NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Badge +3
Ik heb niet het idee dat er iets veranderd is qua pijltjes en Enter en Escape. Enter start de zoekopdracht, meer niet. Met de pijltjes naar boven/onder scroll je (net als met je muiswieltje) door een pagina, ook niets nieuws.

Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?

  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.


We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

En waarom kan ik vandaag niet mijn fiets registreren voor zondag 5 juli??? Kan alleen voor vandaag en of morgen?!

"Super user" is volgens mij een hele oude, die bestond al voordat de badges en ranks kwamen voor zover ik weet.
Ik ga ervan uit dat dit niet nodig is Michiel. aangezien we verwachten het probleem vandaag of morgen op te lossen.

Het probleem is er toch nog steeds ?
Ik krijg geen toegang in alle browsers, het is toch gewoon een kwestie van een certificaat aanpassen ?
Badge +3
Doe ik ook al lang niet meer, mijn 'gebruikerstitel' tonen.

Volgens mij is de Super User titel de vervanger voor Koploper*** wat ik volgens mij voorheen was.
4000+ reacties en 450+ opgelost zegt wel genoeg, voor wie dat per se wil weten.

Bij Super User denk ik overigens meteen aan Linux (su, sudo) vergelijkbaar met Admin/Beheerder rechten in Windows.
Die rechten heb ik hier helemaal niet. :P

--
If I could be any kind of mollusc, I'd be... an octopus
Alles wat KPN bij NS moet doen duurt minimaal 3 weken. Tunneltjes bouwen bijvoorbeeld 🤔
Badge +3
Krijg nou wat... krijg net een privébericht in het Russisch, van @Nataliy

Роберт, привет. Я из России. могу я попросить вас о помощи - мне нужно сделать маршрут)) спасибо


Vertaald.. "Robert, hello. I'm from Russia. can i ask you for help - i need to make a route thanks"

Zal maar naar de reisplanner (Engelse versie) verwijzen 😛
Badge +3

 

Gelukkig zit ik nu op de laptop.

En toch ben ik daarnet mijn eerste versie kwijt geraakt omdat ik in een ander scherm wou zien hoe “categorieën” noemt.

Als de NS een van de weinige actieve Belgische leden wil wegjagen, dan zijn ze goed bezig.

 

Haha, niet alleen de zuiderburen maar iedereen heeft daar last van dus :sweat_smile:

De aanhouder wint (eventueel in meervoud zetten die woorden)… hopelijk spoedig een ‘fix’.

Voor die ‘categorieën’ (in de trein, op het perron, abonnementen) mag je gerust het woord subforums gebruiken. Maar goed, als Vlaming is dat net zo suf als voor de meesten hier.

Rubrieken lijkt me een beter woord. De overgang van reizigersforum (klinkt nogal besloten) naar community (iedereen mag meedenken/doen, wel even aanmelden natuurlijk) vond/vind ik wel een goede zet.

Badge +3

En waarom kan ik vandaag niet mijn fiets registreren voor zondag 5 juli??? Kan alleen voor vandaag en of morgen?!

Omdat pas enkele dagen van tevoren bekend is welk materieel er die dag rijdt (en dus hoeveel plekken voor een fiets er zijn).

Registreren is overigens niet verplicht, en geeft ook geen recht om je fiets mee te mogen nemen. Als er dus een boel ongeregistreerde fietsen zijn kan het zijn dat je pech hebt.

Zojuist bij het plaatsen van een nieuw topic kreeg ik de volgende melding:
Property Insided\Doctrine\Entity\Topic::%similar does not exist

We hopen vandaag of morgen de storing te hebben verholpen, onze technici werken er hard aan. Kunnen jullie aangeven wie er nog problemen ervaren en via welke browser/device?

Weken jullie technici er nog steeds hard aan ?

Is er al een update ?
Badge +3
.. dubbel gepost, de eerste was door het spamfilter gekaapt 😉
En nu krijg ik de melding:
Je formulier is niet verzonden. Herlaad de pagina en probeer opnieuw.


Badge +3
Wat wél opgelost is dat we bij klikken op een persoon en de reacties hun eigen dingen te zien krijgen... in plaats van je eigen reacties.

Zie https://community.ns.nl/search/activity/reactions?userid=129 voor Tom/Thomas (ex-ns natuurlijk inmiddels)

Het lijkt alsof er bij zoeken gesorteerd wordt op meeste reacties. Maak daar gewoon meest recent van en dan ben ik blij (als ik zelf niet meer mag sorteren).
Krijg de laatste tijd steeds vaker willekeurig 404's. Keer refreshen verhelpt het. Is dat onderdeel van het nieuwe ontmoedigingsbeleid? 😍

Ook op pagina's als de homepage, recente topics, favorieten, et cetera.

We hopen vandaag of morgen de storing te hebben verholpen, onze technici werken er hard aan. Kunnen jullie aangeven wie er nog problemen ervaren en via welke browser/device?Weken jullie technici er nog steeds hard aan?
Is er al een update ?
Daar ga ik wel van uit, ik durf echter niet te zeggen waarom het nog niet is opgelost. Ik ben er nog even achteraan gegaan, mogelijk krijg ik vandaag nog een update. Ik beloof echter niets!

Waarom valt de foto eigenlijk weg bij veel reacties van gebruikers met een plaatje ?
Als je bij de reacties kijkt bv van Thomas en Miriam, zie je bij de helft wel een profielfoto en bij de andere helft niet.
Ik zou wel graag vernemen van NS hoe dit kan ?
Dit wil ik even voor je navragen! Heb je misschien een paar topics als voorbeeld waarmee ik het kan aantonen?
Reputatie 6
Badge +2
Het lijkt alsof er bij zoeken gesorteerd wordt op meeste reacties.
201810 3 11:22 zoekresultaatvolgorde
Er zijn meerdere criteria, zo te zien, bijvoorbeeld zoekterm zit in de titel of alleen in de inhoud, gevonden woord is precies de zoekterm, of begint met de zoekterm, of de zoekterm zit ergens anders in het gevonden woord.

De resultaten lijken te beginnen met die waarbij de zoekterm precies een woord in de titel is.
Ja dat krijg ik ook, als ik bv via de link in de e-mail hier naar toe gaat.

Zeker voor de veel users 😀
Hier hetzelfde probleem als Henk_NL ook gewoon op topic klikken en dan krijg ik geregeld zo'n pagina, inmiddels zo'n 50% van de keren.

Daarnaast ook bij posten bericht en dan blijkt het bericht er uiteindelijk wel te staan.

Gaat dus iets niet goed.
Ik heb het helaas zelf nog niet voor elkaar gekregen om door het beveiligingscertificaat heen te komen, vrees ik, dus ik heb op dit moment niet echt te mogelijkheid om die voorbeelden te verzamelen. 😕 Zodra dat is opgelost zal ik een aantal voorbeelden verzamelen en er achteraan gaan!
Ik ga ook niets of niemand meer liken en mezelf al helemaal niet.

Volwassen mensen welke zeer serieus kunnen doen over likes op een forum, ik kan er maar niet aan wennen.
Likes en badges, het is gewoon de digitale vorm van het plakplaatje op de kleuterschool.
Je daar überhaupt druk over maken, zeker als een ander daar bij wijze van grapje de draak mee steekt, zegt toch wel iets.
"Sinds jongs af aan ben ik een gamer in hart en nieren, dus daar besteed ik graag tijd aan. Mede hierdoor ben ik vrij IT-savvy, dus voor de wat meer technische vraagstukken ben ik je Moderator." zeggen ze dan xD

Badge +3
Ik heb niet het idee dat er iets veranderd is qua pijltjes en Enter en Escape. Enter start de zoekopdracht, meer niet. Met de pijltjes naar boven/onder scroll je (net als met je muiswieltje) door een pagina, ook niets nieuws.
Ik zie dat het 'nieuwe zoeken' inmiddels werkt op mijn laptop en PC. Werkt goed!

Op mijn telefoon gebruik ik de Community niet.
Ik ben wel benieuwd, waarom het bijna 24 uur heeft geduurd,
voordat mijn vraag werd geplaatst op het forum.
Ik had hem gistermiddag al ingestuurd.
Badge +3
Wie vraagt wordt beloond @Robert B

Gefeliciteerd met je nieuwe status !

Thanks, erg blij mee en zal er zuinig mee omgaan hoor. Al een paar spelfoutjes en dubbele postings gecorrigeerd inmiddels 😛

Reageer