beantwoord

overstap in enschede op trein naar gronau- munster

  • 14 November 2021
  • 55 reacties
  • 2107 Bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

Zelfde bij Arriva, ook daar kun je na een uitcheck niet binnen twee minuten (niet één volgens mij) weer inchecken bij een ander Arriva paaltje. Bij NS geldt die twee minuten alleen voor weer inchecken bij het zelfde paaltje, dat lijkt een betere oplossing om het risico van een dubbele transactie te voorkomen.

Normaal is dat allemaal geen probleem behalve in Enschede omdat daar de trein naar Gronau buiten de poortjes vertrekt en uit/inchecken verplicht is als je uit de richting Hengelo komt. De overstap is normaal 6 minuten en dan kun je die 2 minuten afwachten maar als de trein uit Hengelo iets te laat is wordt het krap. Andersom idem dito.

Overigens lijkt het me verstandiger dit probleem bij Keolis te melden.

Reputatie 7

Ik reis soms dit traject. Als ik ben uitgecheckt bij Blauwnet via de poortjes duurt het een minuut voor je weer in kunt checken (anders komt de tekst: u bent al uitgecheckt). Na 1 minuut weer inchecken geeft de melding Overstap OK. Dat inchecken doe je dan bij het losstaande Blauwnetpaaltje op het perron, pal voor de DB- trein.

Reputatie 7
Badge +4

 

Even inchecken bij het poortje  en niet uitchecken is nooit handig, het systeem gaat altijd uit van een in- en uitcheck bij dezelfde vervoerder.

Er zit normaal een wachttijd tussen uit- en weer opnieuw inchecken en die wisselt nog wel eens per vervoerder. Normaal wordt u bij een uitcheck bij Blauwnet en een incheck naar Gronau hier ook niet mee geconfronteerd en heeft u er daar geen last van. De melding ‘U bent al uitgecheckt krijgt u alleen als u snel achter elkaar uw kaart voor de lezer houdt bij dezelfde vervoerder.

Er kunnen meerdere dingen misgegaan zijn, ik zou het even nakijken in Reishistorie hoe de in- en uitchecks zijn verlopen. Dan weet u precies wat wel goed of fout is gegaan.

Het is nu mogelijk wel een gedoe met correctietarieven. Dit kunt u herstellen.

Uitchecken in Enschede en weer inchecken naar Gronau gaat normaal probleemloos. Het is echt het meest verstandig het eerst even in uw Reishistorie na te gaan. Dat geeft denk ik het antwoord. 

Reputatie 6

Vreemd. Het kan toch niet zo zijn dat je uitgecheckt bent en vervolgens niet meer opnieuw kan inchecken. Bij het paaltje lukt het niet maar bij de poorten wel?

Ja precies dat, paaltje zei “ubent al uitgecheckt” 

Reputatie 7
Badge

Vreemd. Het kan toch niet zo zijn dat je uitgecheckt bent en vervolgens niet meer opnieuw kan inchecken. Bij het paaltje lukt het niet maar bij de poorten wel?

Reageer