Ovpay werkt niet

  • 29 August 2022
  • 35 reacties
  • 1678 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Zeker is dat gebeurd.  Het maakt me ook niet super veel uit dat het niet werkt, daarvoor is het een test. Maar ik dacht: wel goed om te melden….

Reputatie 7
Badge

En ging het activeren wel goed? In OV-Pay moet je dan een kosteloze in en uitcheck zien op het station waar jij je hebt aangemeld.

Wat zie je eigenlijk precies als je probeert in te checken met je bankpas?

Ik zie een melding dat de pas niet geschikt is in het display.  Ik zie op mijn bankafschrift geen transactie met OVpay en in de OVpay App kan ik niet kijken helaas, dat kan pas als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan OVpay en daarvoor moet je een transactie op je rekeningafschrift zien. 

Ik heb de pas zelf niet geactiveerd op station Den Bosch, dat deden de mensen van NS.  Wellicht is dat niet goed gebeurd.

 

Reputatie 7
Badge

Ik zie een melding dat de pas niet geschikt is in het display.  Ik zie op mijn bankafschrift geen transactie met OVpay en in de OVpay App kan ik niet kijken helaas, dat kan pas als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan OVpay en daarvoor moet je een transactie op je rekeningafschrift zien. 

Ik heb de pas zelf niet geactiveerd op station Den Bosch, dat deden de mensen van NS.  Wellicht is dat niet goed gebeurd.

Dus je bent toen niet door een poortje heen en weer gelopen? En je hebt enkel op een tablet je persoonsgegevens ingevuld?

De OV-Pay app werkt alleen maar als je een transactie code hebt met een gereisd bedrag erbij. Rekeningafschriften tonen geen transacties met 0,00 euro bedragen. De transactie code zag ik overigens wel in mijn Wallet. Maar ik had er nog niks aan totdat ik in de bus in en uit checkte en dus gereisd heb.

Ik heb op de tablet de gegevens ingevuld en toen heeft een medewerker van NS met mijn bankpas in- en uitgecheckt, ik heb dat niet zo precies gecontroleerd wat er gebeurde, ze hield de pas denk ik even tegen een poortje.  Ik heb geen transactiecode oid ontvangen.  Dus wellicht verkeerd gegaan….?

Het kan tot 1 september duren voordat je de mail krijgt dat je kan inchecken met je betaalpas.

Badge +3

Het lijkt prima te werken op een iPhone (met Apple Pay/Wallet) https://twitter.com/xvilo/status/1564712110629732353

Oh, en Den Bosch heeft geen poortjes dus als je bankpas daar geactiveerd is zal dat inderdaad door de NS mensen gedaan zijn.

Reputatie 7
Badge

Ik heb nog geen nieuwe mail gekregen, en Ik heb enkel de registratie mailgekregen.

Vandaag heb ik gewoon met mijn smartwatch kunnen in- en uitchecken in Woerden. Dat kon wel terwijl er geen treinen reden. 😉

Wat vreemd zeg. Ik zal je bevindingen doorspelen. Bedankt voor het signaal, Jordy D.

Reputatie 7
Badge

Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.

 

Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.

Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
@Jordy D 

Reageer