beantwoord

Wat doet een stationsmanager nou eigenlijk?



Toon eerste bericht

42 reacties

Ik kan me voorstellen dat een stationsmanager van bijvoorbeeld 20 stations, er niet op zit te wachten om voor elke scheet, 24/7 gebeld te worden. Je kunt er vanuit gaan dat de belangrijke zaken bij deze persoon echt wel bekend zijn en dat meldingen gewoon doorgezet worden. Het is alleen niet zo dat alles direct gemaakt of veranderd kan worden.

Een klacht via de klantenservice komt echt wel bij een stationsmanager uit als het nodig is, maar om daar zelf direct contact mee te leggen lijkt me niet wenselijk.

En waarom niet? Ik meende te begrijpen dat die stationsmanager vooral de "klantbeleving van de reizigers op hun stations" hoog in het vaandel hebben staan. Dus waarom dan bang zijn voor contact met die gebruikers van je station? En waarom niet gewoon die reizigers te woord staan? Of laten weten "Ik, als manager, ben elke week op dinsdag tussen 12.00 en 14.00 op het station aanwezig en dan kunt u langskomen"... Simpele dingen... maar goed... blijkbaar zijn we gezegend met stationsmanagers die zich liever verbergen achter hun bureau dan dat ze er daadwerkelijk zijn voor de klant, en die afhankelijk zijn van reizigers om onvolkomenheden op stations op te merken, want zelf merken ze het niet op, zelfs niet als displays al drie maanden kapot zijn of plaveisel op het perron al twee maanden overhoop ligt. Miraculeus genoeg zijn die "managers" zeer "regelmatig" aanwezig op "hun" stations, maar merken ze dan blijkbaar niet op wat er ontbreekt of defect is of aan vervanging toe is. En dus moeten reizigers dat voor hen doen, liefst onder vermelding van serienummers van defecte borden en tot op de centimeter nauwkeurig aangeven welk plaveisel kapot is. En dan meld je dat via dat forum, en dan krijg je te horen "Goed nieuws! Volgend jaar juni gaan we het aanpakken"...
Ik kan me voorstellen dat een stationsmanager van bijvoorbeeld 20 stations, er niet op zit te wachten om voor elke scheet, 24/7 gebeld te worden. Je kunt er vanuit gaan dat de belangrijke zaken bij deze persoon echt wel bekend zijn en dat meldingen gewoon doorgezet worden. Het is alleen niet zo dat alles direct gemaakt of veranderd kan worden.

Een klacht via de klantenservice komt echt wel bij een stationsmanager uit als het nodig is, maar om daar zelf direct contact mee te leggen lijkt me niet wenselijk.
Dat kan wel, maar dan krijg je het nummer van de Klantenservice erop.

Ik denk niet dat het echt werkbaar is voor de stationsmanager, wellicht voor de assistent ?
Indien je iets door wilt geven aan de stationsmanager mag je een moderator een privébericht sturen. Wij zorgen er dan voor dat je bericht op de juiste plek terecht komt.
En wat is de reden dat die mensen niet direct te benaderen zijn door de klanten "wier klantbeleving op hun station ze willen optimaliseren"?

Stel dat ik een klacht heb over mijn plaatselijke AH-filiaal, en er wordt dan tegen mij gezegd "geef je klacht maar door aan de caissière, die zorgt dan wel dat het te bestemder plaatse aankomt"... Neuh... dan kan ik gewoon de filiaalmanager te spreken vragen, en die staat me dan ook netjes te woord.

Dus waarom kan niet op ieder station een bordje hangen met "Uw stationsmanager is ..... Mocht u contact met hem willen zoeken, dan kan dat via telefoonnummer X en emailadres Y" Of zeg ik nou iets heel raars?
Een stationsmanager heeft de volgende taken:

- Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;

Goed om te weten dat de voornaamste gebruikers van het station volgens NS leveranciers en aannemers zijn en niet de reizigers. Zo komen we steeds meer te weten over de ware aard van NS.
Als je een bericht hebt voor een stationsmanager mag je een moderator een privébericht sturen. Wij zullen er dan voor zorgen dat dit bericht bij diegene aankomt.
Nee dat klopt niet, Pejeka. Het staat zelfs letterlijk in de gegeven uitleg van Iris. ''Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren.''
Nou geweldig! En waar kan ik de stationsmanager van het station in mijn woonplaats dan bereiken om hem terugkoppeling te geven over mijn klantbeleving, zodat hij dat kan meenemen in zijn plannen?
Badge +3
Nou dan heb ik blijkbaar een streepje voor aangezien ik wel met de Eurostar testrit vanuit Londen ben meegereisd als passagier met mijn partner. Geregeld door Lisa. :D
Woeha, VIP JBa :P
Ze werd helemaal gek van de aanvragen, dus ik kan me voorstellen dat sommige managers vragen/opmerkingen/klachten liever via een centraal punt ontvangen.
Nou dan heb ik blijkbaar een streepje voor aangezien ik wel met de Eurostar testrit vanuit Londen ben meegereisd als passagier met mijn partner. Geregeld door Lisa. :D

Oeps was natuurlijk off topic
Badge +3
Er zijn zoveel managers die in principe (of bij voorkeur) niet direct met klanten communiceren.

Zo heb je Lisa M. Neves Gonçalves die de communicatie HSL doet voor NS, maar die kom je ook niet zomaar tegen in de ICd (wel bij Eurostar testritten maar nee, ze kon geen kaartjes regelen 😫)

Die kan je op zich wél gewoon bellen (06 nummer staat in haar Twitter profiel)... Wellicht dat jouw stationsmanager ook op Twitter e.d. zit, en staat er ergens een nummer bij?

Lijkt me overigens beter om dat soort dingen centraal te houden, en het via klantenservice, webcare of moderators door te spelen. Zij kunnen je eventueel direct in contact brengen met die persoon (zie o.a. het topic over een stationspiano op Leiden).
Nee dat klopt niet, Pejeka. Het staat zelfs letterlijk in de gegeven uitleg van Iris. ''Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren.''
Een stationsmanager heeft de volgende taken:

- Het be- en bijsturen van de dagelijkse operatie op de stations, waardoor de contractafspraken met de opdrachtgevers worden behaald en aan de basisbeheereisen van het station wordt voldaan;
- Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren;
- Samenwerken met de omgevingsmanager van de diverse gemeenten om de stations en omgeving te veraangenamen;
- Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;
- Zorgdragen dat gebruikers zich houden aan de huisregels van de stations (toezicht).

De stationsmanagers bestaan echt 😉 Elke stationsmanager heeft een aantal vaste stations en is ook regelmatig op "zijn/haar" stations te vinden. Je kunt ze niet herkennen aan een bepaald uniform, maar soms dragen ze een gele jas met "NS Stations" erop. Daarnaast zijn zij uiteraard druk met het managen vanachter een bureau. Daaronder vallen dus bijv. de werkzaamheden, onderhoud van de stations en de retail.

Dus de stationsmanager IS er dus eigenlijk niet voor de reiziger, maar voor om de commercie te regelen op de stations en te zorgen dat die stations geld in het laadje brengen? Waarom wordt er dan altijd wel gedaan alsof die stationsmanager eerst en vooral de belangen van de reizigers in het oog heeft?
Indien je iets door wilt geven aan de stationsmanager mag je een moderator een privébericht sturen. Wij zorgen er dan voor dat je bericht op de juiste plek terecht komt.
OK... maar stel dat ik zomaar als gebruiker (klant) van een bepaald station de stationsmanager zou willen spreken, omdat mijn "klantbeleving" niet optimaal is, of er dingen zijn die verbeterd zouden kunnen worden en ik dat in alle rust en beleefdheid onder de aandacht van die beste man/vrouw zou willen brengen... hoe kan ik hem/haar dan bereiken? Hangt er op ieder station dan een bordje met "Uw stationsmanager is .... en uw kunt hem bereiken via telefoonnummer Y en emailadres X" of hoe moet ik dat zien?
Nou 😀

Vandaar dat gebreken zo lang niet opgemerkt worden.....
Een stationsmanager heeft de volgende taken:

- Het be- en bijsturen van de dagelijkse operatie op de stations, waardoor de contractafspraken met de opdrachtgevers worden behaald en aan de basisbeheereisen van het station wordt voldaan;
- Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren;
- Samenwerken met de omgevingsmanager van de diverse gemeenten om de stations en omgeving te veraangenamen;
- Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;
- Zorgdragen dat gebruikers zich houden aan de huisregels van de stations (toezicht).

De stationsmanagers bestaan echt 😉 Elke stationsmanager heeft een aantal vaste stations en is ook regelmatig op "zijn/haar" stations te vinden. Je kunt ze niet herkennen aan een bepaald uniform, maar soms dragen ze een gele jas met "NS Stations" erop. Daarnaast zijn zij uiteraard druk met het managen vanachter een bureau. Daaronder vallen dus bijv. de werkzaamheden, onderhoud van de stations en de retail.

Ooh, nu is het duidelijk.....
Een stationsmanager heeft de volgende taken:

- Het be- en bijsturen van de dagelijkse operatie op de stations, waardoor de contractafspraken met de opdrachtgevers worden behaald en aan de basisbeheereisen van het station wordt voldaan;
- Het opstellen en uitvoeren van stationsplannen om de klantbeleving van de reizigers te verbeteren;
- Samenwerken met de omgevingsmanager van de diverse gemeenten om de stations en omgeving te veraangenamen;
- Eerste aanspreekpunt zijn voor de gebruikers (voornamelijk leveranciers en aannemers) van het station en hen infomeren over de dagelijkse operatie op stations;
- Zorgdragen dat gebruikers zich houden aan de huisregels van de stations (toezicht).

De stationsmanagers bestaan echt 😉 Elke stationsmanager heeft een aantal vaste stations en is ook regelmatig op "zijn/haar" stations te vinden. Je kunt ze niet herkennen aan een bepaald uniform, maar soms dragen ze een gele jas met "NS Stations" erop. Daarnaast zijn zij uiteraard druk met het managen vanachter een bureau. Daaronder vallen dus bijv. de werkzaamheden, onderhoud van de stations en de retail.

Reageer