beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?



Toon eerste bericht

599 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Momo

Die vraag heb ik me vandaag serieus gesteld, want er was toch echt wel volk op de been. Wat mij opviel was dat men in sommige treinen juist dicht bij elkaar ging zitten ipv de trein goed te benutten. 

Ik ben benieuwd naar morgen. Hoe het dan in de ochtendspits zal zijn....


Ik zou weg gaan vandaag met OV  maar ben dus bewust niet gaan reizen, juist omdat ik al weken verkouden ben en morgen nog mag werken (werken wel overlegd met huisarts).

 

Reputatie 7
Badge

Worden jullie hier bang van trouwens? Ik nu wel een beetje.


Van de mensen in de ochtendspits morgen of van het Corona virus ?


Van het corona virus. Maar ook hoe de maatschappij in elkaar stort. En dat ik verplicht thuis moet blijven voor een maand. En dat ik niet meer aan eten kan komen in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +3

Als ze in China geen vleermuizen en andere wilde dieren meer eten zijn we al een stuk verder.

Reputatie 7
Badge +4

Ik weet wel dat het hier helemaal niet hoort, maar omdat nu toch alles anders is, eens wat bezinning. Het relativeert ook tenslotte.;-) Mooi filmpje en Amelie-achtige muziek.

Om over na te denken.

 

 

Badge +3

Je kunt ook overdrijven, qua wat er allemaal niet mag (Duitse tram).

Denk dat ze bang zijn voor carnaval, maar met een duikbril en snorkel zit je dus fout!

Met dank aan @Cas_p 

 

@Trein-D

Ik ook. Ik schrik er van hoe ver dat allemaal gekomen is. Ik wil dat niet. Wat een nachtmerrie dit allemaal.

Ja, snap ik. Het beginnen een beetje apocalyptische toestanden te worden zoals ik eigenlijk alleen uit films als 28 Days Later kende en dacht (of hoopte) niet mee te maken.

Hopelijk gaat het die kant niet verder op en gaat het de komende weken beter. Maar ja, ik maak me dus ook heel erg zorgen. Dit draag ik verder niet uit in het dagelijks leven/omgang met anderen, maar het zit zeker wel in mijn hoofd.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, dilemma. Je bent coronasceptisch en gelooft niet in mondkapjes maar wel in vitamine C om je immunsysteem te versterken maar zonder mondkapje kom je de trein niet in. Hoe los je dat op?

 

 

 

Badge +3

Haha… 

Wie gaat er over de klokken? Hier op Nijkerk is er aan de voorkant een mooie nieuwe opgehangen, maar die is aangesloten op de verlichting. Staat overdag dus stil…

https://twitter.com/chbadenhorstnl/status/1716551984751231067

Oudere foto 7 okt: Waarom brandt de verlichting eigenlijk permanent?

 

Reputatie 7
Badge +4
Zelfs de vorm van de buien past zich aan aan. de kerstboom.
Reputatie 7
Badge +4

Je vraag je soms toch af wat het rendement is van de miljarden die we in het onderwijs steken.

Er is een verschil tussen gratis en voor niks.

Het basisonderwijs is gratis en hier was het voor niks.

 

NS organiseert een storing om een een of andere sukkeloptocht tegen te gaan, nou ja.

Reputatie 7
Badge +4

Leuk gevonden. Het Wilhelmus kent natuurlijk iedereen.

 

‘Ontwaakt, verworpenen der Aarde!*) is dan ook weer overdreven, hoewel…..

 

 

*) Eerste regel van de Internationale, voorheen een communistisch strijdlied.

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Reputatie 7
Badge +4

Landelijke advertentie. De opstellers waren kennelijk nog niet wakker, ;-)

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Als jij zelf niet gereisd heb, was het vast je kind. Nog gefeliciteerd met de geboorte dan, ik had wel een geboortekaartje verwacht. 🤣

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoe heeft Nederland alle extra vrije tijd tot nu toe besteed?

 

Sinds het uitbreken van de coronacrisis hebben miljoenen mensen in Nederland meer vrije tijd dan ooit. Hoe hebben Nederlanders die kostbare tijd tot nu toe besteed? Een overzicht.

1. Animal Crossing: 912 miljoen uur
2. Een vette achtergrond instellen op Zoom: 886 miljoen uur
3. Taarten en cakes bakken: 865 miljoen uur
4. Kijken naar mogelijkheden voor een online-cursus of studie: 621 miljoen uur
5. Leren darten: 460 miljoen uur
6. Oude voetbalwedstrijden integraal terugkijken: 356 miljoen uur
7. De kinderen in het gareel proberen te houden: 279 miljoen uur
8. Inlezen in complottheorieën: 121 miljoen uur
9. Taarten en cakes opvreten: 86 miljoen uur
10. ‘In tijden van corona’ zeggen: 53 miljoen uur
11. Berekenen hoelang je kunt overleven met je spaarrekening als je je baan verliest: 50 miljoen uur
12. Overwegen om De Pest van Camus te lezen: 22 miljoen uur
13. Op Dumpert kijken naar mensen die sicke puzzels oplossen: 19 miljoen uur
14. In de rij staan voor de IKEA: 17 miljoen uur
15. Een studie verpleegkunde overwegen: 14 miljoen uur
16. Op een bezorgsite zoeken naar een leuk restaurant dat je wilt steunen om dan vervolgens alsnog gewoon een pizza te bestellen bij je vaste pizzeria: 9 miljoen uur
17. Nadenken over wat je vandaag zou hebben gedaan als er geen corona was: 5 miljoen uur
18. Een goed boek over de Russische Revolutie lezen: 6 uur

 

https://speld.nl/2020/05/05/hoe-heeft-nederland-alle-extra-vrije-tijd-tot-nu-toe-besteed/

 

Van 1 had ik nog nooit gehoord, 2 gebruik ik niet, maar 3 heb ik vanavond gedaan (noteer voor mij maar even iets tussen 30 en 45 minuten, niet echt getimed), dus dat wordt morgen 9 :rofl:

 

1. Animal Crossing: 912 miljoen uur

Van 1 had ik nog nooit gehoord

Gaar spel wat weer mateloos populair is nu de nieuwe variant uit is gekomen. Een vriendin van me zit er ook hele dagen in. Ondergetekende geeft er niks om. Andersom worden mijn bezigheden in GTA dan weer afgekeurd.

 

De lol van de Belastingdienst is ook een leuke om je mee te vermaken. Je kunt dus niet eenmalig uitstel vragen voor alle tijdvakken loonheffing/btw/et cetera, maar moet separaat voor iedere aangifte bezwaar maken tegen de invorderingsmaatregelen. Goed voor de omzet van de posterijen, dat wel.

Reputatie 7
Badge +3

foto van 20 jaar geleden of zo

20 jaar geleden? Dan denk ik aan camper, Florida, New Orleans, Atlanta en jij rood verbrand en lek gestoken door muggen. 

Badge +3

Mijn vorige bericht zelf maar verwijderd. Kreeg via X wel deze nog. En dooorr… 😴

Tegen mij hoef je nooit sorry te zeggen, doe ikzelf ook bij voorkeur niet…

 

Badge +3

Complotdenker Rick Bult 😂

 

Reputatie 7
Badge +3

Andersom worden mijn bezigheden in GTA dan weer afgekeurd.

 

Ook toevallig, heb net vanavond met Franklin, Michael en Trevor de laatste losse eindjes afgerond :wink:

Badge +3

Wanhopige oproep aan de CEO… :rofl:

Treinstel 2329

 

Andersom worden mijn bezigheden in GTA dan weer afgekeurd.

 

Ook toevallig, heb net vanavond met Franklin, Michael en Trevor de laatste losse eindjes afgerond :wink:

Alledrie? Dan ben je wijzer dan ik toendertijd was.

Reputatie 7
Badge +3

 

Reageer