beantwoord

NSinternational boeking

  • 14 June 2023
  • 51 reacties
  • 1406 Bekeken

Reputatie 3

Goedemorgen,

 

Al sinds gister probeer ik hier een ticket te boeken voor een intercity naar Brussel eind van de maand. De site van NSI geeft steeds een foutmelding als ik probeer te bevestigen: enkeltje Rotterdam C naar Brussel Z. 100% NS-korting, 1e klas, 21 euro. Dan maar naar NMBS international. Zelfde input.....helaas, zelfde resultaat. Is er een storing bekend? 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 14 June 2023, 11:15

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik ga er vanuit dat dit snel is opgelost. Anders is bellen met NS International natuurlijk ook altijd nog een optie.

@Laura NS

Telefonisch boeken blijkt helaas geen optie te zijn, aangezien de medewerkers daar ook geen Early Bird met 100% korting in Nederland meer kunnen boeken.

Aangezien het probleem nog steeds niet is opgelost en de website alleen maar een cryptische foutmelding laat zien, zou het geen kwaad kunnen om:

  • Op de boekingswebsite een mededeling te plaatsen dat dit probleem bestaat, incl. de aanbevolen workaround om toch zonder meerkosten te kunnen reizen.
  • Hier en op de boekingswebsite te melden wanneer naar verwachting het probleem zal worden opgelost.

Is dat mogelijk?

Reputatie 7
Badge +1

Anders is bellen met NS International natuurlijk ook altijd nog een optie.

Aangenomen dat de mensen daar op de hoogte zijn van de problemen en geen boekingskosten in rekening brengen.

Je loopt achter Robert, Early Bird heeft deze zomer wel degelijk treinbinding vanwege de te verwachten drukte gezien voorgaande jaren.

Reputatie 6

Het is nog steeds niet mogelijk om een reis naar Antwerpen te boeken met 100% korting in Nederland met het Early Bird tarief. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de gewijzigde voorwaarden, o.a. treinverbinding. Ik vind eigenlijk dat er eerst maar eens voor een betrouwbare dienstverlening moet worden gezorgd met niet zo veel vertragingen/uitval enz…alvorens met dergelijke maatregelen te komen. Maar goed, de gewijzigde voorwaarden zijn nu eenmaal van kracht en het is toch te gek voor woorden dat je niet op een fatsoenlijke manier een reisje naar Antwerpen kunt boeken. Antwerpen, even over de grens, dus niet het andere eind van de wereld. Anno 2023 is het kennelijk nog heel erg bijzonder om een grensoverschrijdende reis te boeken.

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels staat er iets op de NSI-website:

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/early-bird-belgie

Reputatie 7
Badge +1

"Oeps, dat zijn we vergeten te testen.”

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem via Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Hoe bedoel je "via Breda boeken”? De trein rijdt al via Breda.

Als je bedoelt: een kaartje vanaf Breda boeken zonder 100% korting in Nederland, dan blijft wel de vraag: hoe krijg je je meerkosten terug, liefst zonder krap een jaar te moeten wachten?

Men heeft maar niet gezet wat de doorlooptijd van dat contactformulier is voor restitutie want dat zal wel 9+ maanden zijn 🤡🤡

Reputatie 6

Inmiddels staat er iets op de NSI-website:

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/early-bird-belgie

Wat een rompslomp zeg. Dat betekent weer veel extra werk voor de reiziger en voor NSI. Het is toch niet te snappen dat het zó moeilijk is om op de reguliere manier zo’n ticket te boeken.

Je moet eerst de zaken op orde hebben voordat je aan zo’n wijziging van het early bird tarief begint. Kennelijk is e.e.a. niet goed getest en in de haast ingevoerd, het blijft toch erg knullig allemaal. Dit kan wel een work-around voor maanden zijn.

Gezien de slechte punctualiteit van de IC Brussel hadden ze sowieso deze wijziging in mijn ogen niet moeten doorvoeren, maar nu het dan toch is ingevoerd had je op z’n minst toch mogen verwachten dat je op een normale manier kunt boeken. Niet dus.

Reputatie 2

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem vanaf Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Wat voor invloed heeft dit bij vertragingen op de aanreisroute? Als je vanaf Breda boekt, maar je reist met je ov-chipkaart vanaf Utrecht maar haalt de overstap niet vanwege vertraging (helaas gebeurt dit de laatste tijd bij NS vaak), dan mag je met een ticket vanaf Breda normaliter niet zomaar de volgende trein pakken.

 

Dit probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

 

Ik heb het opgegeven. Het personeel van NS International wíl gewoon niks voor je doen, behalve boos worden en de reiziger de schuld geven. Ik vind dat heel triest, ik ken weinig bedrijven die zo klantonvriendelijk zijn. De systemen werken niet en ik verwacht niet dat dit ooit nog wordt opgelost, gezien dit probleem al zo lang speelt.

Reputatie 6

Ik zie dat het nog steeds niet mogelijk is om een reisje Breda-Antwerpen met 100% korting in NL te boeken. Niet naar Tirana, niet naar Zagreb, niet naar Málaga, maar naar Antwerpen: een reisje van 50 km. Vergelijkbaar met een reis van Rotterdam naar Breda. En niemand klaagt hierover, dus het is kennelijk heel gewoon dat dit nog steeds niet kan. Wat een zeurpiet ben ik eigenlijk toch.

Reputatie 7
Badge +1

Ruim 2 maanden na het veroorzaken van dit probleem heeft NS het nu weer opgelost. Bij mijn eerste tests kom ik nu inderdaad wel tot de betaalpagina.

@rvdborgt je hebt gelijk, ik bedoelde vanaf. Meer weet ik hier momenteel niet over. We wachten nog op antwoorden.

Bij SNCB is men aan de telefoon niet op de hoogte in ieder geval. 

Reputatie 3

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem vanaf Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Wat voor invloed heeft dit bij vertragingen op de aanreisroute? Als je vanaf Breda boekt, maar je reist met je ov-chipkaart vanaf Utrecht maar haalt de overstap niet vanwege vertraging (helaas gebeurt dit de laatste tijd bij NS vaak), dan mag je met een ticket vanaf Breda normaliter niet zomaar de volgende trein pakken.

 

Dit probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

 

Ik heb het opgegeven. Het personeel van NS International wíl gewoon niks voor je doen, behalve boos worden en de reiziger de schuld geven. Ik vind dat heel triest, ik ken weinig bedrijven die zo klantonvriendelijk zijn. De systemen werken niet en ik verwacht niet dat dit ooit nog wordt opgelost, gezien dit probleem al zo lang speelt.

Ik heb je reactie per ongeluk als juist antwoord gemarkeerd, maar de hopeloos slechte service van NSI is inderdaad de crux van het probleem. Zeer herkenbaar dat het personeel vaak onbehulpzaam, onbegripvol en ongeduldig met reizigers om gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Het is mij recent verboden die club NMBS te noemen. 

Nederlandstaligen noemen het uiteraard NMBS en niet SNCB. Als Nederlandstalige weiger ik aanstellerig Frans te gebruiken in Brussel.

Het is station Brussel Zuid, de Grote Markt en Louizalaan in het Nederlands. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Degene die jou verbonden heeft het volkomen correcte NMBS te gebruiken heeft weinig begrepen van de meertaligheid in België. Als compromis zou NMBS/SNCB nog kunnen. 

Met excuses voor dit zijpaadje.

Andersom werkt het ook niet, want ik reis vanuit België naar Nederland. NS en NMBS moeten Bene gewoon een dauw geven en de boel laten fixen, en rap.

Reputatie 2

 

it probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

Bij de ICE komt dit omdat je geen extra korting bovenop een Sparpreis-ticket krijgt.

M.a.w. het systeem is gewoon te dom om het juiste kaartje te verkopen. Ik heb namelijk op het Nederlandse deel gewoon recht op korting! Ik zou ook met de ov-chipkaart kunnen reizen met uitchecken in Arnhem, dan heb ik in dezelfde trein naast Sparpreis-ticket ook 100% NL-korting er bovenop.

 

Voor NS is dat natuurlijk makkelijk geld verdienen over de rug van de onwetende reizigers. En die paar reizigers die er toevallig wel vraagtekens bij stellen kunnen alsnog vakkundig beledigd worden door NS-medewerkers zodat ze vooral hun mond houden.

@rvdborgt Dat vind ik jammer! Dat had ik stiekem wel gehoopt (zelf niet van die afdeling dus ik weet er het fijne niet van). Ik heb dit even neergelegd bij mijn collega's van International, want ik vind het een goed idee, dat je hebt. Dat geeft duidelijkheid. Dank!

Reputatie 6

En daar moeten wij reizigers het maar mee doen.

Reputatie 6

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Wat een geklungel. Dat betekent dus dat je de reis van/tot Breda moet boeken. Als je door wilt reizen naar bijv. Arnhem moet je in Breda extra inchecken. Met een internationaal ticket kan je ook na 16.00 uur zonder extra kosten je reis in Nederland vervolgen. Doordat je nu extra moet inchecken in Breda moet je na 16.00 uur de volle prijs naar Arnhem betalen. Kan je deze kosten ook terug krijgen?

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Wat een geklungel. Dat betekent dus dat je de reis van/tot Breda moet boeken. Als je door wilt reizen naar bijv. Arnhem moet je in Breda extra inchecken. Met een internationaal ticket kan je ook na 16.00 uur zonder extra kosten je reis in Nederland vervolgen. Doordat je nu extra moet inchecken in Breda moet je na 16.00 uur de volle prijs naar Arnhem betalen. Kan je deze kosten ook terug krijgen?

Ik zou nergens in- of uitchecken. Het is een bug van NS. Je hebt een kaartje tot de grens nodig en dat is met een kaartje van/naar Breda ook afgedekt. Nog meer extra kosten maken is onnodig. Je kaartje van/naar Breda toont aan dat je een internationale reis aan het maken bent.

Reputatie 6
Badge +2

Het is bekend probleem, helaas. Zoals rvdborgt al aangeeft, komt het door de gewijzigde voorwaarden van het Early Bird tarief. Er is op dit moment helaas nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt.

Inmiddels staat er iets op de NSI-website:

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/early-bird-belgie

Wat een rompslomp zeg. Dat betekent weer veel extra werk voor de reiziger en voor NSI. Het is toch niet te snappen dat het zó moeilijk is om op de reguliere manier zo’n ticket te boeken.

Je moet eerst de zaken op orde hebben voordat je aan zo’n wijziging van het early bird tarief begint. Kennelijk is e.e.a. niet goed getest en in de haast ingevoerd, het blijft toch erg knullig allemaal. Dit kan wel een work-around voor maanden zijn.

Gezien de slechte punctualiteit van de IC Brussel hadden ze sowieso deze wijziging in mijn ogen niet moeten doorvoeren, maar nu het dan toch is ingevoerd had je op z’n minst toch mogen verwachten dat je op een normale manier kunt boeken. Niet dus.

Het is zo wie zo al raar dat ze dingen invoeren zonder te testen. Dat mensen Early birds willen hebben is het flexibele reizen maar door die klote stunt van NS om minder lange treinen in te zetten zitten ze nu overvol en moeten Early birds het tijdstip aanhouden wat is aangeduid. Daarnaast is het raar dat het een bug is want andere prijzen lukt wel, lijkt mij gewoon te verhelpen door Early birds gewoon toegankelijk te maken. Ben benieuwd wanneer NS deze shit heeft opgelost. Alles duurder maken maar niet met hun domme kop nadenken wat er gebeurd. Lijkt me handig om eerst een analyse te maken ipv dingen doorvoeren.

Reputatie 3

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Rare opmerking voor een treinenforum. Ik ga gewoon met de intercity, of ze nou een ticket willen verkopen of niet. De reis staat gewoon gepland. Ik kan niet, niet gaan. Hoe regel ik dit alsnog???

Reageer