beantwoord

Waar kan ik een klacht indienen over een station?


Station Heemskerk is het vervelendste en goorste station van Nederland. Er wordt van het enige hokje op heel het station verwoest door hangjongeren. Momenteel zijn de ramen weer verwoest en ligt er braaksel. 
 

Is er een manier om dit te voorkomen. Of nu dat het wordt opgeruimd. Want iedereen draait zijn hoofd weg en kan daarom niet meer in het hokje zitten. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 27 June 2022, 09:44

Bekijk origineel

36 reacties

Roltrap op Lelylaan is al tijden kapot, hopelijk kan ie gemaakt worden!

Niet goed gelezen. Excuses!

Reputatie 7
Badge +3

Kan het kloppen dat je in oktober ook een melding hierover hebt gemaakt?

 

Een maand geleden meldde ik dat het station Zwijndrecht niet schoon is; de liften stinken en zien er vies uit en de trappen zijn vies.

 

😉

Goedemorgen Spoorzoekerrr, 

Dat is erg vervelend dat de liften zo erg stinken. Ik kan goed begrijpen dat de stank jouw misselijk maakt. Kan het kloppen dat je in oktober ook een melding hierover hebt gemaakt? Als ik kijk bij de klachten over dit station, zie ik een soort gelijk bericht staan. Ik heb in ieder geval jouw bovenstaande klacht doorgegeven en de liften benadrukt. 

Fijn dat je al verbetering ziet betreft het zwerfafval.

Goededag,

Een maand geleden meldde ik dat het station Zwijndrecht niet schoon is; de liften stinken en zien er vies uit en de trappen zijn vies. Dit zie ik al maanden sinds ik verhuisd ben naar Zwijndrecht en gebruik maak van het station.

Ik sprak destijds een medereiziger die aangaf maanden geleden al een klacht ingediend te hebben via Twitter over dat het station zo vies is, maar dat er tot nu toe nog niets aan is gedaan.

Ik zag deze week wel twee keer iemand die de vuilnisbakken leegde. Er ligt ook minder zwerfafval, valt me op.

Maar ik stond vanmorgen ook weer letterlijk te kokhalzen in de lift die naar spoor 2 en 3 leidt. Het ruikt er naar urine. Zo goor, dat ik letterlijk sta te kokhalzen. Ik ben niet iemand die snel een klacht indient. Ik vind dat er best eens een sopje door de lift en over de trappen heen kan.

Andere stations wat ik ook gebruik van maak vind ik wel schoon. Waarom kan dat op het station in Zwijndrecht niet? Kan hier iets aan gedaan worden??

Alvast dank voor uw antwoord.

Hartelijke groet, 

Een reiziger

Reputatie 7
Badge +2

Die is slechts tijdelijk gesloten wegens werkzaamheden:

Dat betekend dus dat de overige tunnels blijkbaar nergens afgesloten zijn, waardoor reizigers alsnog in de hal aan de centrumzijde belanden en er vervolgens niet uit kunnen. En aannemelijk zijn in die tunnels dan juist de poortjes aan de IJzijde buiten werking, waardoor ik me kan voorstellen dat mensen in de war raken.

 

Volgens dat artikel zou er ook een ingang aan de centrumzijde open zijn, dat was gezien de post van @Mar123 duidelijk niet het geval.

Die is slechts tijdelijk gesloten wegens werkzaamheden:

https://www.prorail.nl/nieuws/westelijke-reizigerstunnel-amsterdam-centraal-vanaf-25-september-deels-afgesloten

Reputatie 7
Badge +2

Volgens dat artikel zou er ook een ingang aan de centrumzijde open zijn, dat was gezien de post van @Mar123 duidelijk niet het geval.

Sowieso is het natuurlijk wel zo handig iets dergelijks op het station aan te geven. Nu kunnen reizigers kennelijk aan de centrumzijde wel de poortjes door maar zitten ze vervolgens opgesloten tussen poortjes en deuren.

Hier is helaas een goede reden voor:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/316928/voortaan-s-nachts-nog-maar-twee-ingangen-open-op-amsterdam-centraal

Zojuist de trein van Utrecht naar Amsterdam genomen om na een gezellige avond weer naar huis te kunnen. Wat blijkt? Er is amper nog een mogelijkheid om Amsterdam centraal station te verlaten, enkel via de IJ-zijde. Dit staat NERGENS, maar dan ook nergens aangegeven. Dus na alle deuren aan de centrumzijde afgezocht te hebben, hoorden wij via een bewaker dat we helemaal om moesten lopen via de IJzijde. Wat overigens debiel is aangezien de meeste gebruikers van het station via het centrum komen.
Normaliter loop ik in 5 minuten naar mijn huis, nu heb ik er wel ruim 20-30minuten over gedaan. Geen pretje op hakken van 10 cm. Dus misschien handig om in de nacht ook een deur te open naar het centrum, dit was voorheen altijd WEL het geval. 

Of regel op zn minst de communicatie. Nu liep het hele station vol met verstrooide mensen die niet wisten waar ze heen moesten en mensen die compleet in paniek niet meer hun trein gingen halen. 
 

Als je wilt dat mensen nog gebruik maken van de trein is het misschien ook een idee om het allemaal niet zo irritant omslachtig te maken. 
Dus AUB houd een deur open aan de centrumzijde in de weekendnachten!!

Goedemorgen Spoorzoekerrr, Welkom op de NS Community!

Dat is erg spijtig om te lezen. Ik heb er een melding van gemaakt. Ik hoop dat het snel wordt opgepakt. Het is ook mogelijk om dit te melden bij de gemeente en Prorail. Zij zijn ook verantwoordelijk voor een deel van het station. Hopelijk wordt de ernst ervan dan beter waargenomen.

Goededag,

Hierbij wil ik melden dat het station Zwijndrecht niet schoon is; de liften stinken en zien er vies uit, er is zwerfafval op het station, de vloeren en trappen zijn vies. Dit zie ik al maanden sinds ik verhuisd ben naar Zwijndrecht en gebruik maak van het station. 

Vanmorgen sprak ik een medereiziger die aangaf maanden geleden al een klacht ingediend te hebben via Twitter over dat het station zo vies is, maar dat er tot nu toe nog niets aan is gedaan.

Andere stations wat ik ook gebruik van maak vind ik wel schoon. Waarom kan dat op het station in Zwijndrecht niet? Kan hier iets aan gedaan worden?

Alvast dank voor uw antwoord.

Hartelijke groet, 

Een reiziger

Reputatie 6

Hey IsaU. Welkom bij de NS Community.

Dit soort dingen kan je hier wel melden, dat is geen probleem. Ik zet dit als feedback voor je door! 

Hoi, hopelijk kan dit ook hier. Op station Purmerend ("centraal") zijn op spoor 2 slechts twee in/uitcheck paaltjes, terwijl er in de spits tientallen mensen tegelijkertijd uitstappen. Zou wel fijn zijn als hier eens wat extra neergezet kunnen worden? Overigens ook op station Overwhere eenzelfde situatie maar daar stappen wat minder mensen uit.

Hallo michahell en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat dit je is overkomen. Het advies is altijd om de Reisplanner voor vertrek te raadplegen zodat je niet voor verrassingen komt te staan op het station. Op het station zelf worden dergelijke verstoringen wel vaak omgeroepen, maar staan niet altijd op een bord. Een klacht kan je trouwens via alle kanalen van ons indienen.

Dan nog. Op het station stond geen informatie op de borden. En de NS medewerker kon niet goed uitleggen wat er aan de hand was. Afgezet, that’s it.

Denk eens na over internationale treinreizigers die helemaal niet afweten van een NS.nl, lekker is dat.

Reputatie 7
Badge

Er zijn werkzaamheden op Amsterdam Centraal. Iets wat je in de reisplanner van NS kan zien.

Om te beginnen raar dat een klacht voor een station op een community achtige manier moet worden ingediend en dat er geen functionaliteit voor is op de website van NS of ProRail, maargoed…

Vanochtend lees ik op 9292.nl zoals gewoonlijk hoe laat ik de trein moet hebben, in dit geval van Amsterdam Centraal naar Breda.

Ik ben op tijd op het station, maar hee, dat is raar, de ingangen van de perrons zijn geblokkeerd:

Ik snap het niet. Ik loop naar een info kiosk en vraag waarom dit aan de hand is, en waarom er niet informatieborden aan de ingang van het station staan of waarom dit niet op 9292.nl staat.

Super onduidelijk antwoord.
Hoe kom ik dan in Breda?

via Amstel. met de metro.

Ondertussen heb ik mijn originele trein natuurlijk gemist, en de volgende die vanaf centraal zou vertrekken ga ik ook niet halen.


Ik ben uiteindelijk een uur later pas in Breda (zie foto hierboven, natuurlijk is ook deze editor op mobiel helemaal ruk en kan ik de foto niet meer verplaatsen) door (in ieder geval) ontzettend onduidelijke informatievoorziening…

Mag de informatievoorziening op Centraal Station een tikkeltje beter op het station zelf? Dank.

Reputatie 6
Badge +2

Oei, goed dat je het meldt, Christopolos! Het zou zeker wel opgemerkt moeten worden bij de schoonmaakrondes. Ik heb de melding direct doorgezet zodat dit opgelost kan worden.

Het toilet op Hilversum Centraal is verstopt en overgelopen en ontzettend vies. Dat kan gebeuren, maar wordt er niet gecontroleerd? Zo te zien was dit al even zo. Er had een bordje ‘defect’ op gemoeten, dan had ik niet 50 cent hoeven afrekenen om dat te zien. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Dobra en welkom op de NS Community! 
Ik kan zo helaas niet achterhalen wat de reden is van het afgesloten perron. Ik snap wel dat het erg vervelend is dat je hierdoor de trein niet hebt kunnen halen en extra kosten hebt moeten maken. Ik raad je aan om de klacht in te dienen via dit formulier zodat het in behandeling kan worden genomen.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Dobra bij de NS Community!

ik - de moeder van autistische kinderen - kan de verboden niet breken

Die moesten dus om 5:02 met jou mee en om 5:07 was er pas iemand van het personeel om jullie te helpen?

Jij in shock, en je autistische kinderen dan? 

en verwijderde de band

Dat zou op Reisassistentie wijzen, wat voor band had je hulp voor nodig?

Ik moest een ticket kopen voor de volgende trein en voor het hele traject, wat voor mij enorme kosten met zich meebracht

Dat zal wel een reden hebben, maar leg het gerust wat duidelijker uit. 

Ze wachtte netjes tot ze het perron op mocht, maar miste daardoor haar trein.

Badge +3

Hoi @Dobra bij de NS Community!

ik - de moeder van autistische kinderen - kan de verboden niet breken

Die moesten dus om 5:02 met jou mee en om 5:07 was er pas iemand van het personeel om jullie te helpen?

Jij in shock, en je autistische kinderen dan? 

en verwijderde de band

Dat zou op Reisassistentie wijzen, wat voor band had je hulp voor nodig?

Ik moest een ticket kopen voor de volgende trein en voor het hele traject, wat voor mij enorme kosten met zich meebracht

Dat zal wel een reden hebben, maar leg het gerust wat duidelijker uit. 

Ik wil klachten tegen dienst of management van station Amsterdam Centraal. Op 12 april zou de trein naar Berlijn om 5:02 vertrekken vanaf perron 7. Ik was ruim op tijd in de stationshal. Het perron was aan beide zijden afgesloten met inrijverboden. Ik ken de procedures niet, het is de eerste keer dat ik zo vroeg met de trein ging. Het leek me dat de tape om de een of andere reden de ingang blokkeerde, misschien was de trein nog niet klaar, hoewel er geen vertraging op het bord stond. Beneden stonden reizigers met koffers, niemand van de dienst kwam om de band te deblokkeren en passagiers het perron op te laten, en ik - de moeder van autistische kinderen - kan de verboden niet breken. Uiteindelijk gingen enkele van de wachtende mensen onder de tape naar boven naar het platform, en ik stond nog steeds te wachten, verrast door deze gewoonte. Het is 5:02, mensen wachten nog steeds, om 5:07 kwam iemand van het personeel langs en verwijderde de band, en ik rende naar het perron. Het bleek dat de trein naar Berlijn net was vertrokken en dat de passagiers in de stationshal op een andere trein zaten te wachten. Ik was compleet in shock. Ik moest een ticket kopen voor de volgende trein en voor het hele traject, wat voor mij enorme kosten met zich meebracht. (Vertaling door Google Translate)

Reputatie 7
Badge

Het alternatief zou reisassistentie vooraf regelen kunnen zijn. Tot zover dat mogelijk is.

Reageer