beantwoord

Declaratieoverzicht downloaden niet mogelijk


Ik probeer mijn declaratie overzicht te downloaden, maar de website loopt elke keer vast.

Mijn eerst poging was om vanaf November 2022 t/m Mei 2023 het overzicht te downloaden, maar de website begon al bij het scrollen trager te worden. Het de-selecteren van de reishistorie die ik niet in het overzicht wil hebben duurt ongeveer 10 sec en uiteindelijk als ik dit alles wil downloaden dan slaat alles vast. Wachten totdat de browser weer reageert verbeterd ook de situatie niet.

Poging twee was om vanaf November 2022 t/m December 2022 het overzicht te downloaden, maar stuit ik op hetzelfde probleem.

Is er een andere methode beschikbaar om alsnog dit overzicht te downloaden?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 May 2023, 11:38

Bekijk origineel

31 reacties

Badge +3

Is opgelost zo te zien.

Het klopt dat er momenteel een storing is. De Mijn NS-accounts werken niet naar behoren. Wij zijn bezig met het oplossen van de storing echter heb ik nog geen indicatie over de oplostijd, 

Dank voor de toelichting; hopelijk wordt dit snel opgelost -- mijn werkgever accepteert geen screenshots (en trouwens ook geen CSV bestanden) voor de declaraties van NS reiskosten, dus heb die uitdraai van de pdf echt nodig.

Welkom Score, op de NS Community! Zou je mij meer kunnen vertellen over de foutmelding die je krijgt te zien?

Ik heb hetzelfde probleem. Er wordt wel een pdf aangemaakt maar die is vervolgens niet te openen. Ik krijg deze foutmelding te zien:

 

Hier hetzelfde probleem!

Badge +3

Ja, je kunt het document hernoemen naar .txt en dan zie je dat het alleen een foutmelding bevat.

Windows zegt dat het 1 kB groot is, maar is maar enkele bytes tekst.

Ook hier last van dezelfde foutmelding, PDF en CSV worden aangemaakt maar kan vervolgens niks bekijken. 

 

Adobe Acrobat could not open 'reistransacties-40ceda22-e187-462f-93fa-1062e5c77487-1689016236-119d8d6a-3a48-4b41-9d37-b4be657c2e79.pdf' because it is either not a supported file type or because the file has been damaged (for example, it was sent as an email attachment and wasn't correctly decoded).

 

To create an Adobe PDF document, go to the source application. Then choose Save as Adobe PDF from the PDF dropdown in the Print dialog.

Het klopt dat er momenteel een storing is. De Mijn NS-accounts werken niet naar behoren. Wij zijn bezig met het oplossen van de storing echter heb ik nog geen indicatie over de oplostijd, 

Badge +3

Ik heb hier ook last van. NS Flex (Dal Voordeel), probleem treedt zowel op bij het downloaden van alle transacties als bij een selectie.

Het pdf-bestand is 68 bytes groot en openen in Notepad++ geeft de volgende, enorm nuttige informatie:

{"errorCode":"UNKNOWN_ERROR","errorDescription":"An error occurred"}

Welkom Score, op de NS Community! Zou je mij meer kunnen vertellen over de foutmelding die je krijgt te zien?

Ik heb hetzelfde probleem. Er wordt wel een pdf aangemaakt maar die is vervolgens niet te openen. Ik krijg deze foutmelding te zien:

 

Voor mij momenteel een vergelijkbaar probleem. Ik kan wel downloaden, maar de download is een bestand van 1kb en ik kan hem niet openen, volgens Adobe en Excel (want zowel pdf als csv geprobeerd) wordt het bestandstype niet ondersteunt of is het beschadigd. 

Welkom Score, op de NS Community! Zou je mij meer kunnen vertellen over de foutmelding die je krijgt te zien?

Werkt nog steeds niet… Ik kan wel downloaden, maar dan krijg je een foutmelding. Zowel PDF als CSV formaat. 

 

Erg vervelend dit… zeker als ik lees dat er al 2 maand geen oplossing is gekomen. of dat het af en toe werkt ofzo?

Hoi bouwhuis, welkom op onze NS Community. Dat zou inmiddels wel moeten lukken. Kan je me vertellen waar je precies tegenaan loopt, wat er precies fout gaat?

Dag hallo,

het declaratie-overzicht downloaden lukt nog steeds niet, is dit zo moeilijk om te verhelpen? Sowieso is de declaratiepagina een stuk minder overzichtelijk dan vroeger. Misschien kunt u weer gewoon terug naar de oude versie dat is wel zo aangenaam voor de gebruiker!

Ik heb afgelopen week(dinsdag) ook last gehad van dit probleem maar voor mij werkte het declaratieoverzicht vandaag week. Bedankt NS en jullie moderators!

Dit is nu al 3 weken zo dat alles blijft hangen.

En er wordt steeds gezegd dat Ns er van weet en er mee bezig is maar als t al 3 weken zo is vind ik dat de Ns wel wat meer vaart er achter mogen zetten om dit op te lossen veel mensen moet declaraties indienen voor een bepaalde datum bij hun werkgever 

@NS Community 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb ook last van dit probleem. Graag zo snel mogelijk oplossen.

 

mvg.

 

Maarten

Ze zijn er al weken mee bezig. Verwacht van NS vooral geen snelle afhandeling.

Ik heb ook last van dit probleem. Graag zo snel mogelijk oplossen.

 

mvg.

 

Maarten

Er is helaas nog steeds een storing. Ik kan geen indicatie geven wanneer dit is opgelost, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Reputatie 7
Badge +1

 

Is er nu wel of geen storing. Kunnen jullie aangeven als er nog wel steeds een storing is hoie lang dit nog gaat duren. 

wat een horror, ik kan nog steeds niks downloaden. wat is de status? wat verwacht jullie IT afdeling??

Reputatie 6

Goedemiddag Julliet92 en fe.cg. Welkom bij de NS Community.

Helaas heb ik op dit moment geen inhoudelijke update over deze verstoring. De IT afdeling is druk bezig om dit op te lossen, maar er is nog geen oplostijd bekend. 

Hi NS, 

Enige duidelijkheid op welke termijn dit probleem met het niet kunnen downloaden van de declaraties wordt verholpen? De truc om naar een andere pagina te gaan werkt helaas ook niet.

 

Hartelijk dank!

 

Goedemorgen M.B.K., florisfloris en welkom bij de NS Community.

Helaas is dit een bekend probleem. Sinds afgelopen vrijdag werkt het downloaden van het reisoverzicht via het Mijn NS account niet of ontzettend traag. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Beste Stijn, dit probleem blijft bestaan. Zelfs als je je tip probeert over op downloaden drukken en naar een andere pagina gaan. Ik heb ook de ns mobil-app gecontroleerd en de downloadoptie is niet beschikbaar in het reisrecord.

Enig idee wat de situatie van dit probleem is? Of welke andere mogelijkheden zijn er om specifieke reizen uit de betreffende maand te downloaden (mijn behoefte heeft betrekking op de maand april '23).

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, was een reis met NS. Betrof Leiden Centraal naar Rotterdam Centraal. Daarnaast ook met de metro van R'dam Centraal naar Zuidplein en retour.

Die metroreizen stonden overig als eerste in de reishistorie, al na 1 of 2 dagen, daarna dus de terugreis met NS van Rotterdam naar Leiden na 3 dagen en dan na 3 weken de heenreis. Misschien was het gewoon een uitzondering, want 3 jaar daarvoor (bij de vorige editie van North Sea Jazz toen) stonden alle reizen in mijn herinnering wel eerder in de reishistorie. 

Voor zover ik weet niet. Het is natuurlijk niet de standaard en ook absoluut niet wenselijk, maar er zijn situaties geweest waarbij een reis pas maandan achteraf in rekening werd gebracht. Dat was dan specifiek een bug volgens mij, maar toch. Ik weet wel dat reizen bij andere vervoerders doorgaans langer duren om verwerkt te worden dan reizen met de NS. Wel vreemd dat een NS reis (neem ik aan) bij jou 3 weken duurde.

Reageer