beantwoord

slechte materieel inzet leiden-utrecht

  • 10 January 2022
  • 40 reacties
  • 1654 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

@Patrick 2004 

De aslast van ICNG is een flink stuk hoger dan bij SLT of SNG. 

Reputatie 1

Jullie begrijpen mij niet. Het gaat om de materieel keuze onder de sprinters. Ns laat hun meest eenvoudige sprinter SLT als intercity rijden. Terwijl ze de keuze hebben om luxere SNG in te zetten. Het is toch belachelijk dat sprinter diensten meer voorzieningen hebben dan deze intercity dienst?

Er komen anders veel meer klachten over de SNG dan over de SLT, met name over de stoelen die te recht zouden zijn. Daarnaast ook over de kleine tafeltjes en dat er geen prullenbakken bij de stoelen zijn. Vele pagina's zijn er hier volgeschreven met klachten over de SNG. Maar ja , als je wifi en stopcontacten belangrijker vindt….

SNG of SLT beide stoelen zijn niks. Bij de SLT heb ik het idee dat ik op een houten bankje zit. Bij de SNG krijg je extra voorzieningen en is het interieur mooier qua kleur gebruik en blauw led verlichting. Beter dan die depressieve bende in de SLT. 

Reputatie 7
Badge +3

Jullie begrijpen mij niet. Het gaat om de materieel keuze onder de sprinters. Ns laat hun meest eenvoudige sprinter SLT als intercity rijden. Terwijl ze de keuze hebben om luxere SNG in te zetten. Het is toch belachelijk dat sprinter diensten meer voorzieningen hebben dan deze intercity dienst?

Er komen anders veel meer klachten over de SNG dan over de SLT, met name over de stoelen die te recht zouden zijn. Daarnaast ook over de kleine tafeltjes en dat er geen prullenbakken bij de stoelen zijn. Vele pagina's zijn er hier volgeschreven met klachten over de SNG. Maar ja , als je wifi en stopcontacten belangrijker vindt….

Reputatie 1

Ik ben het helemaal met je eens Patrick! Die slt’s horen niet als intercity te rijden. Waarom begrijpt de Ns dat niet?

Alternatief?

SNG als intercity. Meer voorzieningen zoals dat hoort bij een IC.

Dan zou je een deel van het SLT moeten ombouwen op een IC-inrichting. Kan op zich, maar maakt de inzet erg inflexibel en is daardoor los van de verbouwingskosten vooral duur in de exploitatie. 

Je hoeft ze ook niet helemaal om te bouwen, maar je kan wel SLT omwisselen met een SNG traject. Een andere oplossing is over een paar jaar ICNG inzetten deze trein zijn minder zwaar.

Ik ben het helemaal met je eens Patrick! Die slt’s horen niet als intercity te rijden. Waarom begrijpt de Ns dat niet?

Alternatief?

SNG als intercity. Meer voorzieningen zoals dat hoort bij een IC.

Dan zou je een deel van het SLT moeten ombouwen op een IC-inrichting. Kan op zich, maar maakt de inzet erg inflexibel en is daardoor los van de verbouwingskosten vooral duur in de exploitatie. 

Badge +3

Een IC hoeft helemaal niet overal stopcontacten te hebben, en wi-fi kan je ook vergeten in het HSL materieel (ICR), dus de IC direct maar ook bijv. tussen Den Haag en Eindhoven.

En het toilet in een SLT is rianter dan in vrijwel alle intercity’s.

Ik ben het helemaal met je eens Patrick! Die slt’s horen niet als intercity te rijden. Waarom begrijpt de Ns dat niet?

Alternatief?

SNG als intercity. Meer voorzieningen zoals dat hoort bij een IC.

Reputatie 1

Lezen is ook een vak. Er is al in het eerste antwoord aangegeven dat er nu sprinters rijden vanwege de belasting van het spoor. Tijdens de spits rijden er nu 4 treinen per uur ipv eerst 2 en om dan de intercity dienst met intercity treinen te rijden is te belastend voor het spoor. 

Zie anders ook even https://www.prorail.nl/nieuws/werken-aan-meer-treinen-in-de-spits-tussen-leiden-en-utrecht

De bestaande Intercity Leiden – Utrecht blijft een Intercitydienst, maar zal door Sprinters worden gereden. Die zijn minder belastend voor de spoorbaan, die op slappe veenbodem ligt. Ook kunnen Sprinters sneller optrekken en afremmen. Hierdoor zijn er minder aanpassingen nodig aan het spoor. Een extra voordeel is dat de instap van Sprinters even hoog is als het perron en ze rolstoelvriendelijke toiletten hebben. Dat maakt de Sprinters beter toegankelijk voor reizigers met een beperking.

Jullie begrijpen mij niet. Het gaat om de materieel keuze onder de sprinters. Ns laat hun meest eenvoudige sprinter SLT als intercity rijden. Terwijl ze de keuze hebben om luxere SNG in te zetten. Het is toch belachelijk dat sprinter diensten meer voorzieningen hebben dan deze intercity dienst?

Ik ben het helemaal met je eens Patrick! Die slt’s horen niet als intercity te rijden. Waarom begrijpt de Ns dat niet?

Alternatief?

Reputatie 7
Badge +3

Lezen is ook een vak. Er is al in het eerste antwoord aangegeven dat er nu sprinters rijden vanwege de belasting van het spoor. Tijdens de spits rijden er nu 4 treinen per uur ipv eerst 2 en om dan de intercity dienst met intercity treinen te rijden is te belastend voor het spoor. 

Zie anders ook even https://www.prorail.nl/nieuws/werken-aan-meer-treinen-in-de-spits-tussen-leiden-en-utrecht

De bestaande Intercity Leiden – Utrecht blijft een Intercitydienst, maar zal door Sprinters worden gereden. Die zijn minder belastend voor de spoorbaan, die op slappe veenbodem ligt. Ook kunnen Sprinters sneller optrekken en afremmen. Hierdoor zijn er minder aanpassingen nodig aan het spoor. Een extra voordeel is dat de instap van Sprinters even hoog is als het perron en ze rolstoelvriendelijke toiletten hebben. Dat maakt de Sprinters beter toegankelijk voor reizigers met een beperking.

Ik ben het helemaal met je eens Patrick! Die slt’s horen niet als intercity te rijden. Waarom begrijpt de Ns dat niet?

SLT of SNG is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Persoonlijk geef ik ook ik de voorkeur aan SNG maar ik realiseer me dat er ook mensen zijn die weer liever SLT willen.

Badge +3

soms geen eens een toilet

Tegenwoordig hebben alle Sprinters een toilet.

Reputatie 1

Het gaat om het principe. Ns noemt het een intercity dan mag ik als klant een intercity verwachten. Dat is door de slechte staat van het spoor helaas niet mogelijk. Zorg dan voor dat je de beste oplossing levert.

zoals u zelf zegt is de SLT een prima trein. Maar is het gewoon niet waard om onder de naam “intercity” te rijden. De intercity tussen Vlissingen en Roosendaal stopt een keer per uur ook op alle stations en daar rijdt ook gewoon VIRM. 
Dat er in de SLT meer beenruimte is is echt niet waar. Ik reis vaak met 2 vrienden en wij kunnen alle drie niet normaal zitten. Daar hadden we bij de SNG echt geen last van. Het tafeltje is iets groter maar je hebt er nog steeds helemaal niks aan. Daarnaast hangen de lompe prullenbakken er onder de tafel alleen maar in de weg.

Er reed eerst ICM tussen leiden en Utrecht en nu SLT de grootste achteruitgang qua materieel die je kan krijgen. Dat er op sprinter diensten beter materieel rijdt is echt belachelijk! Wil de Ns hun klanten kwijtraken of zo?

 

 

Het traject is deels IC en deels sprinter dienst en het materieel is met de extra treinen nu aangepast naar sprinter materieel. Zo en zo was dit eerder nodig vanwege tekort aan IC materieel en nu blijft het zo vanwege de belasting van het spoor zelf vanwege de problemen die er zijn met de ondergrond en de verhoogde interval van de treinen.

De SLT is gewoon een goede trein, dingen als wifi en usb poorten is een luxe en niet iets waar je vooraf voor betaald, je betaald om van punt A naar punt B te gaan. Het al dus gewoon even wennen worden voor u aan de SLT.

Daarnaast is volgens mij de beenruimte in een SLT ruimer dan in een SNG en het tafeltje is ook nog iets ruimer in de SLT.

En waarvoor zou u gecompenseerd moeten worden? Een trein is een trein en brengt u waar u heen moet en waar u voor betaald.

Reageer