ook totaal niet op gecontroleerd wordt. 


82 reacties

Jij was het ook niet Loes, het betrof een mannelijke hc. 

Ik had wel dienst met een mannelijke HC, dus vandaar dat ik ff benieuwd was. Die collega hield zich bij mij nl ook netjes aan de regels waar ik bij was, vandaar dat ik ff benieuwd was. 

Bedankt voor de extra info overigens.

Loes, hoe zit het eigenlijk met het gebruik van fluitjes? In het begin van de corona werd er met veel aandacht een elektronische fluit geintroduceerd, maar de laatste tijd zie ik steeds meer hc's het mondkapje omlaag doen (als ze er al eentje ophebben) en lekker aerosolen uitblazen met een mondfluit. Is dat weer toegestaan?

Trein 1118 deursluitmedewerker (betere taakomschrijving voor hc) met een kinkapje. Zowel op het perron als in de trein. 

Getuigd niet echt van fatsoen richting medewerkers van de NS, erg laag om zo een reactie hier te plaatsen.

Het getuigt ook niet van fatsoen dat deze BOA’s zich niet aan de regels houden en soms zelfs zonder mondkapje op minder dan 1,5 meter van de reizigers gaan staan.

Of uitgebreid in de stiltecoupe gaan staan teuten.

De Eerste klas niet voldoende controleren,zodat mensen met een geldig kaartje daar niet eens kunnen zitten.(waardoor ik mijn upgrade er maar afgehaald heb!)

Dat er flink wat hc's zijn die hun werk niet doen zoals dat door reizigers verwacht wordt daar ging het mij niet om maar het gaat om de functienaam die gegeven wordt wat gewoon onfatsoenlijk is.

Dat je een klacht wil deponeren heb ik verder geen probleem mee want ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op het spoor en zeker na het begin van de corona pandemie is het hard achteruit gegaan qua zichtbaarheid Hc’s en controles in de trein.

Hou de eer aan jezelf en benoem iemand gewoon bij zijn functienaam en doe niet zo kinderachtig.

@wsm 

De handfluit werd gepromoot, maar is nooit verplicht, dus men mag kiezen. Zelf gebruik ik de handfluit, het is aan de collega zelf.

Helder, bedankt. 

Reputatie 7
Badge +1

Trein 1118 deursluitmedewerker (betere taakomschrijving voor hc) met een kinkapje. Zowel op het perron als in de trein. 

Getuigd niet echt van fatsoen richting medewerkers van de NS, erg laag om zo een reactie hier te plaatsen.

Het getuigt ook niet van fatsoen dat deze BOA’s zich niet aan de regels houden en soms zelfs zonder mondkapje op minder dan 1,5 meter van de reizigers gaan staan.

Of uitgebreid in de stiltecoupe gaan staan teuten.

De Eerste klas niet voldoende controleren,zodat mensen met een geldig kaartje daar niet eens kunnen zitten.(waardoor ik mijn upgrade er maar afgehaald heb!)

Dat er flink wat hc's zijn die hun werk niet doen zoals dat door reizigers verwacht wordt daar ging het mij niet om maar het gaat om de functienaam die gegeven wordt wat gewoon onfatsoenlijk is.

Dat je een klacht wil deponeren heb ik verder geen probleem mee want ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op het spoor en zeker na het begin van de corona pandemie is het hard achteruit gegaan qua zichtbaarheid Hc’s en controles in de trein.

Hou de eer aan jezelf en benoem iemand gewoon bij zijn functienaam en doe niet zo kinderachtig.

Ben ik op zich wel met je eens maar NS zou ook eens niet zo kinderachtig moeten doen en gewoon eens erkennen dat ze de afgelopen 2 jaar flink wat blunders hebben gemaakt.

 

Maar als daar naar wordt gewezen dan volgt een heel lang stilzwijgen of topics die al meer dan 2 jaar lopen.

Reageer