beantwoord

Declaratieoverzicht downloaden niet mogelijk



Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het inzien van de reishistorie zelf zou normaal moeten werken, dus als je een reis mist van meer dan een week geleden zou ik even contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er daar aan de hand is. Het probleem waar ik over spreek gaat puur over het downloaden van een declaractieoverzicht.

Is er, zover jij weet of kan achterhalen, een maximum termijn waarin reizen zichtbaar zijn in de reishistorie?

Dit vraag ik omdat het bij mij afgelopen zomer bij 1 reis 3 dagen duurde en bij een andere reis 3 weken. Ik reisde toen met Flex Weekend Vrij met dalkorting. De terugreis kort na middernacht (nacht van vrijdag op zondag) was in de vrij periode en dus zonder kosten en die verscheen na 3 dagen in de reishistorie. De heenreis was vrijdagmiddag in de daluren, dus met 40% korting en die verscheen pas 3 weken later in de reishistorie (en stond daarom ook een maand later pas op de factuur). Kan bv ook de berekening van de ritprijs hiermee te maken hebben? Dat geen kosten in de vrij periode makkelijker is en daarom sneller dan 40% korting berekenen? Of was het in dit geval gewoon een uitzondering dat het zo lang duurde voor die ene reis?

Het inzien van de reishistorie zelf zou normaal moeten werken, dus als je een reis mist van meer dan een week geleden zou ik even contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er daar aan de hand is. Het probleem waar ik over spreek gaat puur over het downloaden van een declaractieoverzicht.

Goedemorgen M.B.K., florisfloris en welkom bij de NS Community.

Helaas is dit een bekend probleem. Sinds afgelopen vrijdag werkt het downloaden van het reisoverzicht via het Mijn NS account niet of ontzettend traag. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Wat als je wel een overzicht kunt maken, maar er missen een aantal ritten? Zo zie ik bijvoorbeeld niet mijn heenreis van een bepaalde dag. Inmiddels zie ik wel de heenreis met de trein, maar zie die met de bus niet. En gaat om een eind april. Denk dat er nu wel genoeg dagen eroverheen zijn gegaan om de ritten up to date te maken. 

Is dat ook een issue dat bekend is? 

 

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Dit lukte mij net als test inderdaad, maar ik probeer nu het ‘echte’ overzicht te downloaden.

Helaas lukt het nu bij mij ook niet meer om de specifieke reizen te selecteren die ik in mijn declaratieoverzicht wil terugzien. Zodra ik één reis deselecteer, wordt de knop ‘Declareren’ bovenaan ook geselecteerd. Daarnaast zie ik de knop ‘download’ die normaal onderaan verschijnt überhaupt niet meer (ook niet als ik ‘Declareren’ heb geselecteerd en alle gemaakte reizen nog geselecteerd zijn). 

-

update: het lijkt nu weer te werken

Goedemorgen M.B.K., florisfloris en welkom bij de NS Community.

Helaas is dit een bekend probleem. Sinds afgelopen vrijdag werkt het downloaden van het reisoverzicht via het Mijn NS account niet of ontzettend traag. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Ik heb het zelfde probleem. Via zowel micosoft edge als google chrome werkt het niet. Maakt niet uit welke periode.

Reageer