beantwoord

NSinternational boeking

  • 14 June 2023
  • 51 reacties
  • 1380 Bekeken

Reputatie 3

Goedemorgen,

 

Al sinds gister probeer ik hier een ticket te boeken voor een intercity naar Brussel eind van de maand. De site van NSI geeft steeds een foutmelding als ik probeer te bevestigen: enkeltje Rotterdam C naar Brussel Z. 100% NS-korting, 1e klas, 21 euro. Dan maar naar NMBS international. Zelfde input.....helaas, zelfde resultaat. Is er een storing bekend? 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 14 June 2023, 11:15

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit kan ik reproduceren. Een enkele reis met 100% korting in Nederland werkt niet (Early Bird voor €10,50). Er komt geen foutmelding zonder 100% korting of als je full flex kiest.

Dat lijkt me een bug, waarschijnlijk gerelateerd aan de wijzigingen bij de Early Bird.

Yup, hier ook problemen mee. Zowel via SNCB als NS. 

Reputatie 6
Badge +2

Het is bekend probleem, helaas. Zoals rvdborgt al aangeeft, komt het door de gewijzigde voorwaarden van het Early Bird tarief. Er is op dit moment helaas nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt.

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Reputatie 7
Badge +1

"Oeps, dat zijn we vergeten te testen.”

Reputatie 3

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Rare opmerking voor een treinenforum. Ik ga gewoon met de intercity, of ze nou een ticket willen verkopen of niet. De reis staat gewoon gepland. Ik kan niet, niet gaan. Hoe regel ik dit alsnog???

Reputatie 3

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Daarnaast is het niet inclusief en zeer slecht voor her milieu en de openbare ruimte om zomaar klakkeloos in een auto te stappen. De trein rijdt. 

Reputatie 7
Badge +1

Er is op dit moment helaas nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt.

Wat is de aanbevolen workaround, zo lang er nog geen oplossing is? Ook rekening houdend met het feit dat de klantenservice 9 maanden achterstand heeft.

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Rare opmerking voor een treinenforum. Ik ga gewoon met de intercity, of ze nou een ticket willen verkopen of niet. De reis staat gewoon gepland. Ik kan niet, niet gaan. Hoe regel ik dit alsnog???

Mijn houding is vergelijkbaar: NS moet zijn software fixen. T’is weer typisch, we weten het maar ja, wacht maar af. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is bekend probleem, helaas. Zoals rvdborgt al aangeeft, komt het door de gewijzigde voorwaarden van het Early Bird tarief. Er is op dit moment helaas nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt.

 

Daar wordt wel aan gewerkt. Ook zo'n standaard opmerking van NS die vrij vertaald betekent dat men nog geen idee heeft waar het aan ligt en dat een oplossing de eerstkomende tijd ook niet te verwachten is. Het is natuurlijk gezien de buitentemperaturen een beetje vreemd maar MS zakt ook hier weer compleet door het ijs.

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem vanaf Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem via Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Hoe bedoel je "via Breda boeken”? De trein rijdt al via Breda.

Als je bedoelt: een kaartje vanaf Breda boeken zonder 100% korting in Nederland, dan blijft wel de vraag: hoe krijg je je meerkosten terug, liefst zonder krap een jaar te moeten wachten?

@rvdborgt je hebt gelijk, ik bedoelde vanaf. Meer weet ik hier momenteel niet over. We wachten nog op antwoorden.

Reputatie 3

Iemand die bijvoorbeeld vrijdag de 16e wil reizen. Kan geen ticket kopen? En dan? Wat zijn de rechten van de reiziger zodra die een flinke toeslag moet afrekenen onderweg? 

 

Wat als ik voor mijn reis eerst een helpdesk zaak laat openen bij NS, en daarna de factuur voor het prijsverschil met een regulier kaartje doorstuur? 

Ik ga er vanuit dat dit snel is opgelost. Anders is bellen met NS International natuurlijk ook altijd nog een optie.

Reputatie 7
Badge +1

Anders is bellen met NS International natuurlijk ook altijd nog een optie.

Aangenomen dat de mensen daar op de hoogte zijn van de problemen en geen boekingskosten in rekening brengen.

Bij SNCB is men aan de telefoon niet op de hoogte in ieder geval. 

Reputatie 7
Badge +1

Bij SNCB is men aan de telefoon niet op de hoogte in ieder geval. 

Misschien bij de NMBS wel? :)

Zal wel een Brusselaar aan de lijn hebben gehad die dacht “weer zo’n Hollander” 🤡

 

Het is mij recent verboden die club NMBS te noemen. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is mij recent verboden die club NMBS te noemen. 

Gebruik dan voor straf NGBE :)

Die club heeft 3 officiële namen maar gebruikt er zelf maar 2. En sommigen hebben kennelijk problemen met NMBS. Maar we dwalen af...

Reputatie 2

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem vanaf Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Wat voor invloed heeft dit bij vertragingen op de aanreisroute? Als je vanaf Breda boekt, maar je reist met je ov-chipkaart vanaf Utrecht maar haalt de overstap niet vanwege vertraging (helaas gebeurt dit de laatste tijd bij NS vaak), dan mag je met een ticket vanaf Breda normaliter niet zomaar de volgende trein pakken.

 

Dit probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

 

Ik heb het opgegeven. Het personeel van NS International wíl gewoon niks voor je doen, behalve boos worden en de reiziger de schuld geven. Ik vind dat heel triest, ik ken weinig bedrijven die zo klantonvriendelijk zijn. De systemen werken niet en ik verwacht niet dat dit ooit nog wordt opgelost, gezien dit probleem al zo lang speelt.

Reputatie 3

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem vanaf Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Wat voor invloed heeft dit bij vertragingen op de aanreisroute? Als je vanaf Breda boekt, maar je reist met je ov-chipkaart vanaf Utrecht maar haalt de overstap niet vanwege vertraging (helaas gebeurt dit de laatste tijd bij NS vaak), dan mag je met een ticket vanaf Breda normaliter niet zomaar de volgende trein pakken.

 

Dit probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

 

Ik heb het opgegeven. Het personeel van NS International wíl gewoon niks voor je doen, behalve boos worden en de reiziger de schuld geven. Ik vind dat heel triest, ik ken weinig bedrijven die zo klantonvriendelijk zijn. De systemen werken niet en ik verwacht niet dat dit ooit nog wordt opgelost, gezien dit probleem al zo lang speelt.

Ik heb je reactie per ongeluk als juist antwoord gemarkeerd, maar de hopeloos slechte service van NSI is inderdaad de crux van het probleem. Zeer herkenbaar dat het personeel vaak onbehulpzaam, onbegripvol en ongeduldig met reizigers om gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Het is mij recent verboden die club NMBS te noemen. 

Nederlandstaligen noemen het uiteraard NMBS en niet SNCB. Als Nederlandstalige weiger ik aanstellerig Frans te gebruiken in Brussel.

Het is station Brussel Zuid, de Grote Markt en Louizalaan in het Nederlands. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Degene die jou verbonden heeft het volkomen correcte NMBS te gebruiken heeft weinig begrepen van de meertaligheid in België. Als compromis zou NMBS/SNCB nog kunnen. 

Met excuses voor dit zijpaadje.

Het was deels een binnenpretje, had het Rian al per DM uitgelegd inmiddels. Heeft met (interne) codes te maken waar ooit gekozen is voor SNCB, vermoedelijk omdat het team destijds Franstalig was.

Reputatie 7
Badge +3

Toch kun je daar als Nederlandstalige heel leuk over zeuren in België. Franstaligen kunnen nogal hooghartig doen over onze boerentaal.

Reageer