beantwoord

Aansluitend kaartje met 9 euro ticket voor over de grens bij Venlo?



Toon eerste bericht

29 reacties

Badge +3

Ik schaam me natuurlijk, maar ik zag het vanmorgen ook niet.

Een foto in een ander topic toonde een paaltje op Emmerich (Elten?) vanochtend 7:35 maar toen was het nog Außer Betrieb. Het was ook niet echt bereikbaar wegens de kunststof ‘hekken’ die er omheen stonden?

 

Reputatie 7
Badge +1

Ja, dat is de normale gang van zaken ook naar Leer en Aachen. Daar kon u al zonder verdere kosten naar toe.

Vrij reizigers hebben dus ook op deze lijnen geen extra kosten meer:

naar Leer via Groningen

naar Gronau via Enschede

naar Emmerich via Arnhem

naar Aachen via Heerlen

Hengelo- Bad Bentheim is al vrijgegeven.

Er zijn ook nog wat grensoverschrijdende buslijnen.

Nu Venlo nog…. Vanaf Venlo naar Duitsland geldt vrij reizen niet, en sluit het negeneuroticket dus nog niet aan.

NEE! Heng-BBenth geldt WEL voor dit tijdelijk 9€ ticket maar NIET voor chipkaart!!!!!

DUITse bussen nemen nooit de chipkaart-behalve op NIAG 58 NIjmegen-Kleve-Emmerich.

Met NL bussen kan je in een erg beperkt aantal gevallen wel met chip tot In DE reizen-al is dat soms niet de voordeligste manier. Maar voor NS-vrij betekent dit natuurlijk altijd wel betalen op de bus.

Dat betekent dus dat je met je Dalvrij abonnement zonder extra kosten tot Emmerich kunt reizen (neem ik aan)

eh… dan moet je dus de trein uit en uitchecken en dan snel de trein weer in. Staat die paal op het perron naast de trein? Anders moet je weer een uur wachten op de volgende.
Of kan je elektronisch uitchecken?

 

Reputatie 7
Badge +4

U kunt in Elten uitchecken. Ga een beetje achterin zitten, dan is de afstand nog een paar meter. U hoeft niet te zoeken want er staat een Duits automaat en een paaltje op het perron. Meer niet.

Elektronisch uitchecken kan niet en een uur wachten hoeft niet.

Reageer