beantwoord

In/uit-checken in station Amersfoort: waarom staat er een Connexxion-poortje midden in het station?

  • 9 September 2015
  • 45 reacties
  • 6805 Bekeken

Afgelopen zaterdagavond reisde ik van Amersfoort naar Amsterdam.
Op station Amersfoort raakte ik geboeid door de tentoonstelling met foto's over Spakenburgse klederdracht. Ineens was het tijd voor mijn trein. Ik checkte midden in het station (op de overloop) in: de paaltjes stonden volgens mijn herinnering 'achter' de nieuwe poortjes. Mijn netvlies registreerde een vreemde code, maar ik besteedde er geen aandacht aan.
Helaas!
De conducteur die mij controleerde vertelde mij dat ik niet bij NS, maar bij Connexxion was ingecheckt. Ik had moeten letten op de kleur van de paaltjes. Vriendelijk schreef hij een document uit waarmee ik bij Connexxion de 10 euro kon terughalen, die nu door Connexxion zou worden afgeschreven van mijn chipkaart.
Heel attent.
Maar ik werd pas echt boos toen ik gisteren een brief van de NS kreeg, met het verzoek om 43,30 euro te betalen, omdat ik zonder geldig plaatsbewijs zou hebben gereden.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Waar kan ik een klacht indienen?
Moet ik betalen of is er ergens een formulier te halen om dit weer ongedaan te maken?
Wat een wereld!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 September 2015, 17:35

Bekijk origineel

45 reacties

Ook ik ben recentelijk slachtoffer geworden van deze scam. Na incheck op Amersfoort, en uitcheck op Hilversum, was bijna mijn hele saldo weg. We reisden met een groep van zes, en met mij waren er nog twee met ditzelfde probleem. Even googlen en blijkbaar zijn we dus niet de enige.

En ja, ik noem dit een scam, want wanneer NS na drie jaar klachten nog steeds geen actie onderneemt, dan is dit moedwillige misleiding. Connexxion pakt 20 euro starttarief en NS 20 euro boete voor niet inchecken. En zo te lezen mag ik nog van geluk spreken dat NS conducteurs op een zondagavond liever in de eerste klas coupé zitten te keuvelen en proberen om meiden te versieren dan dat ze vervoersbewijzen checken, want anders had ik er blijkbaar ook nog een boete voor zwartrijden bij kunnen krijgen.

En vervolgens moet je je in allerlei bochten wringen om bij twee verschillende aanbieders "uit coulance" je geld terug te krijgen...

Hoeveel mensen vergeten dit? Of merken niet eens dat er dubbele kosten worden afgeschreven?

En alle excuses van de NS die ik op dit forum heb gelezen zijn grote lariekoek. Zo zou de NS geen gegevens in mogen zien van andere vervoerders. Klinkt logisch, maar op OV-chipkaart.nl zie ik mijn incheck bij Connexxion en uitcheck bij NS gewoon in hetzelfde overzicht staan. Dus laat Translink, als uitbater van de OV chipkaart, ook gewoon dit soort 'fouten' afhandelen, zodat mensen niet bij twee vervoerders hoeven te leuren.
Dan dat excuus dat dit de enige manier is om het geld te verdelen tussen vervoerders. In welk tijdperk leven jullie? Connexxion rijdt niet op traject NS en vice versa, hoe moeilijk kan het zijn om ervoor te zorgen dat het geld voor het juiste traject bij de juiste vervoerder komt?
Ik kom regelmatig in London, waar iedere trein en metrolijn door een andere vervoerder wordt verzorgd, toch heb ik daar nog nooit extra in en uit hoeven checken bij het overstappen tussen twee metro vervoerders, of van metro naar (stads)trein.

Maar ja, zolang de zakken volstromen verwacht ik niet dat de NS, Connexxion, of Translink erg veel haast zullen maken met een oplossing die in het voordeel is van reizigers en neigt naar enigszins gezond verstand. Het is tenslotte veel makkelijker om je te verschuilen achter dingen als AVG, je vinger te wijzen naar de ander, en ondertussen lekker geld te vangen waar je geen recht op hebt.
Reputatie 7
Badge +2

Wat het in Amersfoort vooral is: de poortjes zijn ongelukkig gepositioneerd. Als je het station binnenkomt via de meest gebruikte ingang (die aan de kant van het centrum en de uitstaphalte voor de bus) dan kom je aan die kant alleen Connexxion-poortjes tegen en moet je een hele slinger naar links maken om bij NS in te checken.

Tja, je kunt het ook omkeren. De Nederlandse overheid heeft de aanbesteding van de nevenlijnen zo knullig geregeld dat we nu zitten opgescheept met poortjes en paaltjes van verschillende vervoerders. .

En dat laatste zal niet veranderen omdat dat alleen veranderd kan worden als je alles aanbesteed en de overheid dan opbrengst verantwoordelijk wordt. Zolang we opgescheept met het onderhands gegunde HRN blijf je het probleem houden.

Reputatie 2
EN zoals vrijwel 8 uit 10 keren: het echte antwoord weet of zegt Sivan niet.
Dat is omdat ELK overstapstation met tenminste 2 vervoerders op de perrons palen van beide-of in Zutphen zelfs 3- hebben staan voor de OVERstappers. Stap je UIT dan pas uitsjekken bij de uitgang. Al zijn er gevorderde plannen om dit juist in Amf-en Ede- te gaan opheffen/combineren.
Dat wordt nog heel wat meldingen hier als in Amf de poortjes die net geplaatst zijn dicht gaan en mensen nog in de oude habitus blijven hangen van alvast uitsjekken op het perron.


Wordt het niet eens tijd voor een incheck als je reis begint en een uitcheck als je reis ten einde is? Zonder dat geren naar paaltje A en dan naar paaltje B en dag trein? Je checkt in, je betaalt, en toch reis je zwart, want...je zit in de Hema trein en niet in de Albert Hein trein. Je hebt dus een kaartje voor de groene trein en daarmee mag je niet in de blauwe, maar weer wel in de rode, maar weer niet in de gele. Ja, het is eh, welk jaartal ook alweer? 😛
Reputatie 7
Badge +3

Tja, je kunt het ook omkeren. De Nederlandse overheid heeft de aanbesteding van de nevenlijnen zo knullig geregeld dat we nu zitten opgescheept met poortjes en paaltjes van verschillende vervoerders. Heel klantvriendelijk.

Reputatie 7
De situatie op o.a. Amersfoort is al vaker voorbij gekomen op het forum.
Volgens NS is de situatie met de poortjes van meerdere vervoerders totaal niet verwarrend, is het maar een ontzettend klein deel van de reizigers dat verkeerd in- of uitcheckt en moet je je als reiziger tegenwoordig maar gewoon goed voorbereiden op een reis met de trein.
Maar als ik alleen al de meldingen op dit forum zie van mensen die bij de verkeerde vervoerder hebben in/uitgecheckt, en ik denk dat nog geen 1% van de reizigers op dit forum terechtkomt, denk ik dat NS hier vrij optimistisch over doet.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat die situatie met in/uitchecken bij de verschillende vervoerders verdwijnt. Maar een proef daarmee schijnt nu door de overheid tegengehouden te worden ivm privacy van de reizigers. Dat kunnen we NS dus niet verwijten :)


Ik ben het helemaal met je eens.

Dat bij die proef de privacy van reizigers in het geding zou zijn, is natuurlijk een kulargument. Om aan die proef mee te kunnen doen, moet men zich via een speciale website registeren. Hoezo privacy? En als men zo aan privacy hecht, waarom mag een conducteur dan wel kunnen zien, dat bij de "concurrent" is ingecheckt?

Hoeveel reizigers zullen er een gewoonte van maken om opzettelijk bij de "verkeerde" paal in- of uit te checken? In vrijwel de meeste gevallen gebeurt dat per abuis, door onwetenheid of onduidelijkheid.

Het in- en uitchecken per vervoerder is bij de invoering van de OV-Chipkaart door de vervoerders afgedwongen: de gebruikers van de OV-Chipkaart hebben niet om dit onoverzichtelijke en klantonvriendelijke systeem gevraagd. Klantvriendelijkheid staat voor de vervoerders op de eerste plaats. Van een "verkeerde" in- of uitcheck mag de reiziger geen nadeel ondervinden en de gang naar verschillende loketten om een en ander weer recht te trekken is allerminst klantvriendelijk. Waarom regelen de vervoerders dat niet onderling?
Reputatie 2
De situatie op o.a. Amersfoort is al vaker voorbij gekomen op het forum.
Volgens NS is de situatie met de poortjes van meerdere vervoerders totaal niet verwarrend, is het maar een ontzettend klein deel van de reizigers dat verkeerd in- of uitcheckt en moet je je als reiziger tegenwoordig maar gewoon goed voorbereiden op een reis met de trein.
Maar als ik alleen al de meldingen op dit forum zie van mensen die bij de verkeerde vervoerder hebben in/uitgecheckt, en ik denk dat nog geen 1% van de reizigers op dit forum terechtkomt, denk ik dat NS hier vrij optimistisch over doet.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat die situatie met in/uitchecken bij de verschillende vervoerders verdwijnt. Maar een proef daarmee schijnt nu door de overheid tegengehouden te worden ivm privacy van de reizigers. Dat kunnen we NS dus niet verwijten :)


Ik ben het helemaal met je eens.

Dat bij die proef de privacy van reizigers in het geding zou zijn, is natuurlijk een kulargument. Om aan die proef mee te kunnen doen, moet men zich via een speciale website registeren. Hoezo privacy? En als men zo aan privacy hecht, waarom mag een conducteur dan wel kunnen zien, dat bij de "concurrent" is ingechekt?

Hoeveel reizigers zullen er een gewoonte van maken om opzettelijk bij de "verkeerde" paal in- of uit te checken? In vrijwel de meeste gevallen gebeurt dat per abuis, door onwetenheid of onduidelijkheid.

Het in- en uitchecken per vervoerder is bij de invoering door de vervoerders afgedwongen: de gebruikers van de OV-Chipkaart hebben niet om dit onoverzichtelijke en klantonvriendelijke systeem gevraagd. Klantvriendelijkheid staat voor de vervoerders op de eerste plaats. Van een "verkeerde" in- of uitcheck mag de reiziger geen nadeel ondervinden en de gang naar verschillende loketten om een en ander weer recht te trekken is allerminst klantvriendelijk. Waarom regelen de vervoerders dat niet onderling?


Helemaal met je eens. Mijn vriend roept nog: 'Translink zit daarachter, 95% van dit soort ellende komt van Translink want zij incasseren en verdelen...' en wat hij verder zegt zal ik maar niet herhalen. Hij rijdt auto, ik probeer hem het OV in te krijgen, hij mij de auto in. Ik moet zeggen, OV-auto staat nu 2-8. Vandaar dat OV als een gekleurde wapperende vlag op een stier begint te lijken voor hem....
Reputatie 5
Het is niet Translink dat een barriere opwerpt, maar de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Van de ACM mogen NS en Connexxion alleen een proef doen als die binnen een jaar weer terug wordt gedraaid, omdat NS anders concurrentiegevoelige informatie in handen krijgt die ze kunnen gebruiken bij een toekomstige aanbesteding van de Valleilijn. Er is onlangs een nieuw plan gepresenteerd waarbij de reisgegevens worden ondergebracht bij een derde partij, die ervoor zorgdraagt dat NS en Connexxion het geld krijgen waar ze recht op hebben. Omdat zowel NS en Connexxion geen inzage krijgen in de reisgegevens is deze oplossing vanuit mededingingsoogpunt niet bezwaarlijk.

In maart 2017 zal, zoals het er nu naar uitziet, eindelijk de proef worden gehouden (maar pin me er niet op vast, want de proef is eerder al meerdere malen uitgesteld). Binnenkort wordt duidelijk of gekozen wordt voor de proef in de oorspronkelijke opzet (die dus na een jaar teruggedraaid moet worden), of voor de nieuwe opzet.

Zie ook: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1523544/vanaf-maart-niet-opnieuw-inchecken-valleilijn.html
Reputatie 5
En waarom de NS denkt dat passagiers, op weg naar de poort, met het oog gericht op het incheckrondje, dan toch naar boven kijken? Zou ik niet doen, voor je het weet struikel je over zo’n incheckzuil. Ik wel dus! ;)

In de stationshal van Amersfoort is bij de poortjes een brede band op de grond aangebracht, die bij de NS-poortjes NS-geel is en bij de Connexxionpoortjes Connexxionblauw. Maar mijn ervaring is dat het, ondanks dit soort maatregelen, nog steeds vaak fout gaat.
Reputatie 7
Strikt genomen had Barbara W geen geldig NS vervoersbewijs, maar omdat ze door wat voor reden dan ook, bij de voor NS "verkeerde" paal is ingecheckt, maakt dat haar een zwartrijder? Nee, door het inchecken heeft Barbara W de intentie getoont, normaal voor naar reis te betalen.

Natuurlijk is het fijn voor Barbara W dat ze boete niet hoeft te betalen door de "coulante" houding van een NS medewerker, maar voor iemand die minder goed van de tongriem is gesneden geldt de "coulance" niet en is voor hem of haar misschien wel een reden om de OV-Chipkaart doormidden te breken en het openbaar vervoer de rug voorgoed de rug toe te keren.

Verder vraag Ik me af, of de "coulanceregels" in vaste procedure's zijn vastgelegd of dat de NS medewerker zelf de vrijheid heeft, coulance toe te passen.
Badge
Mijn vraag blijft nog altijd onbeantwoord:
Vóõr de OV-chipkaart kocht je een treinkaartje van je startstation naar je eindstation, ongeacht de vervoerders die je onderweg tegenkwam. De inkomsten uit treinkaartjes werden dus achter de schermen onder de vervoerders verdeeld.
Wat is de belemmering om dat nu ook te doen?
Met in- en uitcheckdata gekoppeld aan reisplannerdata zijn zelfs betrouwbaardere schattingen te maken van reisgedrag dan voorheen, dus kunnen de inkomsten eerlijker verdeeld worden. Allemaal zonder hinder voor de reiziger. Ik zeg: doen!
Mijn vraag blijft nog altijd onbeantwoord:
Vóõr de OV-chipkaart kocht je een treinkaartje van je startstation naar je eindstation, ongeacht de vervoerders die je onderweg tegenkwam. De inkomsten uit treinkaartjes werden dus achter de schermen onder de vervoerders verdeeld.
Wat is de belemmering om dat nu ook te doen?
Met in- en uitcheckdata gekoppeld aan reisplannerdata zijn zelfs betrouwbaardere schattingen te maken van reisgedrag dan voorheen, dus kunnen de inkomsten eerlijker verdeeld worden. Allemaal zonder hinder voor de reiziger. Ik zeg: doen!


Lijkt mij geen goed idee DDietzen: Stel je voor dat je het voor de reiziger gemakkelijk maakt. Het is toch veel leuker om ze lekker aan te laten klooien met allerlei paaltjes, poortjes, passagebewijzen enz.enz. . Daarbij wordt je ook leuk gediscrimineerd als je bijvoorbeeld een vroege verre reis uit Arriva of een van de andere niet NS gebieden wil maken. Op een gegeven moment moet je natuurlijk overstappen op een NS trein en dit zal dan vrijwel altijd in de spits gebeuren en dat is dan weer kassa voor de NS. Ik weet dat terugkijken niet goed is, heb al eerder gevraagd wat nu het voordeel van de reiziger is van dit ov chip gedrocht een goed antwoord heb ik helaas nog niet gekregen.
Badge
Omdat er grote problemen waren met de verdeling van het geld. Iemand kan bijv. van Roermond naar Nijmegen reizen via Venlo met Arriva of met NS via Den Bosch. Daar is vooral bij langere afstanden soms geen goede schatting over te maken.

Ik zie bij de relatie Roermond - Nijmegen echt geen mensenmassa's over Den Bosch reizen. Het is een overstap extra, duurt langer en je komt maar één minuut eerder aan dan met de boemel. Over enkele jaren komt (hopelijk) de langverwachte sneltrein Roermond - Nijmegen dus dan is het helemaal geen lastige kwestie meer.

Mijn punt is ook dat je nu met OV-chipkaartdata betrouwbaardere schattingen kunt maken welke route een persoon heeft gereisd. Kijk naar het moment van inchecken op het vertrekstation en zoek in de reisplanner de eerste aanbevolen route met vertrek na het incheckmoment - je kunt dan met vrij grote zekerheid aannemen dat de reiziger die route ook heeft gereisd. Alleen wanneer de reiziger onderweg wat langer op een station blijft hangen voor koffie oid, zal je ernaast zitten, en dat zal ook niet overdreven vaak voorkomen.

Voor de duidelijkheid, ik doel alleen op single check-in voor treinverkeer, níét voor trein+bus(+tram+metro+veer). Zoiets lijkt mij niet echt haalbaar met de huidige OV-chipkaart-infra.
Voor zover ik ingelezen/bekend ben met het verhaal van de verschillende poortjes wil NS wel naar 1 systeem toe met andere vervoerders echter loopt dit vast op trajecten waar zowel de NS als een andere vervoerder actief is. Op die trajecten is niet duidelijk te maken met welke vervoerder een reiziger gereisd heeft en dan is weer de vraag hoe de opbrengsten op dat traject verdeelt worden tussen beide vervoerders.

Daar strand het hele proces om naar 1 poortje te komen voor alle vervoerders.

De verschillende vervoerders is in dat opzicht geen verbetering geweest voor het OV.
Reputatie 7
Badge +3
De proef op de Valleilijn is hier beschreven: https://www.ovpro.nl/special/2017/03/23/ns-en-connexxion-van-start-met-enkelvoudig-inchecken-op-valleilijn/
Hoi Barbara, en welkom op het forum!

Amersfoort heeft vaker grote foto's op het station hangen. Erg interessant inderdaad! Jammer dat er hierdoor iets is misgegaan met het inchecken.

Je hebt blijkbaar een Uitstel van Betaling ontvangen. Het is terecht dat deze is uitgeschreven, omdat je geen geldig vervoerbewijs had, maar de conducteur had je natuurlijk wel moeten informeren hierover. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet is gebeurd?

Je Uitstel van Betaling dien je inderdaad te betalen. Je kunt contact opnemen met onze Klantenservice met het verzoek het boetedeel van 35 euro te vergoeden. Als dit je eerste boete is, gaat NS hier coulant mee om. Je kunt Klantenservice het snelst bereiken via 030-751 51 55.
Hoi Barbara, en welkom op het forum!

Amersfoort heeft vaker grote foto's op het station hangen. Erg interessant inderdaad! Jammer dat er hierdoor iets is misgegaan met het inchecken.

Je hebt blijkbaar een Uitstel van Betaling ontvangen. Het is terecht dat deze is uitgeschreven, omdat je geen geldig vervoerbewijs had, maar de conducteur had je natuurlijk wel moeten informeren hierover. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet is gebeurd?

De Uitstel van Betaling dien je inderdaad te betalen. Je kunt contact opnemen met onze Klantenservice met het verzoek het boetedeel van 35 euro te vergoeden. Als dit je eerste boete is, gaat NS hier coulant mee om. Je kunt Klantenservice het snelst bereiken via 030-751 51 55.


Beste Sivan NS,

Dank voor de tip! Ik heb meteen gebeld, en inderdaad ontvang ik nu een nieuwe acceptgirokaart, zonder de 35 euro boete.
Dat voelt een stuk beter.
Bedankt voor de snelle reactie.
Kijk, dat is goed om te horen, Barbara. Fijn dat het is opgelost voor je!
Reputatie 1
Badge
EN zoals vrijwel 8 uit 10 keren: het echte antwoord weet of zegt Sivan niet.
Dat is omdat ELK overstapstation met tenminste 2 vervoerders op de perrons palen van beide-of in Zutphen zelfs 3- hebben staan voor de OVERstappers. Stap je UIT dan pas uitsjekken bij de uitgang. Al zijn er gevorderde plannen om dit juist in Amf-en Ede- te gaan opheffen/combineren.
Dat wordt nog heel wat meldingen hier als in Amf de poortjes die net geplaatst zijn dicht gaan en mensen nog in de oude habitus blijven hangen van alvast uitsjekken op het perron.
Jammer dat er hierdoor iets is misgegaan met het inchecken.
De kern van de oorzaak ligt hier toch echt bij de NS zelf. Snap dat dit heel makkelijk denken en uitdragen is, maar fair is het allerminst.
Reputatie 2
Wij checkten gisteren netjes in op Amersfoort, met hete choco en koffie in de ene hand, en de ov-chip in de andere. Bij de conducteur bleek dat we ingecheckt waren bij Connexxion, net zoals meerdere passagiers in die trein. Hadden we moeten zien want het staat boven de poortjes. Ach, en ik loop met mijn blik gericht op het poortje en het inlogrondje en de vloer in plaats van met mijn ogen ten hemel geslagen. Ik val liever niet nogmaals op een NS station want die vloer is zeer hard.
De poortjes zouden Connexxion lichtblauw geweest zijn, zei de vrolijke conducteur. Ik dacht echt NS geel gezien te hebben. Mijn dochter had alleen oog voor haar choco, voor mij en voor de incheck en mijn vriend zei dat volgens hem Connexxion groen is.
De goedlachse conducteur raadde ons aan gewoon door te reizen en later niet uit te checken.
Mijn dochter kreeg op haar laatste stukje naar haar huis 'bezoek' van drie brede geel-zwarte mannen met barse gezichten. Ze werd er van beschuldigd zwart te rijden, en wat ze zei zou niet kloppen, en tja, die aardige conducteur had ons geen briefje mee gegeven. Eigenlijk hadden we in Hilversum uit moeten stappen, in- en uitchecken? Of niet? Terugreizen, uitchecken bij de blauwe lijn (of zo) en dan weer inchecken bij de gele poort (niet zijnde de kleurige Connexxionpoort). En dan hadden we eigenlijk niks meer extra hoeven te betalen want dan was het al daltijd en reisden we dalvrij. Ik wou wachten, vriend en dochter niet, die wilden liever wat extra betalen en naar huis, en nu vraag ik me nog alleen af of die poortjes nou Connexxion blauw waren, Connexxion groen of Connexxion geel? En waarom er niets op de paaltjes staat, duidelijk, groot.
En waarom de NS denkt dat passagiers, op weg naar de poort, met het oog gericht op het incheckrondje, dan toch naar boven kijken? Zou ik niet doen, voor je het weet struikel je over zo’n incheckzuil. Ik wel dus! 😉

Ook ik heb afgelopen vrijdag op Station Amersfoort bij Connexxion ingecheckt in plaats van NS. Ik heb niet gezien dat het een verkeerd poortje was. Ik ben onbekend in Amersfoort en wist niet dat er ook treinen van Connexxion rijden op dit traject, bij mij in Noord-Holland rijden er alleen bussen van Connexxion. Als je het niet verwacht let je er ook niet op als je het station in loopt. 

Reputatie 7
Badge +3
De situatie op o.a. Amersfoort is al vaker voorbij gekomen op het forum.
Volgens NS is de situatie met de poortjes van meerdere vervoerders totaal niet verwarrend, is het maar een ontzettend klein deel van de reizigers dat verkeerd in- of uitcheckt en moet je je als reiziger tegenwoordig maar gewoon goed voorbereiden op een reis met de trein.
Maar als ik alleen al de meldingen op dit forum zie van mensen die bij de verkeerde vervoerder hebben in/uitgecheckt, en ik denk dat nog geen 1% van de reizigers op dit forum terechtkomt, denk ik dat NS hier vrij optimistisch over doet.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat die situatie met in/uitchecken bij de verschillende vervoerders verdwijnt. Maar een proef daarmee schijnt nu door de overheid tegengehouden te worden ivm privacy van de reizigers. Dat kunnen we NS dus niet verwijten 🙂

Ook ik heb afgelopen vrijdag op Station Amersfoort bij Connexxion ingecheckt in plaats van NS. Ik heb niet gezien dat het een verkeerd poortje was. Ik ben onbekend in Amersfoort en wist niet dat er ook treinen van Connexxion rijden op dit traject, bij mij in Noord-Holland rijden er alleen bussen van Connexxion. Als je het niet verwacht let je er ook niet op als je het station in loopt. 

Tja, in de Randstad krijgen mensen vaak weinig mee van wat er in de rest van Nederland gebeurt. De Randstad leeft in zijn eigen bubble rond Amsterdam.

Reputatie 2
De situatie op o.a. Amersfoort is al vaker voorbij gekomen op het forum.
Volgens NS is de situatie met de poortjes van meerdere vervoerders totaal niet verwarrend, is het maar een ontzettend klein deel van de reizigers dat verkeerd in- of uitcheckt en moet je je als reiziger tegenwoordig maar gewoon goed voorbereiden op een reis met de trein.
Maar als ik alleen al de meldingen op dit forum zie van mensen die bij de verkeerde vervoerder hebben in/uitgecheckt, en ik denk dat nog geen 1% van de reizigers op dit forum terechtkomt, denk ik dat NS hier vrij optimistisch over doet.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat die situatie met in/uitchecken bij de verschillende vervoerders verdwijnt. Maar een proef daarmee schijnt nu door de overheid tegengehouden te worden ivm privacy van de reizigers. Dat kunnen we NS dus niet verwijten :)


Dank je voor je reactie. Ik weet niet hoe ik me voor kan bereiden op de poortjes die ik onderweg tegen zal komen. Dat zal dan wel op ns.nl staan neem ik aan. Zoiets als: 'Uitstappen in Amersfoort, let op bij de poortjes...' En die privacy? Net of ik anoniem met mijn abonnement in en uitcheck en niemand dus weet hoe ik reis? Mag ik zelf kiezen of ik anoniem en dus rennend naar paaltjes wil reizen of niet anoniem en dus rustig 's ochtends incheck en rustig 's avonds uit? Enne, zijn die poortjes op Amersfoort van Connexxion nou blauw, groen of geel? Heb er op gegoogeld, zie geen foto met andere kleuren dan geel.:?

Reageer