beantwoord

Na 23 u vanuit Goes vertrek alleen met (voldoende opgeladen) OV-chip.


Reputatie 4
  • Intercity
  • 100 reacties

Op station Goes (en het zal niet het enige zijn) is na een bep. tijdstip (23 uur?) de hal niet meer toegankelijk - de prijs die we betalen voor kwaadwillenden. Er is dan geen kaartjesautomaat meer bereikbaar, zelfs geen oplaadautomaat, want dat staat achter de poortjes buiten.

Was dit de bedoeling van NS of is het een “unwanted feature”?

icon

Beste antwoord door Slidestops 1 August 2022, 16:58

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dat wordt dan wel lastig. Ik zal deze kwestie doorsturen om het aan te kaarten. Zolang het opladen binnen het station niet lukt, zou je wel buiten de poortjes de saldo moeten opladen. Je kan hiervoor bij de poortjes nog wel of de informatieknop kunnen drukken zodat de poortjes vanaf afstand voor je geopend kunnen worden zodat je niet tussentijds hoeft in en uit te checken. Dit kan ook wanneer het uitchecken nog niet lukt in verband te weinig saldo. Mocht je langs Goes reizen, is het voor nu in ieder geval goed om van te voren voldoende saldo op de OV-chipkaart te zetten.

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Is dit een serieuze vraag, is dit grappig bedoeld, is dit.....?

Als je ooit op een druk station zou komen, dan zou je weten dat het een komen en gaan is van mensen die bij automaten hun OV-chipkaart opladen. Alleen op Amsterdam Centraal gaat dit al om meerdere reizigers per minuut dus om duizenden reizigers per dag en dat is 1 station. Dus het antwoord op je vraag is JA

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Is dit een serieuze vraag, is dit grappig bedoeld, is dit.....?

Ja, want dit verbaast me toch wel heel erg. Toeristen (op Amsterdam Centraal dus) kan ik me voorstellen maar verder vraag ik me af wie dat nog doet.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik geen abonnement zou hebben (nu Flex en daarvoor Traject Vrij) zou ik ook bij een automaat opladen. 

Reputatie 7
Badge +3

Niet iedereen wil (of kan) automatisch opladen gebruiken bij reizen op saldo. Of wil een Flex-abonnement.

Reputatie 7
Badge

Ja, want dit verbaast me toch wel heel erg. Toeristen (op Amsterdam Centraal dus) kan ik me voorstellen maar verder vraag ik me af wie dat nog doet.

👆

Wij laden onze persoonlijke OV kaarten nog heel ‘ouderwets’ bij de automaat op……..

Reputatie 7
Badge +3

Het voorkomt wel dat wanneer je je kaart kwijtraakt of deze gestolen wordt en je dit niet gelijk merkt, iemand er onbeperkt mee kan reizen omdat er automatisch opgeladen wordt.

 

Reputatie 7
Badge

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Jazeker. Ondergetekende bijvoorbeeld.

Aan de andere kant van het station in Goes staat gewoon een automaat die 24/7 beschikbaar is

Badge +3

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Bij de CCV apparaten in supermarkten zie ik ook regelmatig mensen staan. Dat zullen met name lokale (bus)reizigers zijn, maar in deze periode ook veel studenten (het SRP weekabonnement geeft geen vrij reizen van 16 jul t/m 15 aug).

Die gaan natuurlijk niet gauw aan de slag met NS Flex (onhandig) of automatisch opladen (risico), en voor een tientje aan saldo kan je al gauw een handjevol busritten maken.

Wat ook redelijk handig is, is om online saldo te bestellen. Op het moment dat je het nodig hebt even ophalen bij een automaat (kan ook bij het raam van bussen, en geen gedoe met kaartlezers die je pinpas soms niet slikken). Of voor als een kind/kennis ergens staat met onvoldoende saldo en geen mogelijkheid om te pinnen of via een mobiel saldo te bestellen.

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Bij de CCV apparaten in supermarkten zie ik ook regelmatig mensen staan. 

@Robert B ik zie ze op elk moment van elke dag dat ik op pad ben ook overal staan en voor dit geval geeft @Slidestops een goede oplossing.

Reputatie 4

Zijn er dan nog mensen die steeds bij een automaat geld op hun kaart gaan zetten? 

Wilde het kort houden, maar dit betrof een zeer incidentele OV-reiziger die geen OV-chip had. Die worden zo slachtoffer van ontmoedigingsbeleid.

Reputatie 4

Aan de andere kant van het station in Goes staat gewoon een automaat die 24/7 beschikbaar is

Klopt! Op dat moment helemaal niet aan gedacht (gebruik die uitgang zelf nooit, alleen in geval van NS-bus ipv trein :-( ). Hoewel - voor iemand die er niet bekend is (toerist, zeer incidentele OV-reiziger) is het niet heel duidelijk hoe daar te geraken - als-ie al weet dat daar zo’n automaat idd buiten de poortjes staat.

Reageer