Skip to main content
beantwoord

OV kaart defect, zonder zichtbare schade

  • 30 August 2017
  • 29 reacties
  • 8595 Bekeken

Ik heb een persoonlijke Ov-kaart, maar vandaag kwam ik erachter dat hij het niet meer doet. Echter ben ik er altijd netjes mee om gegaan en zijn er geen scheuren of krassen op de kaart zichtbaar. Kan ik de pas ergens laten zien, dat het niet mijn schuld is dat mijn Ov-kaart niet meer werkt? En of de kosten voor de nieuwe Ov-kaart worden gedeclareerd?



Groeten,Rick

29 reacties

Reputatie 7

 

Je bewaart de kaart  toch niet in je portemonnee?

waar dan ?  

Als je hem in je portemonnee bewaart is de kans groot dat door het herhaaldelijk doorbuigen uiteindelijk de elektronica beschadigd raakt. Dat geldt overigens ook voor bankpassen. Dat die er van buiten nog hagelnieuw uitziet betekent niet dat de elektronica het op een gegeven moment niet ook begeeft 

Maar, wie buigt zijn portemonee? Als je een beetje goede portemonee hebt buigen je pasjes echt niet zo maar. En dan nog een bankpas houdt het vaak langer vol dan een ov chipkaart...

Reputatie 7
Badge

Ik bewaar mijn OV Chipkaart ook in mijn portemonnee. Nooit problemen mee gehad. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar, wie buigt zijn portemonee? Als je een beetje goede portemonee hebt buigen je pasjes echt niet zo maar. En dan nog een bankpas houdt het vaak langer vol dan een ov chipkaart...

Als je je portemonnee in je achterzak doet kan die buigen. Ik heb zelf jarenlang mijn portemonnee in mijn achterzak gedragen, maar dat was in de tijd dat je niet voor alles en nog wat een pasje/kaart had.Die portemonnee stond op een gegeven moment wel wat krom. Hoe meer pasjes hoe dikker de portemonnee en dat zit niet lekker in je achterzak. 

Je kan prima je OV-chipkaart in je portemonnee bewaren, het is maar net hoe je met je portemonnee omgaat. 

Reputatie 7

Maar, wie buigt zijn portemonee? Als je een beetje goede portemonee hebt buigen je pasjes echt niet zo maar. En dan nog een bankpas houdt het vaak langer vol dan een ov chipkaart...

Als je je portemonnee in je achterzak doet kan die buigen. Ik heb zelf jarenlang mijn portemonnee in mijn achterzak gedragen, maar dat was in de tijd dat je niet voor alles en nog wat een pasje/kaart had.Die portemonnee stond op een gegeven moment wel wat krom. Hoe meer pasjes hoe dikker de portemonnee en dat zit niet lekker in je achterzak. 

Je kan prima je OV-chipkaart in je portemonnee bewaren, het is maar net hoe je met je portemonnee omgaat. 

Das wel echt oncomfortabel, ik kan niet zitten met iets in m'n achterzak en hij kan ook nog eens een stuk makkelijker gestolen worden. Snap echt niet hoe mensen dat kunnen, haha.

Reageer