Veilig reizen met NS

  • 18 October 2023
  • 53 reacties
  • 1115 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

53 reacties

Gevraagd of op perron (3) enige hulp mogelijk was bij het inladen van 2 koffers voor 2 personen dit was geen probleem maar toen trein arriveerde was hulp weg.

Tot slot onze treinrit voltooid en keurig door medereizigers geholpen bij uitstappen van NS hulp geen sprake.

Bovenstaande moest ons toch van het hart na zoveel geschreeuw en reclame van NS. waarvan Niets maar dan ook Niets waar is en er geen enkele hulp wordt geboden door NS ondanks reclames.

Het beleid is dat personeel geen hulp mag verlenen omdat NS en zijn personeel niet aansprakelijk gesteld willen kunnen worden als er bijv. iets beschadigd raakt. In het verleden waren er conducteurs die hielpen en uiteindelijk als dank daarvoor een proces met een zware schadeclaim aan hun broek kregen 

Alleen als uw een lichamelijke beperking heeft kunt u om reisassistentie vragen. Dat dient minimaal een uur van te voren aangevraagd te worden en kan slechts voor 1 persoon.

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft geen kruiers in dienst en u bent inderdaad geheel op uw zelf aangewezen als u de trein wil instappen. Gelukkig zijn er vaak wel reizigers die willen helpen om de koffers de trein in te dragen. Het treinpersoneel wat bij Schiphol buitenstaat vind ik helaas meestal zeer bot. Deze schreeuwen alleen vaak maar dat mensen zich moeten verplaatsen. 

 

Dan het probleem 1e klas. NS doet hier helemaal niets aan. Uw constatering dat de reclamecampagnes van NS inmiddels volledig losstaan van de werkelijkheid deel ik dan ook. Er zal vast straks wel een moderator zijn met zalvende woorden. Daar schiet u echter niets mee op.

Reputatie 7
Badge +3

NS maakt geen reclame voor assistentie met bagage. Daar heeft NS helemaal geen personeel voor. Bij reizen met het OV in Nederland word je geacht om zelf je bagage in- en uit de trein te halen.

Wel geeft NS aan dat er reisassistentie is voor reizigers met een lichamelijke beperking die hulp nodig hebben bij het in- en uitstappen: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html

Ik vrees dat er een misverstand in het spel is aangaande assistentie door NS.

Helaas komt het voor dat een coupé voor de eerste klas helemaal vol is. Mogelijk zelfs met reizigers die helemaal geen kaartje voor de eerste klas hebben. Al vele malen geconstateerd dat NS-medewerkers niet of nauwelijks controleren.