beantwoord

NSinternational boeking

  • 14 June 2023
  • 51 reacties
  • 1380 Bekeken

Reputatie 3

Goedemorgen,

 

Al sinds gister probeer ik hier een ticket te boeken voor een intercity naar Brussel eind van de maand. De site van NSI geeft steeds een foutmelding als ik probeer te bevestigen: enkeltje Rotterdam C naar Brussel Z. 100% NS-korting, 1e klas, 21 euro. Dan maar naar NMBS international. Zelfde input.....helaas, zelfde resultaat. Is er een storing bekend? 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 14 June 2023, 11:15

Bekijk origineel

51 reacties

Zolang ik m’n Hollandse accent niet kan verbloemen houd ik me soms een beetje in… Levert lang niet altijd leuke reacties op helaas. 

Reputatie 7
Badge +2

 

it probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

Bij de ICE komt dit omdat je geen extra korting bovenop een Sparpreis-ticket krijgt.

Voor de IC naar Brussel werkte korting op het Nederlandse deel vorig jaar zomer nog gewoon.

Badge +3

Wat voor invloed heeft dit bij vertragingen op de aanreisroute? Als je vanaf Breda boekt, maar je reist met je ov-chipkaart vanaf Utrecht maar haalt de overstap niet vanwege vertraging (helaas gebeurt dit de laatste tijd bij NS vaak), dan mag je met een ticket vanaf Breda normaliter niet zomaar de volgende trein pakken.

Waarom zou dat niet mogen? De IC Brussel kent geen enkele reservering of treinbinding. Dat je bij aanschaf ticket een willekeurige trein moet kiezen doet er niet toe.

Edit: ik loop achter 😅

Je loopt achter Robert, Early Bird heeft deze zomer wel degelijk treinbinding vanwege de te verwachten drukte gezien voorgaande jaren.

Badge +3

Je loopt achter Robert, Early Bird heeft deze zomer wel degelijk treinbinding vanwege de te verwachten drukte gezien voorgaande jaren.

Oh, maar dat verklaart dan ook wel waarom je alleen vanaf stations op de route kunt boeken?

Voortransport dan maar op je ov-chipkaart (en eventueel uitchecken bij de overstappaal op het perron). Zit je alleen wel met de middagspitsbeperking.

Lukt het voor de terugreis trouwens wel (naar bijv. Utrecht)?

Andersom werkt het ook niet, want ik reis vanuit België naar Nederland. NS en NMBS moeten Bene gewoon een dauw geven en de boel laten fixen, en rap.

Reputatie 7
Badge +1

it probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

Bij de ICE komt dit omdat je geen extra korting bovenop een Sparpreis-ticket krijgt.

Maar dan moet de boekingsmodule slim genoeg zijn om je een (Super)Sparpreis te verkopen vanaf het laatste station in Nederland. Meer heb je dan immers niet nodig.

Reputatie 2

 

it probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

Bij de ICE komt dit omdat je geen extra korting bovenop een Sparpreis-ticket krijgt.

M.a.w. het systeem is gewoon te dom om het juiste kaartje te verkopen. Ik heb namelijk op het Nederlandse deel gewoon recht op korting! Ik zou ook met de ov-chipkaart kunnen reizen met uitchecken in Arnhem, dan heb ik in dezelfde trein naast Sparpreis-ticket ook 100% NL-korting er bovenop.

 

Voor NS is dat natuurlijk makkelijk geld verdienen over de rug van de onwetende reizigers. En die paar reizigers die er toevallig wel vraagtekens bij stellen kunnen alsnog vakkundig beledigd worden door NS-medewerkers zodat ze vooral hun mond houden.

Reputatie 3

Is er al een oplossing of omweg bekend? Mijn reis de 30e gaat gewoon door. 

Badge +3

Voor NS is dat natuurlijk makkelijk geld verdienen over de rug van de onwetende reizigers. En die paar reizigers die er toevallig wel vraagtekens bij stellen kunnen alsnog vakkundig beledigd worden door NS-medewerkers zodat ze vooral hun mond houden.

Blijft lastig al die (on)wetende reizigers… We weten het zelf niet eens, dus geven we het systeem of jou de schuld. 😅

Reputatie 7
Badge +1

Ik ga er vanuit dat dit snel is opgelost. Anders is bellen met NS International natuurlijk ook altijd nog een optie.

@Laura NS

Telefonisch boeken blijkt helaas geen optie te zijn, aangezien de medewerkers daar ook geen Early Bird met 100% korting in Nederland meer kunnen boeken.

Aangezien het probleem nog steeds niet is opgelost en de website alleen maar een cryptische foutmelding laat zien, zou het geen kwaad kunnen om:

  • Op de boekingswebsite een mededeling te plaatsen dat dit probleem bestaat, incl. de aanbevolen workaround om toch zonder meerkosten te kunnen reizen.
  • Hier en op de boekingswebsite te melden wanneer naar verwachting het probleem zal worden opgelost.

Is dat mogelijk?

@rvdborgt Dat vind ik jammer! Dat had ik stiekem wel gehoopt (zelf niet van die afdeling dus ik weet er het fijne niet van). Ik heb dit even neergelegd bij mijn collega's van International, want ik vind het een goed idee, dat je hebt. Dat geeft duidelijkheid. Dank!

Reputatie 6

Het is nog steeds niet mogelijk om een reis naar Antwerpen te boeken met 100% korting in Nederland met het Early Bird tarief. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de gewijzigde voorwaarden, o.a. treinverbinding. Ik vind eigenlijk dat er eerst maar eens voor een betrouwbare dienstverlening moet worden gezorgd met niet zo veel vertragingen/uitval enz…alvorens met dergelijke maatregelen te komen. Maar goed, de gewijzigde voorwaarden zijn nu eenmaal van kracht en het is toch te gek voor woorden dat je niet op een fatsoenlijke manier een reisje naar Antwerpen kunt boeken. Antwerpen, even over de grens, dus niet het andere eind van de wereld. Anno 2023 is het kennelijk nog heel erg bijzonder om een grensoverschrijdende reis te boeken.

Reputatie 6

Ik zie dat het nog steeds niet mogelijk is om een reisje Breda-Antwerpen met 100% korting in NL te boeken. Niet naar Tirana, niet naar Zagreb, niet naar Málaga, maar naar Antwerpen: een reisje van 50 km. Vergelijkbaar met een reis van Rotterdam naar Breda. En niemand klaagt hierover, dus het is kennelijk heel gewoon dat dit nog steeds niet kan. Wat een zeurpiet ben ik eigenlijk toch.

Kletste afgelopen week met baliepersoneel van Internationaal in Rotterdam, en daar wist men idd van het probleem, maar konden ze ook niks doen en geen zicht op een oplossing.

Reputatie 6

En daar moeten wij reizigers het maar mee doen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Ik ben helaas ook in geen enkele positie er iets mee te doen, ik ken toevallig nog mensen links en rechts waar ik mee babbel. Het frustreert mij ook, want ik koop ook altijd Early Birds en reis frequent naar Belgie sinds ik er praktisch woon en werk.

Reputatie 6

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Wat een geklungel. Dat betekent dus dat je de reis van/tot Breda moet boeken. Als je door wilt reizen naar bijv. Arnhem moet je in Breda extra inchecken. Met een internationaal ticket kan je ook na 16.00 uur zonder extra kosten je reis in Nederland vervolgen. Doordat je nu extra moet inchecken in Breda moet je na 16.00 uur de volle prijs naar Arnhem betalen. Kan je deze kosten ook terug krijgen?

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Wat een geklungel. Dat betekent dus dat je de reis van/tot Breda moet boeken. Als je door wilt reizen naar bijv. Arnhem moet je in Breda extra inchecken. Met een internationaal ticket kan je ook na 16.00 uur zonder extra kosten je reis in Nederland vervolgen. Doordat je nu extra moet inchecken in Breda moet je na 16.00 uur de volle prijs naar Arnhem betalen. Kan je deze kosten ook terug krijgen?

Ik zou nergens in- of uitchecken. Het is een bug van NS. Je hebt een kaartje tot de grens nodig en dat is met een kaartje van/naar Breda ook afgedekt. Nog meer extra kosten maken is onnodig. Je kaartje van/naar Breda toont aan dat je een internationale reis aan het maken bent.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Wat een geklungel. Dat betekent dus dat je de reis van/tot Breda moet boeken. Als je door wilt reizen naar bijv. Arnhem moet je in Breda extra inchecken. Met een internationaal ticket kan je ook na 16.00 uur zonder extra kosten je reis in Nederland vervolgen. Doordat je nu extra moet inchecken in Breda moet je na 16.00 uur de volle prijs naar Arnhem betalen. Kan je deze kosten ook terug krijgen?

Ik denk dat je over extra kosten te mogen declareren het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact kunt opnemen met NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels staat er iets op de NSI-website:

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/early-bird-belgie

Men heeft maar niet gezet wat de doorlooptijd van dat contactformulier is voor restitutie want dat zal wel 9+ maanden zijn 🤡🤡

Reputatie 6

Inmiddels staat er iets op de NSI-website:

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/early-bird-belgie

Wat een rompslomp zeg. Dat betekent weer veel extra werk voor de reiziger en voor NSI. Het is toch niet te snappen dat het zó moeilijk is om op de reguliere manier zo’n ticket te boeken.

Je moet eerst de zaken op orde hebben voordat je aan zo’n wijziging van het early bird tarief begint. Kennelijk is e.e.a. niet goed getest en in de haast ingevoerd, het blijft toch erg knullig allemaal. Dit kan wel een work-around voor maanden zijn.

Gezien de slechte punctualiteit van de IC Brussel hadden ze sowieso deze wijziging in mijn ogen niet moeten doorvoeren, maar nu het dan toch is ingevoerd had je op z’n minst toch mogen verwachten dat je op een normale manier kunt boeken. Niet dus.

Inmiddels staat er iets op de NSI-website:

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/early-bird-belgie

Wat een rompslomp zeg. Dat betekent weer veel extra werk voor de reiziger en voor NSI. Het is toch niet te snappen dat het zó moeilijk is om op de reguliere manier zo’n ticket te boeken.

Je moet eerst de zaken op orde hebben voordat je aan zo’n wijziging van het early bird tarief begint. Kennelijk is e.e.a. niet goed getest en in de haast ingevoerd, het blijft toch erg knullig allemaal. Dit kan wel een work-around voor maanden zijn.

Gezien de slechte punctualiteit van de IC Brussel hadden ze sowieso deze wijziging in mijn ogen niet moeten doorvoeren, maar nu het dan toch is ingevoerd had je op z’n minst toch mogen verwachten dat je op een normale manier kunt boeken. Niet dus.

Het is zo wie zo al raar dat ze dingen invoeren zonder te testen. Dat mensen Early birds willen hebben is het flexibele reizen maar door die klote stunt van NS om minder lange treinen in te zetten zitten ze nu overvol en moeten Early birds het tijdstip aanhouden wat is aangeduid. Daarnaast is het raar dat het een bug is want andere prijzen lukt wel, lijkt mij gewoon te verhelpen door Early birds gewoon toegankelijk te maken. Ben benieuwd wanneer NS deze shit heeft opgelost. Alles duurder maken maar niet met hun domme kop nadenken wat er gebeurd. Lijkt me handig om eerst een analyse te maken ipv dingen doorvoeren.

Reageer