beantwoord

NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht

  • 5 October 2018
  • 39 reacties
  • 1835 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Wat ik net zie, is dat je in je Mijn NS account gemaakte reizen kunt selecteren. Wellicht is dit een oplossing.
Dat doe je door in te loggen op je Mijn NS account, vervolgens klik je op "Reishistorie" en dan "Trein".

Laat je me weten of dit voor je werkt?

Het hele punt van dit topic is dat dat niet werkt, dat kan je lezen in de allereerste reactie.
Ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Mijn excuses hiervoor!
Ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Mijn excuses hiervoor!

Het is niet een reële verwachting dat gebruikers twee keer hetzelfde abonnement afsluiten puur wegens deze administratieve onmogelijkheid.

Is het mogelijk om aan te geven of dit op de development roadmap staat en zo ja, wanneer we deze feature zouden kunnen verwachten?
Reputatie 4
@Hooglander1: vergeef me mijn vraag, maar wat is een development roadmap?
Badge +3
Als @ErikHa € 100,- per maand uitgeeft aan ICd toeslag zou ik gewoon een ICd Altijd Toeslagvrij abonnement nemen, dat kost ongeveer de helft en kan je gewoon declareren.
Badge +3

Oh, wacht.... Flex 😞

Edit (mrt 2020): Inmiddels kan ICd Altijd Toeslagvrij ook bij NS Flex.

Reputatie 7
Neemt je werkgever dat bovenstaande screenshot niet aan ?
De kosten zijn gemaakt en ze zijn duidelijk aan de NS uitgegeven. Klaar.

Dankjewel Laura! Volgens de informatie op de reishistoriepagina: “Mijn laatste reis ontbreekt - Staat uw reis niet in dit overzicht? Het kan 24 uur duren voordat wij uw reis hebben verwerkt.” Inmiddels zijn we zo'n 100 uur verder, dus hoe lang gaat het dan wel duren?

"NS Flex is nog volop in ontwikkeling" maar we zijn inmiddels 5 maanden verder en er is nog steeds geen oplossing voor. Ook de klantenservice is hier ronduit onbeschoft over. Ze vertellen je dat je pech hebt en dat je voor meer informatie naar een bepaalde link moet gaan, maar die link die geven ze je niet. Het idee van NS Flex is heel fijn, maar op deze manier heb je er weinig aan.

Daar is helaas geen eenduidig antwoord op, dat verschilt per transactie en kan ook afhankelijk van de situatie langer of korter zijn. Je kunt eventueel de reistransacties van de OV-chipkaart zelf bekijken via een Mijn OV-Chip account, of door contact op te nemen met onze Klantenservice, om te controleren of de transactie zelf wel is doorgekomen, maar als je dat al gedaan hebt kan ik weinig anders aangeven dan geduld hebben.

Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is het probleem nog niet opgelost, blijkbaar had ik die toeslag niet bij de paal moeten kopen, maar in de app? Super omslachtig en onhandig, en krijg ik dan wel een factuur?

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is het probleem nog niet opgelost, blijkbaar had ik die toeslag niet bij de paal moeten kopen, maar in de app? Super omslachtig en onhandig, en krijg ik dan wel een factuur?

In de app wordt alleen vol tarief berekend. En nee, je krijgt van app-aankopen geen factuur.

Je hebt geen ov-chipkaart account?

Melding is van oktober 2018. Drie jaar later speelt dit nog steeds. Wanneer kunnen we een oplossing verwachten?

Verder overigens heel tevreden over de kaart en de mogelijkheden!

"NS Flex is nog volop in ontwikkeling" maar we zijn inmiddels 5 maanden verder en er is nog steeds geen oplossing voor. Ook de klantenservice is hier ronduit onbeschoft over. Ze vertellen je dat je pech hebt en dat je voor meer informatie naar een bepaalde link moet gaan, maar die link die geven ze je niet. Het idee van NS Flex is heel fijn, maar op deze manier heb je er weinig aan.

Inderdaad, ik heb hiervoor vanmiddag nog gebeld. Inmiddels is deze vraag dus al 11 maanden geleden gesteld, en vandaag de dag dus nog NUL ontwikkeling. En sorry, maar ik ga echt geen twee OV kaarten aanschaffen omdat jullie dit systeem zogenaamd niet aan kan passen (wat mij overigens echt onzin lijkt; er staat duidelijk onder dat er een los product op de kaart is geladen, wat de IC Direct toeslag is). Jammer dat we het nu bij onze werkgever moeten oplossen met een vage screenshot, waar verder voor de werkgever geen persoonlijke gegevens opstaan.

NS Flex vind ik oprecht echt een heel fijn product, maar het zou natuurlijk top zijn als dit gewoon opgelost kan worden. Scheelt inderdaad heel wat geld zoals boven vermeld 🙂

Reageer