NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Goedemorgen Henk_NL.

Helaas is dat niet mogelijk: ook deze gegevens verdwijnen automatisch na het verwijderen van een gebruiker.
Ik heb het vermoeden dat er dan veel meer oude berichten/topics moeten worden aangepast. Ik zal het doorgeven, maar het lijkt mij onbegonnen werk.
Lijkt mij een slecht idee om de geschiedenis te herschrijven.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer bij ons de Partner Portal (waar klanten kunnen bestellen, orderstatus checken, productinfo kunnen checken e.d.) eruit ligt gaat er gelijk een mail naar de gehele customer service afdeling zodat iedereen op de hoogte is wanneer klanten bellen of mailen dat ze niet kunnen inloggen.
Badge +3
Query op uitvoeren... vervang 'serviceforum' en 'reizigersforum' door 'Community' (of gewoon 'forum' door 'community' en je bent in een paar seconden klaar :P

Kijken welke haantjes daar naar gaan kraaien dan, omdat hun berichten ongevraagd aangepast zijn natuurlijk...

En dan alle links naar forum.ns.nl ook veranderen naar community.ns.nl dan is het hek van de dam (en Google en andere zoekmachines op tilt natuurlijk) :P

Op zich niets mis mee om als alias voor het forum alvast community.ns.nl of ns.nl/community actief te maken, net als bijv. www.ns.nl/flex
Wat vervelend te horen dat er nog problemen zijn. Dat zou niet moeten. We hebben gevraagd om een update/controle van de status. Dank voor het melden.
Reputatie 6
Badge +2
Hoi,

Er zijn de laatste tijd wat accounts verwijderd van mensen die actief waren op dit forum. De vervelende bijkomstigheid daarvan is dat ook alle priveberichten die gestuurd zijn verdwijnen uit het overzicht. Daar zit soms best informatie in die ik graag terug zou kunnen vinden, zoals contactgegevens. Zouden deze conversaties niet net als topics kunnen blijven bestaan in mijn berichtenbox, eventueel met als afzender 'Anonymous'. Of moet ik na ieder gesprek lokale backups gaan maken? Dat lijkt me nogal omslachtig.

201812 31 11:04 onbetrouwbareopslag
Dit is inderdaad uiterst primitief!
Reputatie 7
Badge +4
Ik verwacht geen aanpassing meer, eerlijk gezegd.
Gaat het ook mogelijk worden om je e-mailadres zelf te wijzigen bij je profielgegevens?
Nog maar een keertje (vind IK in ieder geval belangrijker dan avatars of andere bijkomstigheden...)
Het zou niet AVG zijn als we deze data niet verwijderen van de gebruiker. Wij verwijderen iemand in principe altijd op diens verzoek en dus wordt er geacht alle data te verwijderen. Wanneer je gegevens met elkaar hebt uitgewisseld die je graag nog had willen bewaren, dan zie ik het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker die zijn of haar account verwijderd wil hebben, dit te delen met eventuele andere gebruikers.
Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd 😃 😃 😃
@Miriam NS , weer een bericht van mij dat niet door het spamfilter komt.

Reputatie 6
Badge +2
Het zou niet AVG zijn als we deze data niet verwijderen van de gebruiker. Wij verwijderen iemand in principe altijd op diens verzoek en dus wordt er geacht alle data te verwijderen. Wanneer je gegevens met elkaar hebt uitgewisseld die je graag nog had willen bewaren, dan zie ik het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker die zijn of haar account verwijderd wil hebben, dit te delen met eventuele andere gebruikers.
201901 3 9:12
Een zelfde probleem doet zich voor als een topic naar het archief wordt verplaatst. Ik zou graag zien dat dit dan ook vantevoren gemeld wordt, zodat ik eventueel een backup kan maken.
Ik heb het vermoeden dat er dan veel meer oude berichten/topics moeten worden aangepast. Ik zal het doorgeven, maar het lijkt mij onbegonnen werk.


Andere berichten hoeven niet, dat is zinloos, maar wel topics zoals deze waarin jullie het forum en jezelf voorstellen. De zog. sticky topics. Dan zijn er hooguit 10 of zo.
Ik ga het herstellen Michiel.
Ik weet niet of dat haalbaar is: waar zou ik dat moeten melden? Niet iedere gebruiker zit hierop te wachten namelijk. Het komt ook heel weinig voor. Ik zal kijken wat er mogelijk is.
Badge +3

:tired_face: doe maar snel terug naar hoe het was.

De indexpagina’s van topics (zoals bijv. https://community.ns.nl/search/activity/sincelastvisit) zien er weer wat ‘luchtiger’ uit, gelukkig. Ook de tekst/title op het tabblad klopt nu (bijv.Actief sinds laatste bezoek), daar stond voorheen altijd Waar reizigers samenkomen.

Vind de uitlijning van tekst (uitvullen dus alles regel-breed) niet alles, maar goed.

 

Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd 😃 😃 :D

Zeker goede aanpassing maar die zinloze badge toekenningen van 30 jaar geleden staan er nog en de gerelateerde onderwerpen van 3 jaar geleden staan er ook nog. Wat voor zin heeft het om iemand te verwijzen naar een topic van 3 jaar geleden ? (Los dat ze niet eens gerelateerd zijn vaak)
@Miriam NS , nog een bericht dat eerst moet worden gereviewed door een moderator.

Reputatie 6
Badge +2
Ik weet niet of dat haalbaar is: waar zou ik dat moeten melden? Niet iedere gebruiker zit hierop te wachten namelijk. Het komt ook heel weinig voor. Ik zal kijken wat er mogelijk is.
201901 3 13:01
Er kan bijvoorbeeld gewoon een vast topic worden aangemaakt waarin deze steeds worden vermeld.

Het subforum ''Archief'' was toen het nog wel zichtbaar was trouwens vrij groot. Als je met ''Het komt ook heel weinig voor.'' bedoelt dat het nu klein is, wat is er dan met de rest gebeurd?
Badge +3
Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd 😃 😃 :D
Dat ligt maar helemaal aan de breedte van je browser-venster. Iets smaller maken en het 'geneuzel' aan de rechterkant is weg.

Ik zie (op ongeveer 1000 px breed) nog steeds alles


Maar maak je venster iets kleiner en weg is de rechterkant (maar dat staat dan alsnog er onder natuurlijk)

Kwam hem al tegen, heb deze ook hersteld.
Niet iedereen zit te wachten op zo'n topic. Het gaat om topics die niet meer relevant zijn, zoals het afscheidstopic van Nooduitgang en topics over verlopen acties. Sivan neemt je suggestie mee, maar kan niet garanderen dat dit wordt uitgevoerd.
Robert B, dat valt me wel tegen dat jij het verschil niet ziet 😉 Kijk nog eens goed wat is er verdwenen in het overzichtsscherm met de recent actieve topics???

Ok, er moet nog meer weg maar een begin is er.
Kwam hem al tegen, heb deze ook hersteld.
@Miriam NS , weet je ook, wat de oorzaak was dat mijn berichten niet direct werden geplaatst?

Als ik nu (bijna) precies hetzelfde bericht (met bijdrage) verstuur, wordt die dan wel direct geplaatst?
Niet iedereen zit te wachten op zo'n topic. Het gaat om topics die niet meer relevant zijn, zoals het afscheidstopic van Nooduitgang en topics over verlopen acties. Sivan neemt je suggestie mee, maar kan niet garanderen dat dit wordt uitgevoerd.
Veel data was waarschijnlijk wel van belang. Daarnaast komt het ook voor dat moderators reacties verwijderen zonder melding in het topic of via een DM. 🤔

Het zou niet AVG zijn als we deze data niet verwijderen van de gebruiker. Wij verwijderen iemand in principe altijd op diens verzoek en dus wordt er geacht alle data te verwijderen. Wanneer je gegevens met elkaar hebt uitgewisseld die je graag nog had willen bewaren, dan zie ik het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker die zijn of haar account verwijderd wil hebben, dit te delen met eventuele andere gebruikers.
Dus de DM's moet men zien als persoonsgegevens?

Reageer