mondkapjesplicht stations/perrons verdwijnt? | NS Community
beantwoord

mondkapjesplicht stations/perrons verdwijnt?


Reputatie 5

Gaat met de komende versoepelingen van volgende week de mondkapjesplicht op stations/perrons ook verdwijnen? Er wordt gezegd dat de verplichting in het OV nog blijft, maar ik neem aan dat dat alleen in de voertuigen zelf is, wanneer er geen 1,5m afstand gehouden kan worden.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 June 2021, 14:56

Bekijk origineel

180 reacties

Reputatie 7

Ja, dat werkt. Dat de 1e klas in een mum van tijd zou vollopen is prima. In de 1e klas zijn minder plaatsen, dus sowieso meer ruimte per plaats. In de 2e klas blijft dan meer ruimte over. Resultaat een optimale verdeling waarbij zo veel als mogelijk afstand kan worden gehouden.

Geniale vondst, nietwaar.

Als er dan in een mum van tijd ook gewoon voor de 1e klas betaald wordt is het inderdaad een geniale vondst !!

Reputatie 6

Dan zou men eindelijk eens de 1e klas moeten vrijgeven . Dit om in ieder geval een betere spreiding over de trein mogelijk te maken zodat men zo veel  als mogelijk afstand kan houden.

 


En dat werkt? Er zijn minder plaatsen in de 1e klas dan in de 2e klas en bij vrijgeven van de 1e klas is die binnen een mum van tijd vol. Want iedereen wil.graag 1e klas zitten zonder het bijbehorende tarief.

 

Ja, dat werkt. Dat de 1e klas in een mum van tijd zou vollopen is prima. In de 1e klas zijn minder plaatsen, dus sowieso meer ruimte per plaats. In de 2e klas blijft dan meer ruimte over. Resultaat een optimale verdeling waarbij zo veel als mogelijk afstand kan worden gehouden.

Geniale vondst, nietwaar.

Maar de 1e klasse IS toch al vrijgegeven? Het staat eenieder vrij een kaartje 1e klasse te kopen en daar plaats te nemen.

Wij zitten gezamenlijk dagelijks zonder domme mondkapjes in het OV - omdat gevaccineerd - en lachen u keihard uit. Laat u toch niet zo gek maken. Het is over! we kunnen weer normaal doen. een beetje wederzijds begrip zal fijn zijn want als ik uw keuze respecteer om vrijwillig iets op uw gezicht te dragen, dan verwacht ik dat u mijn keuze evengoed respecteert. 

Als je met "het is over" corona is over bedoelt, dan: dikke nee. Corona zal voor altijd blijven, precies hetzelfde gebeurde met de griep. Uiteindelijk worden die vaccinaties/boosters een soort van griepprik voor corona. Het bestond, bestaat en zal altijd bestaan.

Reputatie 7
Badge +1

Ik mag hopen dat de betreffende persoon daar na zes maanden wel achter is… 

Ik mag hopen dat de betreffende persoon daar na zes maanden wel achter is… 

Nou, het is niks veranderd. 6 maanden geleden was het precies hetzelfde: CORONA. BLIJFT.

Reageer