beantwoord

vraag over uitchecken



Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7

Ik vraag me af waarom de poortjes in Enschede niet in de hal staan en aan het eind van spoor 4b bij de overweg. Dan hoef je ook geen los Blauwnetpaaltje te hebben, alleen een "omcheck"plek van de ene op de andere vervoerder voor als je gelijk verder reist. Dat is veel handiger dan deze situatie. In Arnhem staan de poortjes ook in de hal voordat je richting perrons loopt. Het zal in Enschede niet te maken hebben met de Duitse tickets en het evt. niet kunnen openen van een poortje door Duitsers die de stad ingaan, in Arnhem is er immers ook een Duitse stoptreinverbinding.

Badge +3

Verder heb ik als ik in Apeldoorn aankwam met een Arriva check-in herhaaldelijk per ongeluk uitgecheckt bij NS. Het poortje stond dit niet toe. Ik kan me de exacte melding niet herinneren, maar het poortje ging niet open en door de melding realiseerde ik me dat ik bij Arriva uit moest checken.

Dat is wel zo prettig natuurlijk. In principe mogen poortjes je natuulijk niet zomaar tegenhouden (bij naar buiten), maar als er zowel NS als Arriva poortjes zijn lijkt het me verdedigbaar om dat wel te doen. Net als bij onvoldoende saldo.

Met bij NS dan een soortgelijke melding als Arriva paaltjes maar dan andersom, dus zoiets als ‘U bent ingecheckt bij Arriva, dus graag bij hun poortjes uitchecken’.

Wat de poortjes in Apeldoorn doen zouden ze dus ook op Amstel moeten doen eigenlijk 🤣

Badge +3

Ik vraag me af waarom de poortjes in Enschede niet in de hal staan en aan het eind van spoor 4b bij de overweg. Dan hoef je ook geen los Blauwnetpaaltje te hebben, alleen een "omcheck"plek van de ene op de andere vervoerder voor als je gelijk verder reist. Dat is veel handiger dan deze situatie. In Arnhem staan de poortjes ook in de hal voordat je richting perrons loopt. Het zal in Enschede niet te maken hebben met de Duitse tickets en het evt. niet kunnen openen van een poortje door Duitsers die de stad ingaan, in Arnhem is er immers ook een Duitse stoptreinverbinding.

Op Enschede zal het een overblijfsel zijn van een oude situatie, waar treinen van/naar Duitsland niet op een doodlopend spoor (4b) buiten het poortjesgebied vertrokken/aankwamen.

Badge +3

En dat ‘rood kruis’ op een paaltje stond natuurlijk op het schermpje, met een melding erbij ‘Buiten bedrijf’ o.i.d.

 

Reputatie 3

Goede tip. Maar dat kun je niet te vaak doen. Na 12x wordt de OV chipkaart geblokkeerd en moet je langs een balie van NS om dat ongedaan te maken. Ook dacht ik dat je een gemiste checkout maar 3x per jaar mag laten corrigeren. Dan nog wel in Groningen door de poortjes zien te komen en geen boete te krijgen wegens treintje rijden, achter iemand meelopen.

Reputatie 7

Ja inderdaad hetzelfde als bovenstaande foto. Een wit kruis idd, geen rood zoals ik schreef. En de mededeling Out of order. 

Je moet als reiziger zelf maar uitzoeken wat te doen in zo'n geval. Er is maar één paaltje. 

Behalve uitcheckers kwamen er ook mensen aan die in wilden checken voor de DB-trein. Deze zijn zonder incheck ingestapt omdat de trein binnen 3 minuten alweer rechtsomkeert zou maken. Ze hadden bij de Blauwnetpoortjes, even verderop, in kunnen checken maar niemand deed dat.

Reageer