weer niet

  • 7 February 2023
  • 54 reacties
  • 1315 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Logistieke problemen met de trein van 6.38 uur, de trein zelf rijdt later wel dus waarschijnlijk personele problemen.

Reputatie 3

Dat heeft hij/zij gedaan. In het beging van deze draad ging het om de trein van 6:38. En nu 5:38.

Is een trein eerder of later nemen niet een optie?
 

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

Vorige week heeft de trein ook maar twee keer gereden (van de vier). 

Jeroen, van de NS, zal wel weer een goede verklaring hebben voor deze structurele uitval.😭😭

Logistieke beperkingen, dat betekent meestal geen personeel.

Jeroen, van de NS, zal wel weer een goede verklaring hebben voor deze structurele uitval.😭😭

Zomder enige verklaring rijdt de trein van 06.38 uur vandaag weer niet. Hele vorige week met auto gegaan, deze week weer de trein proberen.

Treurige NS wat betreft communicatie en prestatie op dit traject.

Dag Jeroen,

 

Je leest het bericht niet goed.

Uiteindelijk heeft de trein helemaal niet gereden, ook niet naar Bodegraven.

Groet.

De trein reed dus wel echter kon niet verder dan Bodegraven vanwege een wisselstoring zegt u, dat is nu typisch iets waar de NS echt niets aan kan doen. De NS betaald Prorail voor het gebruik van het spoor en Prorail is in Nederland verantwoordelijk voor de spoorinfra. Helaas is het bij het spoor zo dat als er een storing is op een bepaald stuk van het spoor je er niet eventjes omheen kunt rijden met een trein zoals je dat met de auto wel vaak kunt als er een stuk van de weg defect is.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

En uiteindelijk rijdt de trein van 06.38 uur helemaal niet meer. De vaste reizigers die weer de pineut zijn, beginnen boos te worden hier op perron.

Derde dag weer niet!

NS, schaam je.

 

Ik zie het dinsdag woensdag en donderdag niet. Dat is dus totaal onbetrouwbaar en hier kan je als reiziger natuurlijk niets mee. Ik hoop dat NS op korte termijn duidelijkheid verschaft wat hier aan de hand is cq was. Reizigers hebben daar m.i. wel recht op.

En uiteindelijk rijdt de trein van 06.38 uur helemaal niet meer. De vaste reizigers die weer de pineut zijn, beginnen boos te worden hier op perron.

Derde dag weer niet!

NS, schaam je.

 

Vandaag rijdt de trein van 06.38 uur weer niet zoals verwacht. Na Bodegraven gaan we niet verder. Derde opeenvolgende dag ellende. Een wisselstoring zou het zijn.

Wat mij betreft beste NS, haal deze rit maar uit het spoorboekje want je kunt niet leveren wat je beloofd.

Overstap, helaas, naar de auto komt nu echt steeds dichterbij voor mij.

 

Reputatie 7
Badge +3

Deze keer werd wel een correcte en duidelijke reden gebruikt, wat te zien is op de vertrekstaat van Treinposities als “Rijdt niet door een defecte trein". De rit is uit de planning verdwenen om 6:43, er zal tot die tijd nog pogingen zijn gedaan om het te verhelpen, wat dan niet, of in ieder geval niet op tijd, gelukt is.

 

Maar blijkbaar is het uiteindelijk toch gelukt om het te verhelpen, want het treinstel wat voor de rit van 6:38 gepland was (2613) is wel 2 uur later in dienst gekomen en reed om 8:38 de sprinter naar Utrecht. Daarvoor is het treinstel nog even heen en weer geweest naar Den Haag HS zonder stops, zal zijn geweest om te testen of alles intussen weer goed werkte.

 

Uiteraard is dit heel vervelend, maar dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. De ene keer gaat het weken of maanden goed, en dan opeens meerdere keren in korte tijd niet. Ik heb eens gehad dat er 3 keer in 1 week op dezelfde tijd een defecte trein was bij Delft of Delft Zuid die de hele boel blokkeerde, waardoor diverse andere treinen niet konden rijden en waardoor ik met vele medereizigers op Den Haag HS uit de IC naar Dordrecht werden gegooid en daar op een bomvol perron konden wachten op een volgende trein die nog wel ging (of tot die defecte trein weer kon rijden). Zoiets kan altijd gebeuren, maar als het iedere keer jouw trein is die daardoor niet rijdt ben je op zijn zachtst gezegd niet happy. 

…...

@ Daniel: zet je het in je agenda van 2023.

 

Blijft dus uitermate vervelend hoe dit elke keer loopt, deze structurele uitval.

 

 

Niet nodig, aangezien het allemaal terug is te zien via de link van Tochjo.

Daniel had volledig gelijk in zijn reactie.

Vandaag rijdt de trein van 06.38 weer niet. Wordt om 06.45 omgeroepen.

Tweede keer dus deze week.

@ Daniel: zet je het in je agenda van 2023.

 

Blijft dus uitermate vervelend hoe dit elke keer loopt, deze structurele uitval.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ach ja, het leuke van zo'n site als Treinposities is dat je allerlei info gewoon openbaar hebt, al verbaasde het me wel een beetje dat de die doorkomsttijd bij de werkplaats te zien is. Soms zie je dat soort dingen inderdaad maar meestal zie je dit alleen van reizigersritten. In dit geval maakte het de puzzel wel completer. 

 

Mooi Momo dat je dit naar boven wist te halen, misschien kan Tamzin nog wat van je leren voordat hij met niet onderbouwde argumenten gooit op dit forum over de oorzaak van het uitvallen van de rit.

En de oorzaak van het vaker uitvallen van dit korte sprinterlijntje zal liggen in dat het een kort ritje is waar de trein als extra trein rijdt in de spits. Als er te weinig personeel is dan is er op dit traject een alternatief welke elk halfuur rijdt. De andere ritten vanaf Leiden Centraal zijn allemaal langere ritten waar je de uitval van wilt beperken en als dat kan door dan op een kort traject (met alternatief) een trein uit te laten vallen is dat natuurlijk de keuze die je maakt.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik er geld op in zou moeten dan zou ik zeggen dat het aan het materieel lag in dit geval. 

https://treinposities.nl/ritinfo/20230207/8919 geeft aan dat deze rit vandaag gepland was met stel 2621 en dat stel is de rest van de dag ook niet in dienst gekomen. Als deze vroege rit niet gereden werd vanwege het personeelstekort of door rijp op de bovenleiding had dit stel natuurlijk gewoon een volgende rit wel kunnen rijden. De details op Treinposities geven bovendien aan dat de laatst bekende GPS positie de werkplaats in Leidschendam is waar dit stel volgens de doorkomsttijd vanmorgen om 6:46 heen is gegaan.

Het verloop van de planning geeft ook nog aan dat de rit om 6:20 is komen te vervallen, de communicatie naar de reizigers had dan wel eerder gekund dan slechts 1 minuut voor vertrek. Misschien was dat ook wel eerder zichtbaar in de reisplanner/app/schermen maar werd het pas om 6:37 omgeroepen op het station. 

 

U kunt op deze pagina zelf zien hoe het de afgelopen tijd ging met deze trein. Daaruit volgt wat Daniel zei.

Ik vind dat hij toch wel behoorlijk vaak uitvalt. Als je bijv. uitgaat van 2% niet rijden dan zou dat bij deze trein maximaal 5 maal.per jaar mogen gebeuren.

Badge +3

U kunt op deze pagina zelf zien hoe het de afgelopen tijd ging met deze trein. Daaruit volgt wat Daniel zei.

Dag Daniel.

 

Ik weet niet waar jij kijkt, maar je info klopt totaal niet.

Misschien je agenda van 2022. 😁

 

Groet,

 

Jetoen

Reputatie 6
Badge

Op een dag als vandaag zou ik eerder denken aan rijp op de bovenleiding. Sommig materieel kan daar niet zo goed tegen. Connexxion rijdt bijvoorbeeld vandaag een groot deel van de dag al niet door rijp (en nee, niet vanwege de staking). 

Wie zegt dat het aan personeelsgebrek lag? Logistieke redenen kunnen ook aan het materieel liggen immers.

Dat kan maar bij die hele vroege treinen die om logistieke reden uitvallen draait het meestal om personeel dat zich 's morgens ziek meldt.

Reputatie 7
Badge +2

Wie zegt dat het aan personeelsgebrek lag? Logistieke redenen kunnen ook aan het materieel liggen immers.

Reageer