NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht | NS Community
beantwoord

NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht

  • 5 October 2018
  • 36 reacties
  • 1756 Bekeken

S

inds ik gebruik maak van NS Flex wordt de toeslag voor de IC Direct (NS Hispeed) tussen Rotterdam en Amsterdam niet meer vermeld in het declaratie-overzicht. Deze kosten kan ik dus niet declareren bij mijn werkgever. Gisteren heb ik gebeld met de klantenservice en daar kreeg ik te horen dat dat inderdaad niet mogelijk is, dat dat heel vervelend is maar dat NS daar voorlopig niets aan kan doen helaas. Dat was een heel vreemd antwoord, vandaar dat ik het hier nog maar eens aankaart met de vraag wanneer dit wordt opgelost.

Hieronder kun je zien dat bij de toeslag € 0,00 staat en daarboven dat ik niet ben uitgecheckt terwijl ik dat om 9:03 uur op Rotterdam Centraal wel degelijk heb gedaan. Het rode bedrag van € 2,40 is de prijs van de toeslag, maar dat bedrag komt niet terug in de pdf van het declaratieoverzicht (ook niet als ik het vinkje plaats).

icon

Beste antwoord door Denice NS 5 October 2018, 10:54

Bekijk origineel

36 reacties

Hi ErikHa. Welkom bij de Community.

Vervelend dat de bedragen voor de ICD toeslag niet op je overzicht komen. Ik ben bang dat we daar, zoals mijn collega al aan heeft gegeven, momenteel weinig aan kunnen doen. NS Flex is nog volop in ontwikkeling. De kosten voor de ICD worden uiteindelijk weergegeven op je maandelijkse factuur. Zodra deze klaar staat in je account ontvang je een e-mail.
Dat vind ik een heel vreemd antwoord. Waarom kan de NS daar niets aan doen? Een bug als deze moet toch met prioriteit opgelost kunnen worden? Kunt u aangeven wanneer wordt dit opgelost? Op de factuur staan ook prive reizen, dus die factuur is onbruikbaar voor mijn declaratie. Dit kost mij nu zo'n € 100 per maand. Ik vind dit niet acceptabel.
Ik sluit mij aan bij de persoon hier boven. Vandaag ontdekte ik ook dat de losse declaraties niet bruikbaar zijn voor vrijwel al mijn reizen. Het zou fijn als het bedrag wat in het overzicht staat in ieder geval terugkomt in de PDF Export. Dat is letterlijk het enige wat nodig is.
Ik heb hetzelfde probleem... Lijkt mij wel op te lossen toch?
Jammer dat die factuur onbruikbaar is, omdat er privé reizen op staan. Is het misschien een idee om voor privé reizen een aparte kaart met abonnement aan te schaffen?
Vooralsnog is hier geen andere oplossing voor.
Jammer dat die factuur onbruikbaar is, omdat er privé reizen op staan. Is het misschien een idee om voor privé reizen een aparte kaart met abonnement aan te schaffen?
Vooralsnog is hier geen andere oplossing voor.

Is het mogelijk om aan te geven of dit op de development roadmap staat en zo ja, wanneer we deze feature zouden kunnen verwachten?
Wat ik net zie, is dat je in je Mijn NS account gemaakte reizen kunt selecteren. Wellicht is dit een oplossing.
Dat doe je door in te loggen op je Mijn NS account, vervolgens klik je op "Reishistorie" en dan "Trein".

Laat je me weten of dit voor je werkt?

Edit Helaas zit ik ernaast, omdat je de ICD toeslag niet kunt selecteren, zoals eerder genoemd. In dit geval is het alsnog de beste optie om dan een aparte kaart voor privé reizen te hebben.
Wat ik net zie, is dat je in je Mijn NS account gemaakte reizen kunt selecteren. Wellicht is dit een oplossing.
Dat doe je door in te loggen op je Mijn NS account, vervolgens klik je op "Reishistorie" en dan "Trein".

Laat je me weten of dit voor je werkt?

Het hele punt van dit topic is dat dat niet werkt, dat kan je lezen in de allereerste reactie.
Ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Mijn excuses hiervoor!
Ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Mijn excuses hiervoor!

Het is niet een reële verwachting dat gebruikers twee keer hetzelfde abonnement afsluiten puur wegens deze administratieve onmogelijkheid.

Is het mogelijk om aan te geven of dit op de development roadmap staat en zo ja, wanneer we deze feature zouden kunnen verwachten?
Reputatie 4
@Hooglander1: vergeef me mijn vraag, maar wat is een development roadmap?
Badge +3
Als @ErikHa € 100,- per maand uitgeeft aan ICd toeslag zou ik gewoon een ICd Altijd Toeslagvrij abonnement nemen, dat kost ongeveer de helft en kan je gewoon declareren.
Reputatie 5
Badge
@Hooglander1: vergeef me mijn vraag, maar wat is een development roadmap?

Een globale planning van wanneer nieuwe features verwacht kunnen worden, of in ieder geval opgepakt gaan worden door een development team.

Als @ErikHa € 100,- per maand uitgeeft aan ICd toeslag zou ik gewoon een ICd Altijd Toeslagvrij abonnement nemen, dat kost ongeveer de helft en kan je gewoon declareren.

Maar dan moet @ErikHa dus 2 chipkaarten hebben. Dat is toch eigenlijk alleen maar een oplossing vanwege onkunde/geen tijd/ geen prioriteit vanuit de verantwoordelijke product owner / ontwikkelaars...
Badge +3

Oh, wacht.... Flex 😞

Edit (mrt 2020): Inmiddels kan ICd Altijd Toeslagvrij ook bij NS Flex.

Reputatie 7
Neemt je werkgever dat bovenstaande screenshot niet aan ?
De kosten zijn gemaakt en ze zijn duidelijk aan de NS uitgegeven. Klaar.
"NS Flex is nog volop in ontwikkeling" maar we zijn inmiddels 5 maanden verder en er is nog steeds geen oplossing voor. Ook de klantenservice is hier ronduit onbeschoft over. Ze vertellen je dat je pech hebt en dat je voor meer informatie naar een bepaalde link moet gaan, maar die link die geven ze je niet. Het idee van NS Flex is heel fijn, maar op deze manier heb je er weinig aan.
"NS Flex is nog volop in ontwikkeling" maar we zijn inmiddels 5 maanden verder en er is nog steeds geen oplossing voor. Ook de klantenservice is hier ronduit onbeschoft over. Ze vertellen je dat je pech hebt en dat je voor meer informatie naar een bepaalde link moet gaan, maar die link die geven ze je niet. Het idee van NS Flex is heel fijn, maar op deze manier heb je er weinig aan.

Inderdaad, ik heb hiervoor vanmiddag nog gebeld. Inmiddels is deze vraag dus al 11 maanden geleden gesteld, en vandaag de dag dus nog NUL ontwikkeling. En sorry, maar ik ga echt geen twee OV kaarten aanschaffen omdat jullie dit systeem zogenaamd niet aan kan passen (wat mij overigens echt onzin lijkt; er staat duidelijk onder dat er een los product op de kaart is geladen, wat de IC Direct toeslag is). Jammer dat we het nu bij onze werkgever moeten oplossen met een vage screenshot, waar verder voor de werkgever geen persoonlijke gegevens opstaan.

NS Flex vind ik oprecht echt een heel fijn product, maar het zou natuurlijk top zijn als dit gewoon opgelost kan worden. Scheelt inderdaad heel wat geld zoals boven vermeld 🙂

Ik heb ook dit probleem, beetje raar dat dit ruim een jaar geleden ook al een topic was. Ik reis met een dalvrij abonnement omdat voor mij de combinatie werk en prive reizen bij elkaar iets goedkoper maakt. Maar nu kan ik de toeslag niet bij mijn werk declareren omdat bij het maken van het declaratieoverzicht  de toeslag niet meegenomen wordt. Bovendien staat er ook dat ik bij het laden van de toeslag niet heb uitgecheckt, lijkt me een beetje raar om bij aankomst eerst voor je toeslag uit te checken en dan voor de treinrit. Kan deze bug aub gefixt worden?

Ik loop ook al een tijd met dit probleem en zou graag willen weten waarom dit niet opgelost kan worden. Ik verwacht op zijn minst een logische verklaring waarom dit probleem nog steeds afspeelt. 

Ik heb zojuist ook hier een topic over aangemaakt, blijkbaar onnodig.
 

Maar dikke +1 voor deze, fix deze “computer says no” issue!

Ik zie dat dit topic reeds 2 jaar geleden is aangemaakt, maar deze mijns inziens makkelijke wijziging nog steeds niet gemaakt in het systeem van NS. Bijzonder jammer dat hier geen aandacht aan besteed wordt. Bijzonder mooi echter de verwijzing naar Little Britain van de persoon boven mij.

Melding is van oktober 2018. Drie jaar later speelt dit nog steeds. Wanneer kunnen we een oplossing verwachten?

Verder overigens heel tevreden over de kaart en de mogelijkheden!

Belachelijk dat dit nog niet opgelost is. 

Reputatie 7

Belachelijk dat dit nog niet opgelost is. 

Inderdaad. 

Net zo belachelijk als het ‘advies’ om een extra OV-Flopkaart aan te schaffen. Blijkbaar is men ‘vergeten’ dat de OV-Chipkaart ons door de strot geramd is met als motto: één kaart voor al het openbaar vervoer. Maar bij elk probleem lijkt de oplossing: koop maar  een extra OV-Chipkaart.

Dat NS dit probleem niet op wil lossen heeft er natuurlijk mee te maken, dat deze problematiek voor NS geen nadelige effecten heeft (inkomstenderving) en daarom is de reactie van NS: wat vervelend zeg of balen maar ondanks dat we één kaart voor ál het openbaar vervoer hebben beloofd en we beweerden de klant op 1, 2 en 3 te zetten, is het niet ons probleem, dus zoek het maar uit. Doei. Case closed.

Badge +3

Door de strot geramd is min of meer logisch in deze tijden.

Met muntgeld een kaartje kopen voor de bus (of trein, dat kan nog bij een automaat met bolle buik) kan ook, als je privacy zo heilig is,

Reageer