Groeten,Rick
Een kaart hoort bij goed gebruik toch langer mee te gaan dan twee jaar, en zou bij een defect binnen twee jaar dus juist wel vergoed moeten worden?
U kunt het proberen bij de producent van de kaart TLS.
https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/contact.htm
U kunt de kaart laten testen bij een NS balie.
Onbegrijpelijk dat er in Nederland in vergelijking met buitenlandse chipkaarten zulke slechte gebruiksvoorwaarden zijn.
De antennelussen in de passen zijn overigens niet van koper maar van aluminium.
Hoeveel bankpassen raken er beschadigd hierdoor binnen 2 jaar ?
voor de eerste keer de bus willen nemen maar zijn ov kaart werkte niet, de kaart kon niet scannen. Spannend voor de eerste keer met je vrienden met de bus mee en je moeder moet je weer ophalen.
Ik bel naar de klantenservice, nu moet ik 11 euro betalen voor een nieuwe kaart. Schandallig dat ik
voor een ongebruikte kaart waar de scanner niet van werkt weer eens 11 euro moet betalen. Ik vind dit zo oneerlijk, dat ik 22 euro moet betalen om mijn zoon zijn ov kaart. Terwijl ik er van uit moet gaan dat
de toegestuurde kaarten naar behoren zouden moeten werken. Bewijs het maar weer. Nee hoor mevrouw u moet gewoon 11 euro betalen.
Wat vervelend dat de OV-chipkaart van je zoon het niet deed. Bij een servicebalie kan de kaart uitgelezen worden en gekeken worden of er ter plekke wat aan gedaan kan worden. Zo niet, dan dient er inderdaad een vervangende OV-chipkaart besteld te worden. Ik begrijp dat je hier ontevreden over bent. Je kunt dit aangeven bij de klantenservice van OV-chipkaart.
Inchecken bij bussen duurt tegenwoordig wel wat langer, dus als je de kaart (plat en zonder hoesje) een seconde of twee tegen de scanner houdt zou het moeten werken.
Met hoesje werkt ook prima, zolang je 'm maar lang genoeg voor de lezer houdt. Bij de meeste vervoerders staat er dan ook “Even geduld a.u.b.” op het schermpje.
Maar het is verbazingwekkend inderdaad hoeveel mensen hun kaart in de lezer denken te moeten duwen of verwachten dat de kaart gelezen wordt als ze er mee voor de lezer heen en weer wapperen.
Men durft klaarblijkelijk nog steeds 11 euro (!) te vragen voor een defecte OV Chipkaart.
7.50 is al absurt hoog, maar 3.50 voor het overzetten van producten in een geautomatiseerd proces is echt bij de konijnen af.
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Ik heb een verzoek ingediend bij OVChipkaart betreft het ondeugdelijk product wat ze afleveren. Benieuwd hoe ze de 11 euro met me gaan afhandelen.
Staat er (alleen) een NS abonnement op die defecte kaart? Dan zou je ook datzelfde abonnement opnieuw kunnen aanvragen met een gratis persoonlijke kaart. Het huidige abonnement op de defecte kaart zeg je dan op op de ingangsdatum van je nieuwe abonnement (en verwijder je van die kaart). Op deze manier heb je zonder kosten een nieuwe kaart. Staan er nog meer producten op de huidige kaart, dan zul je die zelf moeten overzetten (of opnieuw aanvragen).
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ? Hij zit netjes bij mijn bankpas die er hagelnieuw uitziet.
En ja ik ga er wel zorgvuldig mee om. Er kunnen simpelweg ook batches zijn die niet goed zijn geproduceerd. Mijn vorige kaart zag er na 5 jaar ook hagelnieuw uit.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ?
Als je hem in je portemonnee bewaart is de kans groot dat door het herhaaldelijk doorbuigen uiteindelijk de elektronica beschadigd raakt. Dat geldt overigens ook voor bankpassen. Dat die er van buiten nog hagelnieuw uitziet betekent niet dat de elektronica het op een gegeven moment niet ook begeeft
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ?
Als je hem in je portemonnee bewaart is de kans groot dat door het herhaaldelijk doorbuigen uiteindelijk de elektronica beschadigd raakt. Dat geldt overigens ook voor bankpassen. Dat die er van buiten nog hagelnieuw uitziet betekent niet dat de elektronica het op een gegeven moment niet ook begeeft
Maar, wie buigt zijn portemonee? Als je een beetje goede portemonee hebt buigen je pasjes echt niet zo maar. En dan nog een bankpas houdt het vaak langer vol dan een ov chipkaart...
Ik bewaar mijn OV Chipkaart ook in mijn portemonnee. Nooit problemen mee gehad.
Maar, wie buigt zijn portemonee? Als je een beetje goede portemonee hebt buigen je pasjes echt niet zo maar. En dan nog een bankpas houdt het vaak langer vol dan een ov chipkaart...
Als je je portemonnee in je achterzak doet kan die buigen. Ik heb zelf jarenlang mijn portemonnee in mijn achterzak gedragen, maar dat was in de tijd dat je niet voor alles en nog wat een pasje/kaart had.Die portemonnee stond op een gegeven moment wel wat krom. Hoe meer pasjes hoe dikker de portemonnee en dat zit niet lekker in je achterzak.
Je kan prima je OV-chipkaart in je portemonnee bewaren, het is maar net hoe je met je portemonnee omgaat.
Maar, wie buigt zijn portemonee? Als je een beetje goede portemonee hebt buigen je pasjes echt niet zo maar. En dan nog een bankpas houdt het vaak langer vol dan een ov chipkaart...
Als je je portemonnee in je achterzak doet kan die buigen. Ik heb zelf jarenlang mijn portemonnee in mijn achterzak gedragen, maar dat was in de tijd dat je niet voor alles en nog wat een pasje/kaart had.Die portemonnee stond op een gegeven moment wel wat krom. Hoe meer pasjes hoe dikker de portemonnee en dat zit niet lekker in je achterzak.
Je kan prima je OV-chipkaart in je portemonnee bewaren, het is maar net hoe je met je portemonnee omgaat.
Das wel echt oncomfortabel, ik kan niet zitten met iets in m'n achterzak en hij kan ook nog eens een stuk makkelijker gestolen worden. Snap echt niet hoe mensen dat kunnen, haha.
Ook ik had een voorzover ik kon zien onbeschadigde OV chipkaart die het ineens niet meer deed. Een tramconducteur raadde me aan om de kaart een beetje kromgebogen te houden bij in- en uitchecken. Voor mij werkt dit! Nu alweer een paar maanden.
U kunt het proberen bij de producent van de kaart TLS.
https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/contact.htm
U kunt de kaart laten testen bij een NS balie.
Een ov-chipkaart zonder zichtbare schade die jonger is als 2 jaar kun je namelijk inderdaad vergoed krijgen.
Goed bezig, vermoedde al dat je het op deze manier bedoelde 😉
Geen zichtbare schade zegt weinig tot niets. De meeste schade ontstaat door de kaart in je portemonnee te bewaren. Door het steeds buigen van de kaart bij het zitten worden dan de chip en de koperen spoortjes op de kaart geleidelijk gesloopt. Net als bij je bankpas trouwens.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.