beantwoord

Tijdelijk van eerste naar tweedeklas

  • 9 September 2018
  • 29 reacties
  • 2024 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Nu werkt het ineens weer wel 🙂
Ik wil bij deze melden dat het na het inchecken omwisselen van eerste naar tweedeklas nog steeds niet lekker werkt. Soms pakt hij het wel, soms niet.


Ik hoop bij deze echt dat NS dit oplost ipv dat ik dit samen met de klantenservice mag uitzoeken. Ik vermijd dit nu door bij inchecken en overstappen heel de tijd voor inchecken naar tweedeklasse te wisselen. Dit om later weer te switchen naar Eersteklasse mocht het druk zijn. Maar ik wil dit absoluut niet als definitief oplossing voor NS "Flex".

Hèhè, na meer dan 24 uur storing kan ik eindelijk inloggen in MijnNS. Ik heb het klassewisselschuifje ook gevonden. Ik merk alleen dat het omzetten naar 2e klas permanent is, terwijl je bij omzetting naar eerste klas de keuze hebt dit tijdelijk te doen. Morgen maar niet vergeten de wijzing ongedaan te maken en hopen dat er niet weer zo'n grote storing is ...

Badge +3

Hèhè, na meer dan 24 uur storing kan ik eindelijk inloggen in MijnNS. Ik heb het klassewisselschuifje ook gevonden. Ik merk alleen dat het omzetten naar 2e klas permanent is, terwijl je bij omzetting naar eerste klas de keuze hebt dit tijdelijk te doen. Morgen maar niet vergeten de wijzing ongedaan te maken en hopen dat er niet weer zo'n grote storing is ...

Die Klassewissel bij NS Flex is inderdaad niet altijd even duidelijk:

Voor 2→1: Je krijgt drie opties; voor vandaag, tot een bepaalde datum of voor onbepaalde tijd (totdat je het zelf weer uit zet, dat kan dus ook voor één reis zijn). Naar 1e klas wisselen kan tot 15 minuten na een incheck of overstap via een paaltje/poortje.

Voor 1→2: Je krijgt geen opties en de wissel is per direct (dus niet met terugwerkende kracht). De eerstvolgende incheck of overstap via een paaltje/poortje levert 2e klas op.

Aan 2e klas is niets permanents, want zodra je 1e klas wil zet je dat gewoon weer aan (bij voorkeur voor onbepaalde tijd natuurlijk, tenzij je van tevoren al weet dat het maar voor één dag is).

Tenslotte: Bij een storing in Mijn NS (en de app) kan je e.e.a. (klassewissel of samenreiskorting) ook laten doen door de Klantenservice. Helaas is die bij een storing vaak overbelast (lange wachttijd aan telefoon, chat of privéberichten op social media).

Reageer