News

TIER E-bike - Samenwerking NS

  • 13 June 2023
  • 20 reacties
  • 1556 Bekeken

In samenwerking met TIER, een van de nieuwste aanbieders van deelmobiliteiten in Nederland, zullen zakelijke reizigers vanaf vandaag, 13 juni, TIER E-bikes kunnen huren.

Voorlopig zijn de TIER E-bikes enkel beschikbaar in de regio's Eindhoven en Utrecht en in de stad Amersfoort. De fietsen kunnen gehuurd worden via de NS (GO) app. TIER E-bikes hebben een herkenbaar mintgroen uiterlijk.

De TIER E-bikes hebben een maximale huur van 120 minuten. Na deze tijd wordt de rit automatisch afgesloten, waarmee ook de elektrische trapondersteuning stopt. De rit kan ook op elk moment handmatig worden gestopt, via de app. Zorg er wel voor dat de fiets is geparkeerd in één van de aangegeven parkeerzones.

Er bestaat geen dagtarief, voor de TIER E-bikes geldt er een starttarief van € 1, met vervolgens een tarief van € 0,22 per minuut in Utrecht en € 0,23 per minuut in Eindhoven en Amersfoort. Gemaakte ritten met de E-bikes verschijnen maandelijks achteraf op de factuur van de NS-Business Card.

Meer informatie en hoe het huren precies werkt kan gevonden worden op deze pagina.


20 reacties

"Er bestaat geen dagtarief, voor de TIER E-bikes geldt er een starttarief van € 1, met vervolgens een tarief van € 0,22 per minuut in Utrecht en € 0,23 per minuut in Eindhoven en Amersfoort."

Dat is wel wat prijzig aangezien fietsen bij een beetje afstand flink wat minuten vergt. Maar goed, een taxi is nog duurder.

Reputatie 7
Badge +1

Eén uur fietsen op zo'n bike kost dus € 14,20 of € 14,80. Bij 2 uur € 27,40 of € 28,60. 

 

Ik sla wel even over. Ik zie overigens wel dat het alleen voor zakelijke reizigers is, Dus minimaal een NS Businesscard nodig. Maar ja die had ik ook van mijn werkgever en het was echt niet de bedoeling dat je dit soort dingen er mee ging doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Eén uur fietsen op zo'n bike kost dus € 14,20 of € 14,80. Bij 2 uur € 27,40 of € 28,60. 

 

Ik sla wel even over. Ik zie overigens wel dat het alleen voor zakelijke reizigers is, Dus minimaal een NS Businesscard nodig. Maar ja die had ik ook van mijn werkgever en het was echt niet de bedoeling dat je dit soort dingen er mee ging doen. 

Utrecht is al volgeplempt met Tierfietsen. 1e 2 ritten gratis zonder businesskaart. De hele stad kijkt parkeerzone te zijn, ze staan op de gekste plaatsen, meestal in de weg. Voor 1 uur Tierfiets via businesskaart kun je met pasje van een bepaalde taxicentrale met taxi van de ene kant van Utrecht naar de andere kant.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een bedrijf, dat TIER. Nergens is op de website te vinden wat het kost om een rit te maken.

https://intercom-help.eu/tier-mobility/nl/articles/1479-hoeveel-kost-het-om-te-rijden

Jaja. 

De fietsen kunnen gehuurd worden via de NS (GO) app

@Stijn NS En worden eventuele problemen met het product door de NS afgehandeld? ;)

Of moet de klant contact opnemen met Tier?

 

Op de gelinkte informatiepagina staat bij de Q&A aangegeven voor welke problemen je met wie contact kan op nemen. Voor problemen met de fiets zelf is TIER inderdaad verantwoordelijk.

Eén uur fietsen op zo'n bike kost dus € 14,20 of € 14,80. Bij 2 uur € 27,40 of € 28,60. 

Gezien de prijs kun je in de grote steden beter metro, bus of tram nemen. Het is meer iets voor middelgrote steden met vaak afstanden die net iets te groot zijn om te lopen terwijl busvervoer ontbreekt of infrequent is.

Duidelijk @Stijn NS 

https://www.ns.nl/zakelijk/service

 

Als je als NS een product verkoopt, dan is doorverwijzen daar één van de leveranciers niet altijd even handig. 😟🙄 De NS biedt deze service aan.. 

 

(Ben ondertussen in contact met de leverancier van de de koperdraden in de fiets, maar nu blijkt dat het koper weer ergens anders gedelfd wordt..).

Reputatie 7
Badge +3

Gaat dit dan naast de pilot met OV-ebikes bestaan?

Dat klopt. Het is echt net weer wat anders.

Reputatie 3

In samenwerking met TIER, een van de nieuwste aanbieders van deelmobiliteiten in Nederland, zullen zakelijke reizigers vanaf vandaag, 13 juni, TIER E-bikes kunnen huren.

Voorlopig zijn de TIER E-bikes enkel beschikbaar in de regio's Eindhoven en Utrecht en in de stad Amersfoort. De fietsen kunnen gehuurd worden via de NS (GO) app. TIER E-bikes hebben een herkenbaar mintgroen uiterlijk.

De TIER E-bikes hebben een maximale huur van 120 minuten. Na deze tijd wordt de rit automatisch afgesloten, waarmee ook de elektrische trapondersteuning stopt. De rit kan ook op elk moment handmatig worden gestopt, via de app. Zorg er wel voor dat de fiets is geparkeerd in één van de aangegeven parkeerzones.

Er bestaat geen dagtarief, voor de TIER E-bikes geldt er een starttarief van € 1, met vervolgens een tarief van € 0,22 per minuut in Utrecht en € 0,23 per minuut in Eindhoven en Amersfoort. Gemaakte ritten met de E-bikes verschijnen maandelijks achteraf op de factuur van de NS-Business Card.

Meer informatie en hoe het huren precies werkt kan gevonden worden op deze pagina.

als ik inlog met mijn NS-Business Card en in de app zoek naar “Vind een beschikbare TIER-fiets” worden deze niet weergeven. In Amersfoort vindt ik vooral veel bussen. Als ik dan op optie “metro” aanzet {boven in het scherm} vind ik wel metro stations  (als ik inzoom in Rotterdam). Dus hoe moet ik nu zo’n TIER huren? ( of staat deze optie UIT in mijn NS-Business Card?

 

Reputatie 7
Badge +3

@anton042 en als je bij TIER zelf kijkt? In Utrecht zijn de 1e 2 ritten gratis. Of dat met business Card ook zo is?

Reputatie 3

Ik vind het wel jammer dat het alleen maar met NS business cards beschikbaar is. Ik heb zelf (via de Tier app) geprobeerd om een account aan te maken, om te kijken of het iets is en handig kan zijn. Ik ga vaak van mijn huis met de bus naar Eindhoven cs en vanaf daar naar mijn partner in Parkstad, als ik de volgende dag terug ga om naar mijn werk te gaan, merk ik dat ik te weinig tijd heb om eerst naar huis te gaan om mijn spullen weg te leggen + avondeten te halen wat ik eerder in de koelkast had gelegd.

Om deze reden ga ik tegenwoordig toch vaker met de fiets, al vind ik dat op de heenweg wel irritant, want de fietsenparkeerplaats aan de Noordkant (bij de bussen) van Eindhoven cs is echt een rommeltje en het kost me altijd veel moeite om een goede plaats te vinden om hem te stallen (ik weet dat sommige mensen hun fiets gewoon ergens neerzetten maar daar wordt het alleen maar nog rommeliger en gevaarlijker door, bovendien riskeren ze dat hun fiets wordt meegenomen en lijkt me dat de kans dat je fiets dan gestolen wordt groter is). Hierdoor voel ik me vaak gestrest; ga ik de trein wel halen, etc. Gelukkig heb ik op de site van de gemeente gelezen dat ze eindelijk daar een fatsoenlijke fietsenstalling gaan bouwen, zoals de vier grootste steden dat ook hebben volgens mij, maar dat gaat nog wel een aantal jaar duren.

Zo’n tier fiets leek me dan wel erg handig, ik kan makkelijk in 20 minuten thuis fietsen (waarschijnlijk net iets sneller met een elektrische fiets), en binnen 15 minuten naar mijn werk, wat dan weer 7 minuten van mijn huis af ligt. Ik lees hier dat veel mensen het duur vinden, waneer is het nou nuttig, etc. Ik denk dat het in mijn geval wel nuttig is. Ik heb hem slechts 20 minuten (waarschijnlijk zelfs minder) nodig, en hooguit 2-4 keer per maand, dus dat is maximaal €22,40 per maand, waarschijnlijk minder, dat is wel te doen vind ik.

Helaas kun je alleen een credit card, google pay account of paypal account koppelen. Ik heb geprobeerd mijn paypal en mijn google pay account te koppelen (deze zit gekoppeld aan mijn gewone bankpas), maar in beide gevallen werkte het niet. Ik zie de fietsen vaak staan als ik in Eindhoven fiets, maar ze worden amper gebruikt. Ik vermoed dat ze doordat ze zo moeilijk doen over credit cards en dergelijke veel potentiele klanten mislopen. Ik hoop dat ze het in de toekomst toegangkelijker maken door ook de gewone mens gebruik te laten maken van hun product.

Het is ongelooflijk dat NS zo'n vreselijk duur aanbod. "max 120 min.elektrische ondersteuning!"

Ik mag hopen dat ook de Business card houders hun gezonde verstand zullen gebruiken en zich realiseren dat dit een verkeerde beeld geeft van de zakenwereld. Een ov-ebike huren voor 20 uur  blijft je de hele dag ondersteunen, geeft meer plezier en ontspanning en ook nog voordeliger! 

Reputatie 7

Tier is een aanbieder van deelfietsen in veel verschillende steden. Ik heb met die in Wenen gereden - ik heb mijn ervaringen gepost. Deze week zag ik ze in Keulen. Blijkbaar zou 1 app voor alle landen werken (niet uitgeprobeerd in Keulen).

Qua prijzen is de Nederlandse aanbieding volgens mij wel de recordhouder. Heel vreemd. Tier komt ermee weg, omdat andere landen geen OV Fiets hebben. Nederland heeft dat wel - en dan rekent Tier zulke tarieven !

Echt niet goed dat Tier zulke hoge tarieven hanteert. 
Als 2e mag van mij het parkeren in de openbare ruimte worden afgeschaft! Richt vaste parkeerplekken in, met fietsen standaarden, dat organiseert je gebruik en is veel minder rommelig!

In samenwerking met TIER, een van de nieuwste aanbieders van deelmobiliteiten in Nederland, zullen zakelijke reizigers vanaf vandaag, 13 juni, TIER E-bikes kunnen huren.

Voorlopig zijn de TIER E-bikes enkel beschikbaar in de regio's Eindhoven en Utrecht en in de stad Amersfoort. De fietsen kunnen gehuurd worden via de NS (GO) app. TIER E-bikes hebben een herkenbaar mintgroen uiterlijk.

De TIER E-bikes hebben een maximale huur van 120 minuten. Na deze tijd wordt de rit automatisch afgesloten, waarmee ook de elektrische trapondersteuning stopt. De rit kan ook op elk moment handmatig worden gestopt, via de app. Zorg er wel voor dat de fiets is geparkeerd in één van de aangegeven parkeerzones.

Er bestaat geen dagtarief, voor de TIER E-bikes geldt er een starttarief van € 1, met vervolgens een tarief van € 0,22 per minuut in Utrecht en € 0,23 per minuut in Eindhoven en Amersfoort. Gemaakte ritten met de E-bikes verschijnen maandelijks achteraf op de factuur van de NS-Business Card.

Meer informatie en hoe het huren precies werkt kan gevonden worden op deze pagina.

NS was ooit begonnen met de OV fiets en nu rijd de hele wereld op deel steps en fietsen

Ik vind het wel jammer dat het alleen maar met NS business cards beschikbaar is. Ik heb zelf (via de Tier app) geprobeerd om een account aan te maken, om te kijken of het iets is en handig kan zijn. Ik ga vaak van mijn huis met de bus naar Eindhoven cs en vanaf daar naar mijn partner in Parkstad, als ik de volgende dag terug ga om naar mijn werk te gaan, merk ik dat ik te weinig tijd heb om eerst naar huis te gaan om mijn spullen weg te leggen + avondeten te halen wat ik eerder in de koelkast had gelegd.

Om deze reden ga ik tegenwoordig toch vaker met de fiets, al vind ik dat op de heenweg wel irritant, want de fietsenparkeerplaats aan de Noordkant (bij de bussen) van Eindhoven cs is echt een rommeltje en het kost me altijd veel moeite om een goede plaats te vinden om hem te stallen (ik weet dat sommige mensen hun fiets gewoon ergens neerzetten maar daar wordt het alleen maar nog rommeliger en gevaarlijker door, bovendien riskeren ze dat hun fiets wordt meegenomen en lijkt me dat de kans dat je fiets dan gestolen wordt groter is). Hierdoor voel ik me vaak gestrest; ga ik de trein wel halen, etc. Gelukkig heb ik op de site van de gemeente gelezen dat ze eindelijk daar een fatsoenlijke fietsenstalling gaan bouwen, zoals de vier grootste steden dat ook hebben volgens mij, maar dat gaat nog wel een aantal jaar duren.

Zo’n tier fiets leek me dan wel erg handig, ik kan makkelijk in 20 minuten thuis fietsen (waarschijnlijk net iets sneller met een elektrische fiets), en binnen 15 minuten naar mijn werk, wat dan weer 7 minuten van mijn huis af ligt. Ik lees hier dat veel mensen het duur vinden, waneer is het nou nuttig, etc. Ik denk dat het in mijn geval wel nuttig is. Ik heb hem slechts 20 minuten (waarschijnlijk zelfs minder) nodig, en hooguit 2-4 keer per maand, dus dat is maximaal €22,40 per maand, waarschijnlijk minder, dat is wel te doen vind ik.

Helaas kun je alleen een credit card, google pay account of paypal account koppelen. Ik heb geprobeerd mijn paypal en mijn google pay account te koppelen (deze zit gekoppeld aan mijn gewone bankpas), maar in beide gevallen werkte het niet. Ik zie de fietsen vaak staan als ik in Eindhoven fiets, maar ze worden amper gebruikt. Ik vermoed dat ze doordat ze zo moeilijk doen over credit cards en dergelijke veel potentiele klanten mislopen. Ik hoop dat ze het in de toekomst toegangkelijker maken door ook de gewone mens gebruik te laten maken van hun product.

Ja ik zie mijzelf nou ook niet op een ebike naar station gaan en die daar de hele dag te laten staan.

Er zijn in de jaren al veels te veel fietsen van mij gestolen en er word niks aan gedaan

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het wel jammer dat het alleen maar met NS business cards beschikbaar is. 

@snailgirl Intussen kan het ook met een Flex abonnement en de NS-app. 

https://nieuws.ns.nl/nieuw-in-ns-app-elektrische-deelfietsen-van-tier/

 

@EmlynS 

Beetje flauw misschien, maar het is niet de bedoeling dat je naam op nS eindigt. 

Ik vind het wel jammer dat het alleen maar met NS business cards beschikbaar is. Ik heb zelf (via de Tier app) geprobeerd om een account aan te maken, om te kijken of het iets is en handig kan zijn. Ik ga vaak van mijn huis met de bus naar Eindhoven cs en vanaf daar naar mijn partner in Parkstad, als ik de volgende dag terug ga om naar mijn werk te gaan, merk ik dat ik te weinig tijd heb om eerst naar huis te gaan om mijn spullen weg te leggen + avondeten te halen wat ik eerder in de koelkast had gelegd.

Om deze reden ga ik tegenwoordig toch vaker met de fiets, al vind ik dat op de heenweg wel irritant, want de fietsenparkeerplaats aan de Noordkant (bij de bussen) van Eindhoven cs is echt een rommeltje en het kost me altijd veel moeite om een goede plaats te vinden om hem te stallen (ik weet dat sommige mensen hun fiets gewoon ergens neerzetten maar daar wordt het alleen maar nog rommeliger en gevaarlijker door, bovendien riskeren ze dat hun fiets wordt meegenomen en lijkt me dat de kans dat je fiets dan gestolen wordt groter is). Hierdoor voel ik me vaak gestrest; ga ik de trein wel halen, etc. Gelukkig heb ik op de site van de gemeente gelezen dat ze eindelijk daar een fatsoenlijke fietsenstalling gaan bouwen, zoals de vier grootste steden dat ook hebben volgens mij, maar dat gaat nog wel een aantal jaar duren.

Zo’n tier fiets leek me dan wel erg handig, ik kan makkelijk in 20 minuten thuis fietsen (waarschijnlijk net iets sneller met een elektrische fiets), en binnen 15 minuten naar mijn werk, wat dan weer 7 minuten van mijn huis af ligt. Ik lees hier dat veel mensen het duur vinden, waneer is het nou nuttig, etc. Ik denk dat het in mijn geval wel nuttig is. Ik heb hem slechts 20 minuten (waarschijnlijk zelfs minder) nodig, en hooguit 2-4 keer per maand, dus dat is maximaal €22,40 per maand, waarschijnlijk minder, dat is wel te doen vind ik.

Helaas kun je alleen een credit card, google pay account of paypal account koppelen. Ik heb geprobeerd mijn paypal en mijn google pay account te koppelen (deze zit gekoppeld aan mijn gewone bankpas), maar in beide gevallen werkte het niet. Ik zie de fietsen vaak staan als ik in Eindhoven fiets, maar ze worden amper gebruikt. Ik vermoed dat ze doordat ze zo moeilijk doen over credit cards en dergelijke veel potentiele klanten mislopen. Ik hoop dat ze het in de toekomst toegangkelijker maken door ook de gewone mens gebruik te laten maken van hun product.

Ja ik zie mijzelf nou ook niet op een ebike naar station gaan en die daar de hele dag te laten staan.

Er zijn in de jaren al veels te veel fietsen van mij gestolen en er word niks aan gedaan

Nou, in het verleden was er een FB groepsretour. Dat heeft de nS opgepakt en uitgesloten. 

Als er veel van uw fietsen gestolen zijn, dan kunt u beter een eigen topic openen. Gewoon een nieuw topic beginnen en een verzoek indienen om uw accountnaam aan te passen. nS doet toch een beetje denken aan NS. En dat mag niet volgens de voorwaarden.

Reageer