NS Flex klassewissel 1 naar 2 werkt niet, we betalen te veel
Beste NS en reizigers, ik wil u erop wijzen dat de NS Flex klassewissel van 1 naar 2 niet goed werkt, waardoor er voor de 1e klas betaalt wordt wanneer naar de 2e klas wordt gewisseld na incheck.
Volgens de Productvoorwaarden NS Flex paragraaf 10.3 is de klassewissel toegestaan tot 15 minuten na het tijdstip waarop is ingecheckt: van 2 naar 1, en van 1 naar 2:
Het is toevallig dat ik zag dat een verkeerd bedrag werd gerekend, omdat ik die dag ook vertraging had:
NS, ik hoop dat dit probleem opgelost kan worden en dat we met NS Flex een klassewissel naar 2e klas kunnen doen, zoals beschreven in de voorwaarden. Reizigers: controleer uw transactie overzicht of de juiste prijs wordt gerekend.
Bladzijde 1 / 2
Beste NS, u heeft nog geen antwoord gegeven op mijn vraag. Graag wil ik dat dit probleem opgelost wordt: de NS handelt in strijd met de abonnement voorwaarden en benadeelt de reiziger.
De volgende…
Als je de 1->2 klassewissel met 15 minuten terugwerkende kracht bedoelt, dat kan nog wel even duren.
Voorwaarden aanpassen ook. Tot die tijd weet je de weg (restitutie als men je gelijk geeft).
Beste NS en reizigers, ik wil u erop wijzen dat de NS Flex klassewissel van 1 naar 2 niet goed werkt, waardoor er voor de 1e klas betaalt wordt wanneer naar de 2e klas wordt gewisseld na incheck.
Volgens de Productvoorwaarden NS Flex paragraaf 10.3 is de klassewissel toegestaan tot 15 minuten na het tijdstip waarop is ingecheckt: van 2 naar 1, en van 1 naar 2:
Het is toevallig dat ik zag dat een verkeerd bedrag werd gerekend, omdat ik die dag ook vertraging had:
NS, ik hoop dat dit probleem opgelost kan worden en dat we met NS Flex een klassewissel naar 2e klas kunnen doen, zoals beschreven in de voorwaarden. Reizigers: controleer uw transactie overzicht of de juiste prijs wordt gerekend.
Beste NS, het is twee maanden later. Wat is de status van de oplossing voor dit probleem van de klassewissel die niet werkt?
De klantenservice, die doorgaans 3 uur duurt om daarmee in contact te komen? Mijn reis begint over 15 minuten.
Momenteel hebben we last van een storing. We werken er hard aan om het op te lossen. Het advies is om contact op te nemen met onze klantenservice om de afspraak te maken dat je de gemiste korting na het reizen mag komen terugvorderen.
Het werkt allemaal nog steeds niet en nu zijn de klassewissel gegevens weer volledig verdwenen, geen mogelijkheid om te zien welke klasse ingesteld staat of om van klasse te wisselen. Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, ik heb het via de website geprobeerd, alles werkt niet.
Het is niet mogelijk om dit 4x op een dag preventief (omdat de NS de product voorwaarden niet nakomt) een klassewissel te doen, storing op storing:
De app:
De website:
@MevrMo,
Heb je het al op de website geprobeerd?
Daar krijg ik wel de optie om te wisselen.
Ik heb het geprobeerd 4x op een dag aan te passen, dit zijn de schermen die ik te zien krijg, dit is geen passende tijdelijke oplossing. Zolang het niet opgelost is doe ik mijn best om te wisselen, maar als dit niet lukt stuur ik de NS eens per week een bericht met de te maken correcties.
Net nog even getest (naar 1e klas om 14:28) e-mail na enkele seconden:
Beste Robert
Uw wijziging voor ov-chipkaart met kaartnummer **** **** **** 6996 is ontvangen.
Vanaf 19 juni 2022 14:13 reist u 1e klas. Vanaf dit moment wordt het 1e klastarief berekend voor uw reizen.
Terug naar 2e klas om 15:31 en weer meteen een mail:
Beste Robert
Uw wijziging voor ov-chipkaart met kaartnummer **** **** **** 6996 is ontvangen.
Vanaf 19 juni 2022 15:31 reist u 2e klas. Vanaf dit moment wordt het 2e klastarief berekend voor uw reizen.
Klassewissel in de app lukte niet (nog steeds storing) maar via de Mijn NS website werkt dus wel.
Dat laatste natuurlijk, want bij de tweede optie ligt het er volgens mij maar net aan wie je treft en of die er geen ‘coulance’ van maakt (wat op een gegeven moment ook ophoudt natuurlijk).
De oplossing is helaas voorlopig om op tijd (vóór je incheck of een overstap) naar 2e klas te wisselen.
Wat is een betere optie:
4x per dag klassewisselen in een app die in storing is, of
1x per week contact met de NS opnemen
probleem oplossen
Een maand later en het gaat nog steeds niet goed. Hoe kan dit opgelost worden, moet ik voor elke reis een correctie blijven aanvragen of is er binnenkort een oplossing te verwachten?
De oplossing is helaas voorlopig om op tijd (vóór je incheck of een overstap) naar 2e klas te wisselen.
Een maand later en het gaat nog steeds niet goed. Hoe kan dit opgelost worden, moet ik voor elke reis een correctie blijven aanvragen of is er binnenkort een oplossing te verwachten?
Na privécontact met MevrMo is haar factuur aangepast zodat ze niet te veel zal betalen door dit incident. Verder heb ik dit ook intern doorgezet om te laten kijken wat hier precies mis is gegaan en dit op te laten lossen. Zoals al eerder aangegeven, hoort dit namelijk wel te werken.
Heb medereizigers 2e klas dus ikzelf geen 1e nodig (maar doe dat dan voor het inchecken)
Je kan ook op het perron of in de trein mensen tegenkomen en besluiten van klasse te wisselen.
Zelf heb ik vaak haast om door de poortjes te gaan, om op tijd in te kunnen stappen. Dan ga ik niet voor het poortje staan, de app te voorschijn halen, gegevens op halen van de klasse (dat duurt altijd een aantal seconden om contact te maken met NS servers), klasse wisselen, hopen dat de techniek scherp genoeg werkt om direct door de poortjes te kunnen (want hoeveel seconden duurt het registreren).
Bedankt!! Dat hoort inderdaad te kunnen, maar werkt niet. Ik stuur binnenkort een prive bericht met meer informatie. Fijn dat je mee kan kijken
Top, maar alsnog vreemd dat je bij een 2→1 Flex Klassewissel allemaal opties krijgt (vandaag, tot datum x of zolang je wilt) en je dan een mail krijgt met tijdstip aanvraag -15 minuten.
Terwijl dat bij een 1→2 Klassewissel helemaal niet gevraagd wordt (is per direct, tijdstip staat ook zo in de mail).
Gezien de voorwaarden zou het systeem dus aangepast moeten worden (die -15 minuten) want er zijn dus de nodige voorbeelden waar iemand met een (kortings)abonnement dat op 1e klas staat wel 2e klas wil reizen (wisselen na een incheck):
1e klas te druk, ik moet staan!
2e klas is rustig dus doe dat maar
Eerste deel reis was 1e klas, tweede deel (na overstap dus uit/incheck) wil ik 2e klas
Heb medereizigers 2e klas dus ikzelf geen 1e nodig (maar doe dat dan voor het inchecken)
Bedankt!! Dat hoort inderdaad te kunnen, maar werkt niet. Ik stuur binnenkort een prive bericht met meer informatie. Fijn dat je mee kan kijken
Het beste antwoord is verwijderd, in dit geval is het probleem nog niet opgelost en dit was inderdaad niet volledig passend. Ik ben intern al op onderzoek uitgegaan en hieruit blijkt dat een wissel van 1ste naar 2de klas wel mogelijk dient te zijn binnen 15 minuten van het inchecken. Ik kijk graag even persoonlijk met je mee MevrMo. Stuur je mij in dit geval even een privébericht?
NS moderators, hier moet ik echt van huilen. Het antwoord van @Sanne NS is geselecteerd als juiste antwoord. Kunnen jullie dit uitleggen?
--
@Sanne NS ik heb de klassewissel ontvangen en zoals vastgesteld gaat dit niet goed en betaal ik teveel. Hoe kan ik dit geld terug claimen, weer een discussie van een half uur met een klantenservice medewerker of is er een oplossing?
Hmmm, ik heb mijn klassewissel opgeheft maar nu krijg ik geen e-mail bevestiging, raar?
*edit* of een storing..
Als je inderdaad wisselt naar de 1e klas en binnen een kwartier weer terug wil wisselen naar de 2e klas dan moet dit mogelijk zijn.
Dat zeggen de voorwaarden, ja, maar dat komt niet overeen met de prijs op de factuur. Dat is het probleem dat in dit topic wordt aangekaart.
Als ik bij de NS zou werken dan zou ik dit direct gaan testen, het is namelijk eenvoudig aan te tonen dat het systeem niet goed werkt (doe de klassewissel 1 naar 2 in de app, check de tijd van ingang in de email, -15 min of op dat moment). Ursila was niet erg begripvol, @Sanne NS misschien?
Als je inderdaad wisselt naar de 1e klas en binnen een kwartier weer terug wil wisselen naar de 2e klas dan moet dit mogelijk zijn.
Dat zeggen de voorwaarden, ja, maar dat komt niet overeen met de prijs op de factuur. Dat is het probleem dat in dit topic wordt aangekaart.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.