Skip to main content
beantwoord

Kaartvernieuwing en aanvragen pasfoto onmogelijk

  • 15 May 2024
  • 26 reacties
  • 711 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik kreeg gisteren van NS een brief toegestuurd over het verlengen van mijn OV-chipkaart en om hier een nieuwe OV-chipkaart voor aan te vragen. Vandaag heb ik die geopend en geprobeerd een nieuwe pasfoto aan te vragen, maar het blijkt dat dit maar tot gisteren kon! Het moment dat ik mijn brief thuis gestuurd kreeg. Sorry, maar dan is jullie timing toch super slecht?

Op de brief zijn nog een aantal andere opties weergegeven, o.a. om dan maar mijn ov-chipkaart via

ov-chipkaart.nl/service-en-contact/formulieren.htm, een formulier, op te vragen, maar dit geeft bij mij een error aan???

En er zijn ook nog eens administratiekosten aan verbonden terwijl ik toch echt niks er aan kan doen wanneer jullie (of de post) te laat een brief aanlevert….

Tevens heb ik een account aangemaakt op mijn ov-chip waar staat aangegeven dat ik pas 6 weken voor de einddatum mijn OV-chipkaart kan verlengen???

 

Graag ontvang ik hier extra hulp bij. Of in ieder geval dat bovenstaande fouten opgelost of voorkomen worden in de toekomst.

 

Met vriendelijke groet,

Lianne van de Belt

 

 

26 reacties

Badge +3

Ik heb de PostNL app en krijg van elk poststuk een foto uit het sorteercentrum met als verwachte bezorgdatum ‘vandaag’, maar dat kan goed een dag of drie later worden (nog afgezien van weekenden).

Als je die app hebt weet je dus in ieder geval wanneer de brief ‘verzonden’ (en dus onderweg) is.

Mijn vaste postbode zei dat het inderdaad komt omdat ze soms andere wijken in gestuurd wordt, met als gevolg dat de hoeveelheid post toeneemt. Komt nog bij dat brievenbuspakketjes (mét track & trace) ook gewoon met een postbode mee gaan i.p.v. een pakketbezorger, nog meer werk want soms past het helemaal niet door de bus en moeten ze alsnog aanbellen.

Maar dat is verder off-topic, die brieven van NS moeten gewoon eerder verstuurd worden, of zet er in dat je vanaf 6 weken voor de einddatum van je kaart bij OV-chipkaart kunt verniewen en de kosten terug kunt claimen (daarvoor zou een web-formulier handig zijn).

Reageer