beantwoord

NS Flex klassewissel 1 naar 2 werkt niet, we betalen te veel



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 2

Het andere topic mag wel dicht, want dat ging voornamelijk over wanneer MijnNS geupdate werd (Reishistorie, wanneer up-to-date). Daar kwam ik erachter dat het niet 24 uur (zoals aangegeven door NS) maar een aantal dagen zou zijn, en dat de klasse update niet volgens voorwaarden werkt 😢 Dat verdient zijn eigen topic voor NS Flex reizigers.

A, kijk! Dat heb ik inderdaad ook aangegeven dacht ik. Als je inderdaad wisselt naar de 1e klas en binnen een kwartier weer terug wil wisselen naar de 2e klas dan moet dit mogelijk zijn. Maar vanwaar ben je hier een 2e topic over gestart? Want dit is natuurlijk een beetje dubbelop om hier een gesprek over te hebben in 2 verschillende topics.

Badge +3

En ook dit.. om te janken 😥

10:28:42 Ursila: Het kan ook bij de NS-kaartautomaat, vandaar dat ik je vraag.

Ursila mag op herhalingscursus, want met NS Flex heb je bij een kaartautomaat niets te zoeken!

Nou ja, je € 4,89 krijg je (terecht) terug. Nu de voorwaarden of het systeem nog aanpassen.

En (gerelateerd) 1e klas mee rekenen bij een GTbV claim voor je reis in de ochtend, laat maar weten zodra die toegekend is.

Reputatie 2

De programmeur is vergeten de ingang van -15 minuten in te bouwen.

Badge +3

@Sanne NS lees het gelinkte topic in de openingspost. Ik heb daar ook e.e.a. aan toegevoegd.

@MevrMo heeft een zeer goed punt, de voorwaarden kloppen niet of het systeem doet iets fout bij een NS Flex 1→2 klassewissel.

Samengevat: Bij wisselen naar 1e klas worden al je inchecks tot 15 minuten voor de handeling afgerekend op 1e klas. Bij (terug) wisselen naar 2e klas is dat niet zo, dat is pas van toepassing op inchecks vanaf dat moment.

Tijdstip vanaf wanneer het actief is staat in de e-mail die je krijgt.

Reputatie 2

Hi Sanne, dat is niet duidelijk want ik heb NS Flex Basis en in de voorwaarden staat dat een klassewissel van 1 naar 2 is toegestaan binnen 15 minuten na het inchecken.

 

Ik heb een NS Flex abonnement gekozen, omdat het mogelijk is flexibel klasse te wisselen na het inchecken.

Badge +3

als je een 1e klas abonnement hebt, dan kan je helaas geen wissel doen naar de 2e klas

Het gaat niet om reizen met afgekocht reisrecht. Het gaat om de situatie dat iemand met een niet-afgekocht reisrecht binnen 15 minuten na inchecken wisselt van 1e naar 2e klas. Zoals ik bijvoorbeeld zou kunnen doen als ik mijn Dal Voordeel voor het inchecken op 1e klas instel, maar dan na inchecken en instappen zie dat het rustig is in de trein en toch 2e klas wil reizen. Volgens de voorwaarden kan ik dan nog binnen 15 minuten wisselen naar 2e klas, maar in de praktijk factureert NS dan toch het tarief voor de 1e klas.

Goedemiddag MevrouwMo en welkom op de NS Community!

Het is niet zo gek dat je deze klassewissel niet kan doen, omdat een klassewissel van 1 - 2 niet mogelijk is als je geen 2e klas abonnement hebt. Ik snap nu dat dit heel verwarrend klinkt, dus laat het mij je uitleggen. Als je voor je reis besluit een klassewissel te doen naar de 1e klas, dan kan je binnen een kwartier nog terug naar de 2e klas. Maar als je een 1e klas abonnement hebt, dan kan je helaas geen wissel doen naar de 2e klas. Mocht je vaker in de 2e klas reizen, dan de 1e, dan kunnen wij wel je abonnement definitief naar de 2e klas zetten en dan kan je wel voor een reis in de 1e klas wel een klassewissel doen. Is het zo duidelijk voor je?

Reageer