Mij aangemeld voor OVpay. In de tussentijd een nieuwe betaalpas van Rabo ontvangen, op zelfde rekeningnummer maar met ander pasnummer. De poortjes weigeren mijn kaart bij het inchecken. Zou dit gerepareerd kunnen worden?
Zeker is dat gebeurd. Het maakt me ook niet super veel uit dat het niet werkt, daarvoor is het een test. Maar ik dacht: wel goed om te melden….
En ging het activeren wel goed? In OV-Pay moet je dan een kosteloze in en uitcheck zien op het station waar jij je hebt aangemeld.
Wat zie je eigenlijk precies als je probeert in te checken met je bankpas?
Ik zie een melding dat de pas niet geschikt is in het display. Ik zie op mijn bankafschrift geen transactie met OVpay en in de OVpay App kan ik niet kijken helaas, dat kan pas als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan OVpay en daarvoor moet je een transactie op je rekeningafschrift zien.
Ik heb de pas zelf niet geactiveerd op station Den Bosch, dat deden de mensen van NS. Wellicht is dat niet goed gebeurd.
Ik zie een melding dat de pas niet geschikt is in het display. Ik zie op mijn bankafschrift geen transactie met OVpay en in de OVpay App kan ik niet kijken helaas, dat kan pas als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan OVpay en daarvoor moet je een transactie op je rekeningafschrift zien.
Ik heb de pas zelf niet geactiveerd op station Den Bosch, dat deden de mensen van NS. Wellicht is dat niet goed gebeurd.
Dus je bent toen niet door een poortje heen en weer gelopen? En je hebt enkel op een tablet je persoonsgegevens ingevuld?
De OV-Pay app werkt alleen maar als je een transactie code hebt met een gereisd bedrag erbij. Rekeningafschriften tonen geen transacties met 0,00 euro bedragen. De transactie code zag ik overigens wel in mijn Wallet. Maar ik had er nog niks aan totdat ik in de bus in en uit checkte en dus gereisd heb.
Ik heb op de tablet de gegevens ingevuld en toen heeft een medewerker van NS met mijn bankpas in- en uitgecheckt, ik heb dat niet zo precies gecontroleerd wat er gebeurde, ze hield de pas denk ik even tegen een poortje. Ik heb geen transactiecode oid ontvangen. Dus wellicht verkeerd gegaan….?
Het lijkt prima te werken op een iPhone (met Apple Pay/Wallet) https://twitter.com/xvilo/status/1564712110629732353
Oh, en Den Bosch heeft geen poortjes dus als je bankpas daar geactiveerd is zal dat inderdaad door de NS mensen gedaan zijn.
Ik heb nog geen nieuwe mail gekregen, en Ik heb enkel de registratie mailgekregen.
Vandaag heb ik gewoon met mijn smartwatch kunnen in- en uitchecken in Woerden. Dat kon wel terwijl er geen treinen reden. 😉
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.