beantwoord

Smerige trein



Toon eerste bericht

37 reacties

Ze hadden het tussen Schiphol en Rotterdam beter bij een directe, nieuwe reguliere spoorlijn kunnen laten. Was veel makkelijker geweest, veel goedkoper, minder verstoringen.

Verstoringen op deze lijn zijn vooral veroorzaakt door hoe de lijn is aangelegd en dat de kosten om het probleem goed te verhelpen te hoog bevonden zijn door de overheid. De overgangen tussen regulier spoor en de HSL vormde het grootste probleem.

Ze hadden het tussen Schiphol en Rotterdam beter bij een directe, nieuwe reguliere spoorlijn kunnen laten. Was veel makkelijker geweest, veel goedkoper, minder verstoringen.

Er is destijds geopperd in plaats van de HSL de lijn via Den Haag volledig viersporig te maken met twee sporen voor intercityvervoer met  200 kmh max.  Daar zaten echter te veel haken en ogen aan, onder andere de geluidoverlast bij snelheden hoger dan 140 kmh.

Reputatie 7

Ze hadden het tussen Schiphol en Rotterdam beter bij een directe, nieuwe reguliere spoorlijn kunnen laten. Was veel makkelijker geweest, veel goedkoper, minder verstoringen.

Een snelle verbinding tussen de twee grootste steden van Nederland zou de norm moeten zijn en niet iets waar je als reiziger extra voor moet betalen. 

De denkt de overheid anders over, die verlangt voor treinen over de HSL van NS een hoge extra heffing en die berekenen dat door aan klant.

Badge +3

Hoi Stijn NS, bedankt voor de compensatie tip. En het rapporteren van een vieze trein zou ook gewoon op Mastodon moeten kunnen   

NS en Mastodon? Vergeet het.

Reputatie 1

Goedemorgen KatrienVermeulen. Als je een reis had gepland met de IC Direct en door uitval of vertragingen meer dan 15 minuten vertraging oploopt, dan kun je de IC Direct toeslag gecompenseerd krijgen als onderdeel van onze Geld Terug bij Vertraging regeling. Dat geldt ook als een IC Direct trein uitvalt en je de reguliere route neemt als alternatief, met meer dan 15 minuten vertraging t.o.v. de oorspronkelijk geplande reis mét de IC Direct als gevolg. Zoals MoDe al aangaf betaal je extra voor de snellere verbinding, als die niet sneller is door uitval dan is het logisch dat je de toeslag ook terug kunt krijgen.

Wat betreft de schoonmaak, dat is uiteraard zeer vervelend om te lezen. Er zijn ook daarbij momenteel problemen met personeelstekorten, maar dit wordt uiteindelijk deels ook veroorzaakt door hoe reizigers zelf hun trein achterlaten. Schoonmaak helpt, maar het wordt daarvoor eerst vies gemaakt.

Je kunt een vieze trein in ieder geval altijd doorgeven zodat wij een extra schoonmaak kunnen aanvragen als dat nodig is. Het werkt het beste en snelste om ons daarvoor een Tweet te sturen, aangezien we zo'n melding op de Community lang niet altijd snel kunnen oppakken.

Hoi Stijn NS, bedankt voor de compensatie tip. En het rapporteren van een vieze trein zou ook gewoon op Mastodon moeten kunnen. Bij deze een tip van mij: de Rotterdamse RET heeft een contract met een maatschappelijke opvang organisatie waar mensen met een enorme afstand tot de arbeidsmarkt, de metrostellen opruimen. Iets wat opgeruimd is, goed ruikt en fris oogt, wordt minder snel vies gemaakt. Dat wil je namelijk zo houden.     

Reputatie 3

NS treinen zijn zo slecht onderhouden kwa schoonmaak dat alleen een deep cleaning nog iets er van kan maken. Overal zit aangekoekt vuil, stof en andere viezigheid. Toiletten zijn te smerig om bij in de buurt te komen, laat staan ze te gebruiken. 

Dit ligt absoluut niet aan het achterlaten van rotzooi door de Nederlandse reiziger want diezelfde Nederlandse reiziger maakt ook gebruik van treinen van regionale vervoerders die met heel wat schonere treinen rijden, deze echter wel regelmatig GOED reinigen. 

Nergens in Europa tref je zo'n vieze en onhygienische treinen aan als in Nederland bij de NS!!!!! Is gewoon gevalletje al jaren verkeerd bezuinigen.

Reputatie 7
Badge +1

Maar veel vuil ligt ook niet aan bewust handelen van reizigers zelf: Ik zie vaak ook grote stofnesten onder stoelen liggen en hangen, kruimels, algemeen straatvuil /zand langs randen en in hoeken - daar is al heel lang geen zwabber of stofzuiger geweest. 

Ik heb de laatste tijd steeds meer het idee dat de treinen amper nog schoongemaakt worden. Het lijkt of enkel het losse afval en de prullenbakken worden nog worden opgeruimd maar veel meer dan dat lijkt het niet.

Vooral de plakkerige koffieplekken kom ik nog regelmatig tegen (helaas).

 

Reputatie 7

Veel NS treinen zijn helaas rommelig/vies. Ik weet ook niet wat dat nu is met ons Nederlanders maar elders in Europa zijn de treinen wel redelijk tot goed schoon (merk ik uit ervaring), blijkbaar zijn we grote vervuilers. Maar veel vuil ligt ook niet aan bewust handelen van reizigers zelf: Ik zie vaak ook grote stofnesten onder stoelen liggen en hangen, kruimels, algemeen straatvuil /zand langs randen en in hoeken - daar is al heel lang geen zwabber of stofzuiger geweest. 

De toeslag betaal je inderdaad voor reizen over de HSL. Direct traject zonder stop, geen hogere snelheid maar een lager aantal km waardoor je sneller op bestemming bent. NS heeft hogere kosten voor gebruik HSL en als er geen toeslag zou zijn zou er niet genoeg treincapaciteit zijn omdat er dan nog meer mensen mee willen reizen, heb ik weleens begrepen. Lang niet iedereen betaalt trouwens de toeslag (en lang niet iedereen weet het überhaupt dat dat verplicht is). Maar er is toch weinig controle op.

Goedemorgen KatrienVermeulen. Als je een reis had gepland met de IC Direct en door uitval of vertragingen meer dan 15 minuten vertraging oploopt, dan kun je de IC Direct toeslag gecompenseerd krijgen als onderdeel van onze Geld Terug bij Vertraging regeling. Dat geldt ook als een IC Direct trein uitvalt en je de reguliere route neemt als alternatief, met meer dan 15 minuten vertraging t.o.v. de oorspronkelijk geplande reis mét de IC Direct als gevolg. Zoals MoDe al aangaf betaal je extra voor de snellere verbinding, als die niet sneller is door uitval dan is het logisch dat je de toeslag ook terug kunt krijgen.

Wat betreft de schoonmaak, dat is uiteraard zeer vervelend om te lezen. Er zijn ook daarbij momenteel problemen met personeelstekorten, maar dit wordt uiteindelijk deels ook veroorzaakt door hoe reizigers zelf hun trein achterlaten. Schoonmaak helpt, maar het wordt daarvoor eerst vies gemaakt.

Je kunt een vieze trein in ieder geval altijd doorgeven zodat wij een extra schoonmaak kunnen aanvragen als dat nodig is. Het werkt het beste en snelste om ons daarvoor een Tweet te sturen, aangezien we zo'n melding op de Community lang niet altijd snel kunnen oppakken.

Reputatie 1

Een snelle verbinding tussen de twee grootste steden van Nederland zou de norm moeten zijn en niet iets waar je als reiziger extra voor moet betalen. Ik betaal nu extra voor een hoog percentage treinuitval en vieze treinstellen. Bizar!

Reputatie 7
Badge +3

Je betaalt voor het snellere vervoer.

Reageer