NS Flex wijzigen lukt via website niet wegens belgische adres

• 28 August 2021
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Ik heb 2,5 jaar geleden een NS Flex abonnement als Belg weten te bemachtigen en op mijn OV Chipkaart staat dan ook mijn Belgische adres op, het probleem is nu helaas dat ik via de website Mijn NS abonnement niet kan wijzigen omdat ik dan gegevens moet bevestigen en die pakt mijn postcode niet aan omdat het een geldige Nederlandse postcode moet zijn, en aangezien ik in België woon en dus ook geen 2 cijfers achter de Postcode bestaat zit ik dus vast, ik kan wel naar chatten maar in veel gevallen heb ik daar niet de tijd voor om telkens te chatten voor een abonnementswijziging, kan ik ergens via chat, telefonisch of op een andere manier eenmalig bellen om mijn Belgische adres te doen valideren op mijn NS zodat ik voortaan gewoon via website het abonnement kan doen wijzigen?

Bij voorbaat Dank

*afbeelding verwijderd 

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Enkel minimale correctie: in het NL pc staan nog 2 letters, niet cijfers, achter de 4 getalletjes. Ikzelf woon in een grotere flat met meer ingangen en elke entree heeft zijn eigen lettercode.

Alweer een buitenlanders afstotende (of waarschijnlijk totaal ondoordachte opzet van hiermee totaal onbekende programmeurs) praktijk die op dit forum gemeld wordt.

WEL is het zo dat (moest dit zelf recent doen) als je telefonisch dat ´service´centrum contacteert ze vragen naar je pc en dan als controle naam+geb.datum. Dus ik vermoed helaas al dat NS weer zń hele systeem op de schop moet gooien.

Inderdaad een wereld van verschil met het vanzelfsprekend gemak waarmee ikzelf bvb af en toe een duits OV-ABO bestel.

Erg vervelend dat ons systeem dit niet toelaat en helaas is dat door ons handmatig niet aan te passen. Je kan je abonnement inderdaad wijzigen via de klantenservice en ik kan me voorstellen dat je hier niet altijd tijd voor of zin in hebt. Een andere, ook niet ideale, tussenoplossing kan zijn dat je voor de wijziging een Nederlands adres invult en dit daarna weer wijzigt naar je eigen adres. Bij het wijzigen van je gegevens kan je wel een Belgisch adres kiezen. Mijn excuses in ieder geval voor het ongemak, ik zal doorzetten dat dit niet werkt zo.

Badge +3

Voorheen werkte het prima, maar tegenwoordig word je altijd via de webshop gestuurd.

En die accepteert simpelweg je (vooraf ingevulde) buitenlandse adres niet. Bij land kan je ook alleen maar Nederland kiezen.

Lijkt me redelijk simpel op te lossen, dus in ieder geval de gegevens van reeds ingelogde gebruikers te accepteren.

En anders vul inderdaad maar 3511 ER huisnummer 100 in (hoofdkantoor NS), als er tochniets via post verstuurd hoeft te worden. Telefoonnummer mag 0100000000 of iets anders van 10 cijfers zijn.

Je kan je abonnement inderdaad wijzigen via de klantenservice en ik kan me voorstellen dat je hier niet altijd tijd voor of zin in hebt. Een andere, ook niet ideale, tussenoplossing kan zijn dat je voor de wijziging een Nederlands adres invult en dit daarna weer wijzigt naar je eigen adres. Bij het wijzigen van je gegevens kan je wel een Belgisch adres kiezen. 

@Reiziger BE, hou er rekening mee dat je dit elke keer gaat mogen herhalen als je je abonnement niet elke 2 en een beetje maanden wijzigt. De webwinkel wil je gegevens controleren als er meer dan 3 maanden tussen 2 wijzigingen zit. En dan blokkeert het systeem op je Belgische adres.

In juni 2020 liep ik voor het eerst tegen dit probleem aan. Sindsdien moet ik steeds een bericht via Messenger naar NS sturen om mijn abonnement te wijzigen.

Omdat ik de NS geen euro te veel gun, stuur ik dan iets na middernacht een bericht. Als de vraag voor middernacht zou verwerkt worden, betaal ik voor een dag dat ik het abonnement toch niet kan gebruiken. 😱😡

Voor de rest is 

misschien interessant leesvoer. 

Badge +3

De tijd tussen wijzigingen doet er niet toe, want alles gaat tegenwoordig via de webshop.

Reageer