Ovpay werkt niet

  • 29 August 2022
  • 35 reacties
  • 1680 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb nog geen nieuwe mail gekregen, en Ik heb enkel de registratie mailgekregen.

Vandaag heb ik gewoon met mijn smartwatch kunnen in- en uitchecken in Woerden. Dat kon wel terwijl er geen treinen reden. 😉

Badge +3

Het lijkt prima te werken op een iPhone (met Apple Pay/Wallet) https://twitter.com/xvilo/status/1564712110629732353

Oh, en Den Bosch heeft geen poortjes dus als je bankpas daar geactiveerd is zal dat inderdaad door de NS mensen gedaan zijn.

Het kan tot 1 september duren voordat je de mail krijgt dat je kan inchecken met je betaalpas.

Reputatie 6
Badge +1

Volgens mij zou je een e-mail krijgen op het moment dat je kunt inchecken met je betaalpas. Ik heb deze e-mail ook nog niet gekregen, wellicht duurt het nog even voor het volledig geactiveerd is. 

Ik heb op de tablet de gegevens ingevuld en toen heeft een medewerker van NS met mijn bankpas in- en uitgecheckt, ik heb dat niet zo precies gecontroleerd wat er gebeurde, ze hield de pas denk ik even tegen een poortje.  Ik heb geen transactiecode oid ontvangen.  Dus wellicht verkeerd gegaan….?

Reputatie 7
Badge

Ik zie een melding dat de pas niet geschikt is in het display.  Ik zie op mijn bankafschrift geen transactie met OVpay en in de OVpay App kan ik niet kijken helaas, dat kan pas als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan OVpay en daarvoor moet je een transactie op je rekeningafschrift zien. 

Ik heb de pas zelf niet geactiveerd op station Den Bosch, dat deden de mensen van NS.  Wellicht is dat niet goed gebeurd.

Dus je bent toen niet door een poortje heen en weer gelopen? En je hebt enkel op een tablet je persoonsgegevens ingevuld?

De OV-Pay app werkt alleen maar als je een transactie code hebt met een gereisd bedrag erbij. Rekeningafschriften tonen geen transacties met 0,00 euro bedragen. De transactie code zag ik overigens wel in mijn Wallet. Maar ik had er nog niks aan totdat ik in de bus in en uit checkte en dus gereisd heb.

Ik zie een melding dat de pas niet geschikt is in het display.  Ik zie op mijn bankafschrift geen transactie met OVpay en in de OVpay App kan ik niet kijken helaas, dat kan pas als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan OVpay en daarvoor moet je een transactie op je rekeningafschrift zien. 

Ik heb de pas zelf niet geactiveerd op station Den Bosch, dat deden de mensen van NS.  Wellicht is dat niet goed gebeurd.

 

Reputatie 7
Badge

En ging het activeren wel goed? In OV-Pay moet je dan een kosteloze in en uitcheck zien op het station waar jij je hebt aangemeld.

Wat zie je eigenlijk precies als je probeert in te checken met je bankpas?

Zeker is dat gebeurd.  Het maakt me ook niet super veel uit dat het niet werkt, daarvoor is het een test. Maar ik dacht: wel goed om te melden….

Reputatie 7
Badge

Heb je je pas geleden wel op één van de grote stations aangemeld bij de medewerkers, en daarbij heen en weer gelopen door een speciaal 'activatie' poortje?

Het is immers nog steeds een proef waar een groep mensen aan meedoet. Je kan er niet meer zomaar in stappen.

Lees ook dit:

https://www.treinenweb.nl/nieuws/9559/ns-zoekt-proefpersonen-voor-in-en-uitchecken-met-de-bankpas.html

Reageer