NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht
Hieronder kun je zien dat bij de toeslag € 0,00 staat en daarboven dat ik niet ben uitgecheckt terwijl ik dat om 9:03 uur op Rotterdam Centraal wel degelijk heb gedaan. Het rode bedrag van € 2,40 is de prijs van de toeslag, maar dat bedrag komt niet terug in de pdf van het declaratieoverzicht (ook niet als ik het vinkje plaats).
Het gaat niet mis bij mij, maar bij de NS ;) Inmiddels staat de toeslag wel bij de reishistorie, het duurt blijkbaar twee weken.
Hoi
Ik weet niet wat er bij jou mis gaat? Maar als je in “mijn account” in je reishistorie zit, kun je je reizen/icd toeslagen selecteren, die je op je overzicht wilt. Onderaan heb je de keuze uit “Alle xxx transacties” of xx “Declaraties". Dit laatste moet dan aangevinkt staan.
Vervolgens kiezen voor “Download".
Ik zag dat ik wel toestemming moest geven aan mijn browser (Chrome) dat er meerdere bestanden gedownload mogen worden.
Kun je anders laten weten wat er mis gaat?
Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is het probleem nog niet opgelost, blijkbaar had ik die toeslag niet bij de paal moeten kopen, maar in de app? Super omslachtig en onhandig, en krijg ik dan wel een factuur?
In de app wordt alleen vol tarief berekend. En nee, je krijgt van app-aankopen geen factuur.
Je hebt geen ov-chipkaart account?
Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is het probleem nog niet opgelost, blijkbaar had ik die toeslag niet bij de paal moeten kopen, maar in de app? Super omslachtig en onhandig, en krijg ik dan wel een factuur?
Die melding “Het kan 24 uur duren voordat wij uw reis hebben verwerkt” kun je met flink korrel zout nemen, bij mijn enige reis dit jaar duurde het 3 dagen voor mijn terugreis in mijn reishistorie kwam e 3 weken voor de heenreis, waren allebei gewoon reizen met NS.
Daar is helaas geen eenduidig antwoord op, dat verschilt per transactie en kan ook afhankelijk van de situatie langer of korter zijn. Je kunt eventueel de reistransacties van de OV-chipkaart zelf bekijken via een Mijn OV-Chip account, of door contact op te nemen met onze Klantenservice, om te controleren of de transactie zelf wel is doorgekomen, maar als je dat al gedaan hebt kan ik weinig anders aangeven dan geduld hebben.
Dankjewel Laura! Volgens de informatie op de reishistoriepagina: “Mijn laatste reis ontbreekt - Staat uw reis niet in dit overzicht? Het kan 24 uur duren voordat wij uw reis hebben verwerkt.” Inmiddels zijn we zo'n 100 uur verder, dus hoe lang gaat het dan wel duren?
Welkom op onze NS Community, Jesse Arens. Het kan zijn dat deze nog niet helemaal zijn ingeladen. Dat kan soms even duren.
Ik heb afgelopen donderdag met de IC Direct gereisd voor werk en zit nu met hetzelfde probleem. Het overzicht van de reistransaties bevat de toeslagen niet. Blijkbaar werkt het dus nog niet helemaal perfect ;)
Het probleem is inmiddels opgelost. Als je nu een overzicht van je reistransacties maakt dan verschijnt ook wat de kosten voor de IC Direct Toeslag op het overzicht
Nou, goed nieuws! Het staat voor komende maand op de planning om dit probleem aan te pakken en op te lossen!
Op de heel korte termijn is er alleen de oplossing om te stoppen met NS Flex en op saldo te gaan reizen (voor het gemak gecombineerd met automatisch opladen). Vervolgens een account aanmaken bij OV-Chipkaart en kaart registreren. Vervolgens kun je heel eenvoudig een overzicht maken van de reiskosten die je kunt declareren. Van
Ik dien wekelijks een overzicht in bij mijn werkgever. Het werkt vlekkeloos. Grootste voordeel is dat reizen met een andere vervoerder dan NS ook getoond worden.
Ik ben het wel met
Komt er hier nog eens een oplossing voor?
Het is werkelijk niet te bevatten dat
- die toeslag wel op de totale factuur verschijnt,
- ook zichtbaar is en geselecteerd kan worden op het "te declareren" overzicht,
- maar vervolgens NIET verschijnt op het gedownloade PDF!
En nee, de ontvangen maandfactuur is niet OK, want voor een werkgeversdeclaratie mag alléén zakelijke reizen worden gedeclareerd en niet privé-reizen. Nu moet ik dus die totale factuur printen, dan met een stift privéreizen zwartmaken, het totaal herberekenen, scannen. Kom op, wat is dit??? Eens met opmerkingen die eerder geplaatst zijn hier of op een andere stream: geef hier prioriteit aan de oplossing van dit probleem! Dit is blijkbaar al jaren geleden gemeld.
Uit je handtekening blijkt weliswaar dat je geen NS medewerker bent, maar je antwoord om een kaartje met munten bij de automaat te kopen is geen oplossing voor het benoemde probleem maar wel een typische reactie die van NS te verwachten is.
Door de strot geramd is min of meer logisch in deze tijden.
Met muntgeld een kaartje kopen voor de bus (of trein, dat kan nog bij een automaat met bolle buik) kan ook, als je privacy zo heilig is,
Belachelijk dat dit nog niet opgelost is.
Inderdaad.
Net zo belachelijk als het ‘advies’ om een extra OV-Flopkaart aan te schaffen. Blijkbaar is men ‘vergeten’ dat de OV-Chipkaart ons door de strot geramd is met als motto: één kaart voor al het openbaar vervoer. Maar bij elk probleem lijkt de oplossing: koop maar een extra OV-Chipkaart.
Dat NS dit probleem niet op wil lossen heeft er natuurlijk mee te maken, dat deze problematiek voor NS geen nadelige effecten heeft (inkomstenderving) en daarom is de reactie van NS: wat vervelend zeg of balen maar ondanks dat we één kaart voor ál het openbaar vervoer hebben beloofd en we beweerden de klant op 1, 2 en 3 te zetten, is het niet ons probleem, dus zoek het maar uit. Doei. Case closed.
Belachelijk dat dit nog niet opgelost is.
Melding is van oktober 2018. Drie jaar later speelt dit nog steeds. Wanneer kunnen we een oplossing verwachten?
Verder overigens heel tevreden over de kaart en de mogelijkheden!
Ik zie dat dit topic reeds 2 jaar geleden is aangemaakt, maar deze mijns inziens makkelijke wijziging nog steeds niet gemaakt in het systeem van NS. Bijzonder jammer dat hier geen aandacht aan besteed wordt. Bijzonder mooi echter de verwijzing naar Little Britain van de persoon boven mij.
Ik heb zojuist ook hier een topic over aangemaakt, blijkbaar onnodig.
Maar dikke +1 voor deze, fix deze “computer says no” issue!
Ik loop ook al een tijd met dit probleem en zou graag willen weten waarom dit niet opgelost kan worden. Ik verwacht op zijn minst een logische verklaring waarom dit probleem nog steeds afspeelt.
Ik heb ook dit probleem, beetje raar dat dit ruim een jaar geleden ook al een topic was. Ik reis met een dalvrij abonnement omdat voor mij de combinatie werk en prive reizen bij elkaar iets goedkoper maakt. Maar nu kan ik de toeslag niet bij mijn werk declareren omdat bij het maken van het declaratieoverzicht de toeslag niet meegenomen wordt. Bovendien staat er ook dat ik bij het laden van de toeslag niet heb uitgecheckt, lijkt me een beetje raar om bij aankomst eerst voor je toeslag uit te checken en dan voor de treinrit. Kan deze bug aub gefixt worden?
Inderdaad, ik heb hiervoor vanmiddag nog gebeld. Inmiddels is deze vraag dus al 11 maanden geleden gesteld, en vandaag de dag dus nog NUL ontwikkeling. En sorry, maar ik ga echt geen twee OV kaarten aanschaffen omdat jullie dit systeem zogenaamd niet aan kan passen (wat mij overigens echt onzin lijkt; er staat duidelijk onder dat er een los product op de kaart is geladen, wat de IC Direct toeslag is). Jammer dat we het nu bij onze werkgever moeten oplossen met een vage screenshot, waar verder voor de werkgever geen persoonlijke gegevens opstaan.
NS Flex vind ik oprecht echt een heel fijn product, maar het zou natuurlijk top zijn als dit gewoon opgelost kan worden. Scheelt inderdaad heel wat geld zoals boven vermeld 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.