Nieuwe Feature - Community Leaderboard | NS Community
Sticky News

Nieuwe Feature - Community Leaderboard

Nieuwe Feature - Community Leaderboard

Vanaf vandaag hebben we een nieuwe feature op de Community: Het leaderboard!

Het leaderboard is een rangsysteem gebaseerd op punten, die verzameld kunnen worden door bepaalde acties op de Community. Met dit leaderboard willen we gebruikers aanmoedigen om meer interactie met elkaar of op de Community te hebben.

Punten worden toegekend aan het openen van een nieuw topic, het geven van een reactie, het liken of upvoten van een reactie of het krijgen daarvan en uiteraard het geven van een beste antwoord.

De standaardweergave van het leaderboard is op weekbasis, maar je kan ook een leaderboard bekijken zonder databeperking, en je kunt doorklikken naar een volledig overzicht.

Edit 15/07: Indien je geen punten wilt verzamelen en niet mee wilt doen aan het Leaderbord, laat het in dit topic weten. Een Moderator kan dit voor je uitzetten.

De huidige stand van het leaderboard.

Wel even een disclaimer: Wij doen geen aankondigingen of mededelingen over wat er tegenover het mee doen met het leaderboard staat. Wij behouden het recht om het puntensysteem aan te passen.


100 reacties

Badge +3

Voor een moderator die dit leest, graag voor mij ook de opt-out, zoals bij @Henk_NL en @Jeroen al (deels) gelukt is 😅

Reden/waarom dit verzoek: het is geen wedstrijd, ook al wilde iemand mij wel bonuspunten geven wegens 

Nou ja, dan 5 punten erbij voor mij, het zal wel…

Klein beetje trots op wegens het ‘uitzoekwerk’ maar meer moet dat niet zijn, toch?

https://www.youtube.com/watch?v=MRhM3wIOk0A (off-topic video) 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de balans enigszins aangepast om meer nadruk te leggen op het geven van juiste antwoorden.

 

Hoezo enigszins? Het lijkt me dat het geven van juiste antwoorden zo ongeveer het enige werkbare criterium is om punten te verdienen.

Badge +3

Hoezo enigszins? Het lijkt me dat het geven van juiste antwoorden zo ongeveer het enige werkbare criterium is om punten te verdienen.

Voor het plaatsen van een reactie krijg je nu 1 punt i.p.v. 2 punten.

Badge +3

Op maandag gaat iedereen voor ‘deze week’ weer op 0 (nul), dat was bekend.

Vervolgens kom ik thuis van werk, lees wat bij, doe verder niets geks maar even later heb ik zomaar ineens 5 ‘opgeloste topics’ erbij? 🙄

Dat is best veel punten (dank topicstarters, moderators of superusers, heb er zelf eentje van @Slidestops over automaten op Goes als beste gemarkeerd)

Behalve de (elk 1) punten voor het geven van een like of een reactie plaatsen komt van 0 naar 49 punten in nog geen vier uur tijd (incl. koken, eten, afwassen, wasje strijken, andere bezigheden) nogal vreemd op mij over…🤔

Opt-out for me. 

Badge +3

Opt-out for me. 

Voor mij ook graag (in het weekoverzicht). Had dat 2 weken geleden al gevraagd.

Een andere aanpassing is dat een ‘gemarkeerd antwoord’ je nu blijkbaar 8 punten oplevert, dat was eerst 5.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vind het leaderboard ook niet goed werken. Er ontstaat nu een soort competitie en dat effect moeten we niet willen. We zien allemaal de effecten, meer bijdragen, maar de kwaliteit neemt daardoor niet toe voor de vragenstellers. Op deze Community moet je juist niet in competitie zijn maar samenwerken, het functioneerde eerder wel prima. Dit is ook het effect toen ik vond dat het ergste nog moest nog komen, het wordt er echt niet beter door. De sfeer is bij samenwerking beter dan bij competitie en in wezen is het hele leaderboard nog onvolwassen ook. Een half jaar lijkt me ook wat kort voor ‘All time’. Dat zal mijn geschiedenisachtergrond wel zijn 😉 . Een score per week die dan vervolgens naar de elektronische jachtvelden gaat, heeft weinig betekenis. Ik vind het wat kinderachtig opgezet en ook dito werken. Het lijkt er op dat Insided, voor wie het een verdienmodel is, wat wil manipuleren met methodes die helemaal niet passen bij het niveau en de mensen van dit forum. Insided heeft het hier niet groot gemaakt, dat deden de forumleden. Bovendien is de score binnen de top tien altijd van dezelfde mensen die er altijd al actief waren. De meesten hebben vier badges en zijn al lang goed bezig geweest met goede antwoorden.

Gelukkig heeft @Stijn NS de aanvankelijke puntenverdeling goed aangepast. Een goed antwoord gelijk stellen aan aanvankelijk twee en een halve reactie kan alleen door een nerd worden verzonnen. Dan was het met de hoeveelheid niet zo noodzakelijke reacties nog erger geworden. Het voegt dus aantoonbaar niets toe behalve onnodige reacties die wat punten geven. Het werkt in ieder geval bij mij persoonlijk eerder demotiverend, we mogen er best nog wat zelfrespect op nahouden.

Wat mij betreft schaffen we deze onzin van het ‘leader’board  direct af. We zijn volwassen hoor, en hebben dit niet nodig. 

Badge +3

Likes geven levert je geen punten meer op. Prima!

Voor het plaatsen van deze super nuttige reactie wel een punt 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Maar een reactie plaatsen, ook al is het alleen maar een klaag reactie, nog wel. 

Badge +3

Maar een reactie plaatsen, ook al is het alleen maar een klaag reactie, nog wel. 

Sleurklagers… https://www.youtube.com/watch?v=3vCkGUW4XKM

Oh, en deze natuurlijk https://www.youtube.com/watch?v=BFugEoNNUFc

Kut, weer een punt erbij 😥

Reputatie 7
Badge +4

‘Sleurklagers’, mooie taalvondst! Het geeft de werkelijkheid goed weer van de mensen die veronderstellen dat ze belangrijk worden als ze een ‘klacht’ hebben want ja dan worden ze tenminste gezien. Je hoeft tenslotte alleen maar een klacht op de sociale media, en dan zorgt de mediasolidariteit van mensen die ook altijd klagen ,dat je respons krijgt. Triest eigenlijk.

 

Het viel me de afgelopen week wel op dat als de afstand op het leaderboard te groot wordt mensen ineens niet meer reageren. Dan bereikt Insider het tegenovergestelde van wat ze veronderstellen.

Reputatie 7
Badge +3

Het viel me de afgelopen week wel op dat als de afstand op het leaderboard te groot wordt mensen ineens niet meer reageren. Dan bereikt Insider het tegenovergestelde van wat ze veronderstellen.

Eerlijk gezegd trekt ik me van dat leaderboard niets meer aan en ik zal er zeker niet actiever van worden. Als het al effect heeft op mijn aanwezigheid hier is het misschien inderdaad juist het tegenovergestelde, zodat ik niet iedere keer zo hoog sta. Een paar weken geleden was ik daarom korte tijd wat minder actief tot ik me bedacht dat ik me toch niet door zo'n dom leaderboard moest laten weerhouden om hier te posten. 

Ach je kunt in ieder geval weer een like geven zonder omhoog te gaan op het leaderboard.

Maar gezien de meeste vaste deelnemers die veel reageren toch eigenlijk allemaal aangeven het leaderboard niet te willen lijkt het me duidelijk wat de volgende stap zou moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ja zeg, dan ga jij me nog een like geven zodat ik weer een punt bij heb, je mag hem terug hebben. 😁

 

Edit, oh shit weer een punt erbij voor deze post (doe dit maar in een edit anders levert het nog een punt op). 

Reputatie 7
Badge +3

Maar een reactie plaatsen, ook al is het alleen maar een klaag reactie, nog wel. 

Nu snap ik waarom iemand weigert als die mij wil aanspreken dit via privébericht te doen zoals ik heb gevraagd. Iemand in een topic aanspreken levert punten op. 

Voor een moderator die dit leest, graag voor mij ook de opt-out, zoals bij @Henk_NL en @Jeroen al (deels) gelukt is 😅

Reden/waarom dit verzoek: het is geen wedstrijd, ook al wilde iemand mij wel bonuspunten geven wegens 

Nou ja, dan 5 punten erbij voor mij, het zal wel…

Klein beetje trots op wegens het ‘uitzoekwerk’ maar meer moet dat niet zijn, toch?

https://www.youtube.com/watch?v=MRhM3wIOk0A (off-topic video) 🤣

https://community.ns.nl/leaderboard?period=thisWeek komt goed @Robert B 

net als met Niek… 

Schiet niet echt lekker op?

Reputatie 7
Badge +1

Het leaderbord heeft wel wat moeite met beslissen op welke plaats in de ranglijst ik sta:

Want eerst sta ik op plaats 15:

En in het grotere overzicht (van deze week) sta ik opeens op 13:

Maargoed, vooralsnog kan ik dat verschil alleen zelf zien. Voor zover ik daar al op let (het viel me nu toevallig op).

Reputatie 7
Badge +3

Dan staan er dus 2 users boven jou voor met een opt-out.

Reputatie 7
Badge +1

Ah, ik zie het inderdaad, die leden worden nog wel getoond in het kleine overzichtje op de startpagina.

Achja, verder maak ik me er niet zo druk om. Het is dat ik hier zat te lezen en daarom eens ging kijken hoe e.a. in elkaar zit. Verder kijk ik er eigenlijk niet naar. 😅

Ik ben hier nooit een grote fan van geweest. Het nodigt uit tot het plaatsen van veel reacties, die niet op inhoud beoordeeld worden. Ik heb een tijd een groot forum geleid, daar zijn we heel rap van dit soort fratsen af gestapt. Een functionele rang (zodat je weet dat iemand bv weet waar hij/zij het over heeft) is nooit verkeerd, maar een rang op basis van zoveel mogelijk posts….nope.

Hallo,ben mee eens. Aangezin dat ik nieuw ben en heb duizend vragen is soms moeilijk hele verhaal scrollen om bij juiste uitleg terecht te komen.

Van harte @mrfreeze Ik hoop dat je je sterk maakt voor de gebruikers die hier allemaal een account hebben, en geen toegang tot hun eigen topics. LOL

Met dank aan @…… 🤗

Badge +3

Gerelateerd topic, kostte wat moeite maar opgelost.

 

Gerelateerd topic, kostte wat moeite maar opgelost.

 

Ik zal eens in mijn archieven duiken. :)

Badge +3

Oei, dat topic staat niet in het archief maar wel in ‘Community Huiskamer → Community Features’ (dus beperkt toegankelijk).

Bij deze in de openbaarheid en verder niets spannends dus (nou ja, @Stijn NS was iets vergeten aan te passen in de InSided instellingen, toen…) 😂

 

Reageer