geldermalsen onjuiate info



Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Natuurlijk zul je wel kunnen inchecken op het station, als er geen poortjes zijn staan er wel paaltjes waar je kan inchecken. Er moeten alleen wel tijdelijke cico's staan bij de bus om uit te checken, uit je verhaal is me niet duidelijk of die er staan Het is alleen een beetje overbodig, als er in zo'n geval geen gesloten poortjes zijn zou ik ook gewoon nog incheckt doorlopen. Ik denk dat NS gewoon dezelfde info wil aanhouden voor alle stations, of het nu stations met poortjes zijn of met paaltjes.

@Momo Ik ben gisteren via Geldermalsen teruggegaan en heb de situatie daar dus gezien. Helaas heeft NS ook hier weer een afwijkende versie doorgevoerd. Volgens mij dien je tegenwoordig bij busvervoer gewoon ingecheckt te zijn. Dat zou dus betekenen dat je in Geldermalsen moet uitchecken bij de bus (mobiele incheck) vervolgens weer moet inchecken, op Utrecht Jaarbeursplein (mobiele incheck) weer moet uitchecken en op Utrecht CS dan vervolgens weer moet inchecken.

 

Op Geldermalsen en Utrecht staan echter geen mobiele incheckapparatuur. Gisteravond heb ik dus in Geldermalsen niet uitgecheckt, maar kon vervolgens dus in Utrecht niet inchecken (en velen met mij).

 

Wanneer gaat NS dit nu dus eens conform een vaststaand protocol regelen???

 

Het bordje waar TS op doelt heb ik niet gezien, ik moet wel zeggen dat ik toen al behoorlijk moe was en misschien niet meer al te scherp om mij heen heb gekeken. (dat bordje zou dan weer de afwijking zijn op het standaard protocol, waarom NS??????) 

Badge +3

Geldermalsen heeft paaltjes (op de perrons) dus zullen er misschien geen mobiele paaltjes zijn (god verbiede, het grote Geldermalsen mobiele drama dat onder het tapijt geveegd is) en mag je dus met een incheck gewoon de bus instappen).

Maar als je vanaf Geldermalsen als vertrekstation ergens heen wilt (met een bus dus) zou het wel handig zijn als je niet een paaltje op een perron hoeft op te zoeken (eind lopen).

Er zal dus vast en zeker wel ergens bij de bussen een mobiele CiCo staan… 

Ik neig steeds meer (bij eerst met een bus) naar ‘stap maar gewoon in de bus (toch geen controle) en check maar in op Houten of Utrecht, of vanaf waar je in een trein wilt stappen, want als je daar wilt uitchecken en er geen mobiele CiCo staat kost het je moeite of geld.

Op ‘doorreis’ vanuit het zuiden dan wel even uitchecken op het perron in Geldermalsen, met het risico dat Eindhoven - Geldermalsen en vervolgens bijv. Houten/Utrecht - Amsterdam je meer kost dan de hele reis ingecheckt te maken.

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk zul je wel kunnen inchecken op het station, als er geen poortjes zijn staan er wel paaltjes waar je kan inchecken. Er moeten alleen wel tijdelijke cico's staan bij de bus om uit te checken, uit je verhaal is me niet duidelijk of die er staan Het is alleen een beetje overbodig, als er in zo'n geval geen gesloten poortjes zijn zou ik ook gewoon nog incheckt doorlopen. Ik denk dat NS gewoon dezelfde info wil aanhouden voor alle stations, of het nu stations met poortjes zijn of met paaltjes.

Reageer