beantwoord

Naam/omschrijving bij OV-chipkaart in Mijn NS?



Toon eerste bericht

35 reacties

Badge +3
Ik ben voor, erg handig. Wellicht kan dit meegenomen worden in Mijn NS 2.0 🤔

Ik heb inmiddels een inhoudelijke reactie ontvangen JoostPunte maar helaas is dat niet de reactie die je wenst. De optie om je OV-chipkaarten in Mijn NS een naam te geven is voorlopig niet van toepassing. Er zijn eerst andere projecten die de functionaliteit van Mijn NS moeten verbeteren die de voorkeur krijgen. Daarnaast zien we dat slechts een heel klein deel van de reizigers meerdere kaarten gekoppeld heeft. De groep die 1 kaart heeft is veel groter en de andere ontwikkelingen zullen voor iedereen positief uitpakken. Vandaar dat we hier de voorkeur aan geven. We gaan op termijn wel kijken naar de verschillen tussen de NS App en de Mijn NS website en mogelijk dat we dingen gelijk gaan trekken maar dat is voor de lange termijn.

Welkom op onze NS Community, MiMu. Wel vreemd dat dit uit zichzelf gebeurt. Als je in de app heb ingelogd, zie je helemaal onderaan de kaartinstellingen, en kan je daar de weergavenaam wijzigen.

Dankjewel Laura, zo heb ik dat destijds ook gedaan. Als ik nu de naam wijzig en op “opslaan” druk, krijg ik “het opslaan van de naam is gelukt”, scroll ik vervolgens naar boven, dan staat er nog steeds “consumenten-kaart”. 😐 En beneden blijft er bij weergavenaam “naam instellen” staan. Ik heb de app ook al afgesloten en opnieuw opgestart, maar helaas. 

Het kan zijn dat dit een moment kan duren. Hetzelfde gebeurt met andere gegevens wijzigen in Mijn NS. De max. die aan verwerkingstijd zit is 24 uur, maar meestal is dit met ½ tot 1 uur wel klaar. 

Badge +3

Het zou me niets verbazen als dit binnenkort voor iedereen kan, want sinds NS Flex is het juist vrij gebruikelijk (of zelfs noodzakelijk) om met meerdere ov-chipkaarten te werken.

En dan liefst onder één Mijn NS account. Voor bijabonnementen en Kids Vrij en zo was dat altijd al zo.

ik vind een 5 jaar oude melding met precies mijn vraag.😬

de eerste reactie is dat de NS daar geen tijd voor heeft en er andere prioriteiten zijn.

maar na 5 jaar verwacht je toch wel enige vooruitgang.

kom op ns, zo moeilijk kan dat toch niet zijn

cu Sjoerd

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft heel veel ICT problemen. Het forum staat er vol mee. Dit is een soort "Nice to have" dingetje. Ik verwacht gezien de dringende topics niet dat dit snel wordt opgepakt.

Ik heb net weer gekeken, maar nog geen verandering. Als ik het nu weer probeer, krijg ik een rood venster met “de naam kan momenteel niet worden opgeslagen”. Het viel me trouwens ook op dat mijn notificatie voorkeuren (uitcheck vergeten etc) ook allemaal weer uit stonden. Die kon ik wel weer aanzetten. 

Zoals mijn collega al aangaf kan het tot 24 uur duren, de melding dat je de naam niet nogmaals kan wijzigen vind ik ook een indicatie dat de eerdere wijziging nog niet is verwerkt. Ik wil adviseren om het dus nog even tijd te geven.

Mocht er morgen nog steeds geen verandering in zitten kun je het beste contact op nemen met App support. Dit is een feature specifiek van de NS App, dus de ontwikkelaars daarvan zouden moeten kunnen helpen. Je vind deze optie via ‘Meer', ‘Hulp’, ‘NS-app’ en dan de knop ‘Contact met app support’.

Reageer