beantwoord

Correctietarief van 50 euro bij niet werkende poortjes?

  • 15 June 2023
  • 38 reacties
  • 1120 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mijn vraag was er een uit opperste verbazing. Wat gaat er mis met NS Flex als er aan de lopende band berichten binnenkomen over Hc's die correctietarieven hebben veroorzaakt zonder de reizigers daarvan op de hoogte gesteld te hebben? 

De vragen van @Momo zijn precies de vragen die ik ook heb. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier komen ook regelmatig berichten dat in situaties waarin de reiziger zelf al aangaf niet ingecheckt te hebben (zelf vergeten of zoals hier door niet werkende poortjes) HC's dingen zeggen als dat zij dan wel inchecken of zeggen dat het zo OK is. Dan is er hier op de community nog wel eens iemand die niet gelooft dat HC's echt zeggen dat ze de kaart inchecken, dat zouden reizigers er dan wel zelf van maken, verkeerd begrijpen, vandaar dat ik hier vroeg of de HC dit echt gezegd heeft. 

Flex bestaat nu al bijna 5 jaar, dus je zou zeggen dat NS al lang genoeg de tijd gehad heeft om HC's te instrueren wat betreft Flex en hoe het in dit soort situaties werkt. Mankeert er dan iets aan de kennis van HC's of aan de instructie vanuit NS?

Zouden er werkelijk Hc's zijn die niet weten dat ze een correctietarief triggeren wanneer ze beweren dat ze iemand ‘ingecheckt’ hebben? 

Ik heb er toch aardig wat gehoord die maar half doorhadden wat de precieze werking van Flex is bij allerlei van dit soort situaties. En zoveel HC spreek ik niet meer de laatste jaren. 

Hallo Peter_gvc, welkom op de NS Community. 

In dit geval heeft Momo het juiste antwoord gegeven. Je kan het beste contact opnemen met de Klantenservice. Zij kunnen dit voor je in orde maken.

Kan een moderator toch eens nagaan waarom conducreurs reizigers op dit vlak, gezien de vele vragen hier, nog steeds onjuist informeren? NS Flex is inmiddels toch echt niet nieuw meer. M.i. moet dit simpelweg beter.

De reden hiervan is mij helaas niet bekend. Het klinkt alsof dit niet helemaal de bedoeling is. Ik zal dit intern aankaarten.

Reputatie 7
Badge +3

Er komen mij gewoon teveel meldingen hierover om ze allemaal niet te geloven.

Zeker in een geval als dit, gaat de conducteur toch niet bewust een correctietarief uitschrijven?

Reputatie 7
Badge +3

Zouden er werkelijk Hc's zijn die niet weten dat ze een correctietarief triggeren wanneer ze beweren dat ze iemand ‘ingecheckt’ hebben? 

En waarschijnlijk gooit NS het op “coulance”, en als je dan echt een keer een vergissing maakt, heb je je “verlaat de gevangenis zonder te betalen”-kaart reeds gebruikt 🙄

 

@Olav93 De procedure BOA-klacht wordt steeds lastiger naarmate treinpersoneel geen BOA meer is. Maar intern klagen kan natuurlijk geen kwaad, al is het maar om te bereiken dat er betere instructie gegeven gaat worden.

Reputatie 7
Badge

Ik heb hem letterlijk gevraagd of hij me kon inchecken. Hij gaf aan dat voor me te doen. Ik grapte nog dat hij waarschijnlijk nog wel meer passagiers zou tegenkomen die niet ingecheckt zijn vanwege de verstoorde poortjes. Omdat het zo raar was, had ik foto's gemaakt, dat doe ik normaliter natuurlijk ook niet.

Kan een moderator toch eens nagaan waarom conducreurs reizigers op dit vlak, gezien de vele vragen hier, nog steeds onjuist informeren? NS Flex is inmiddels toch echt niet nieuw meer. M.i. moet dit simpelweg beter.

@Peter_gvc in aanvulling op bovenstaande adviezen zou je ook kunnen overwegen een klacht in te dienen wegens het feit dat je bent voorgelogen door een (beëdigd) opsporingsambtenaar.

Reputatie 7
Badge +3

‘Verlaat direct het station’ was toch de melding? Maar toch stap je de trein in. 

Misschien was het iets dergelijks als vandaag. https://www.ad.nl/den-haag/station-den-haag-centraal-ontruimd-maar-blijkt-loos-alarm~a290b3fd/  Fijn loos alarm waarna het nog even kan duren voordat de poortjes weer normaal werken nadat het station weer is vrijgegeven. Als er echt iets was, dan zouden er ook geen treinen vertrekken. 

‘Verlaat direct het station’ was toch de melding? Maar toch stap je de trein in. Je hebt in ieder geval genoeg bewijs waarom het correctietarief van niet ingecheckt zijn gecorrigeerd zou moeten worden naar de trajectprijs. Je kunt het beste via Twitter, Facebook of chat contact opnemen. Je kunt de foto's en jouw in/uitcheck van Leidsche Rijn daar meesturen. Wij kunnen op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

 

Ik ga contact leggen via een social media kanaal, vreemd dat ik zonder socials mijn bijlagen niet kan meesturen naar de NS (de chat is niet 24/7 open). Dank!

Reputatie 7
Badge +3

‘Verlaat direct het station’ was toch de melding? Maar toch stap je de trein in. Je hebt in ieder geval genoeg bewijs waarom het correctietarief van niet ingecheckt zijn gecorrigeerd zou moeten worden naar de trajectprijs. Je kunt het beste via Twitter, Facebook of chat contact opnemen. Je kunt de foto's en jouw in/uitcheck van Leidsche Rijn daar meesturen. Wij kunnen op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

 

Daar heb ik gemeld dat de poortjes het niet deden, de foto's laten zien en de conducteur zou me inchecken. Prima service zou je denken.

Zei de conducteur zelf dat hij u zou inchecken? Een conducteur kan helemaal niet een reiziger inchecken, die kan alleen registreren dat iemand geen geldige check-in heeft en dat resulteert in een correctietarief van €50, wat hier dus gebeurd is. Dus als hij dat wel gezegd heeft stond hij te liegen of hij is niet goed op de hoogte. 

U had misschien beter niet kunnen melden dat u niet kon inchecken en dan hopen dat de conducteur niet zou controleren, dan had u dit niet gehad. Of als de trein ergens stopt op een station waar paaltjes op het perron staan even snel uitstappen, inchecken en weer instappen. 

 

Hoe laat ik dat corrigeren naar het werkelijke tarief voor Den Haag - Leidsche Rijn?

Ik zie zo geen mogelijkheden om bijlagen aan te leveren bij de klantenservice. En ookal heb ik Checkin/uit-gemist ooit aangezet, dit is nog niet gecorrigeerd.

Neem contact op met de klantenservice en leg het uit. Via chat of Twitter DM zijn wel bijlagen mee te sturen. 

Ik heb hem letterlijk gevraagd of hij me kon inchecken. Hij gaf aan dat voor me te doen. Ik grapte nog dat hij waarschijnlijk nog wel meer passagiers zou tegenkomen die niet ingecheckt zijn vanwege de verstoorde poortjes. Omdat het zo raar was, had ik foto's gemaakt, dat doe ik normaliter natuurlijk ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

Daar heb ik gemeld dat de poortjes het niet deden, de foto's laten zien en de conducteur zou me inchecken. Prima service zou je denken.

Zei de conducteur zelf dat hij u zou inchecken? Een conducteur kan helemaal niet een reiziger inchecken, die kan alleen registreren dat iemand geen geldige check-in heeft en dat resulteert in een correctietarief van €50, wat hier dus gebeurd is. Dus als hij dat wel gezegd heeft stond hij te liegen of hij is niet goed op de hoogte. 

U had misschien beter niet kunnen melden dat u niet kon inchecken en dan hopen dat de conducteur niet zou controleren, dan had u dit niet gehad. Of als de trein ergens stopt op een station waar paaltjes op het perron staan even snel uitstappen, inchecken en weer instappen. 

 

Hoe laat ik dat corrigeren naar het werkelijke tarief voor Den Haag - Leidsche Rijn?

Ik zie zo geen mogelijkheden om bijlagen aan te leveren bij de klantenservice. En ookal heb ik Checkin/uit-gemist ooit aangezet, dit is nog niet gecorrigeerd.

Neem contact op met de klantenservice en leg het uit. Via chat of Twitter DM zijn wel bijlagen mee te sturen. 

Reageer