beantwoord

Via-reizen NS Internationaal



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem begint natuurlijk al bij de reisplanner van NS International die alleen maar verbindingen via Hazeldonk laat zien. 

Ik weet niet wat voor kaartje @Henk_NL in België gebruikt maar hij zou kunnen splitsen. Een internationaal biljet van Essen of Visé naar Zwolle en een binnenlands biljet naar Essen of Visé. Wel erg omslachtig, ook qua reisinformatie.

En hoe zit dat met de toeslag vanwege niet online boeken? Betaalt NS die terug?

 

Dit is geen oplossing natuurlijk. Gaarne opnieuw uitzetten. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is wel mogelijk om een grensovergang te kiezen wanneer je boekt via onze klantenservice of bij de internationale balie.

En dat doet niemand wat daar ga je natuurlijk geen extra toeslag voor betalen.

Deze extra optie geeft ook vaak niet de invulling van de wens van de reiziger, ook al lijkt dat in eerste instantie wel zo. Er is enkele jaren geleden hier onderzoek naar gedaan.

De gewone reiziger weet helemaal niet dat hij zonder de via-optie bepaalde verbindingen en potentieel lagere prijzen helemaal niet te zien krijgt, dus ja, dan komt die ook niet op het idee dat die optie wel eens nuttig kan zijn. Geloof alleen statistieken die je zelf vervalst hebt…

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Henk_NL! Ik zou het even voor je navragen en heb reactie mogen ontvangen. Het is wel mogelijk om een grensovergang te kiezen wanneer je boekt via onze klantenservice of bij de internationale balie. Wanneer je zelf boekt via de website, is dit helaas geen optie. Er zijn in ieder geval op korte termijn geen plannen om deze ‘via’ optie toe te voegen. Deze extra optie geeft ook vaak niet de invulling van de wens van de reiziger, ook al lijkt dat in eerste instantie wel zo. Er is enkele jaren geleden hier onderzoek naar gedaan. Er zijn voor nu wel testen en onderzoeken geplant rondom de filters voor bepaalde routes zodat je bijvoorbeeld kan aanvinken dat je niet met de hsl wil reizen.

Qua oplossing is er dus helaas weinig te bieden, alleen dan het boeken via de balie of de klantenservice. Het is in ieder geval nu wel aangewakkerd, dus wie weet zal het in de toekomst nog wel een optie zijn om het aan de reisplanner toe te voegen.

Ik kan inderdaad een kaartje kopen tot het eerste station over de grens met 100% korting, maar wil hem tot Zwolle vanwege de vervallen middagspits. Anders kocht ik idd van/naar Mt of Rsd.

 

@rvdborgt kent mijn klacht stiekem al en heeft inderdaad ook wat suggesties gedaan. Waarvoor dank, maar een oplossing voor het probleem (b)lijkt er niet helemaal te zijn helaas.

Reputatie 7
Badge +1

Vroeger was het ook voldoende om bij een netkaart een aanvullend kaartje tot aan de grens te hebben. Als NS het de reiziger zo moeilijk maakt om een kaartje tot de eindbestemming met 100% korting in Nederland te kopen, dan moeten ze niet verbaasd zijn als reizigers dat dan ook niet hebben. Als je een aanvullend kaartje minstens tot aan de grens kunt laten zien, wat is dan het probleem? Je hebt aantoonbaar betaald voor de hele reis.

Badge +3

Het zou natuurlijk erg handig zijn als NS International ‘nultarief’ tickets aanbood (zoals NMBS tot voor kort ook deed voor 1 euro).

Voor reizen via Roosendaal is het natuurlijk meestal geen probleem om daar (komende vanuit BE) in te checken met je NS vrij reizen abonnement, tenzij je in de middagspits aankomt. Voor Luik - Maastricht wordt dat lastiger, want dan zou je in Eijsden de trein uit moeten?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Henk_NL

Ik durf hier zo geen antwoord op te geven. Ik heb de vraag voor je uitgezet en hoop er snel op terug te komen!

Reageer