Geachte heer, mevrouw,
Vandaag ben ik van Castricum naar Hoorn en van Hoorn weer naar Castricum gereisd. Op de terugweg ben ik ingecheckt in Hoorn en liep door de incheckpoortjes naar het juiste perron. In de trein werd ik gecontroleerd en de conducteur zei vervolgens ‘Ik zet je wel in de tweede klas’ en liep vervolgens weg. Omdat ik het gevoel kreeg dat er niets aan de hand was heb ik daarover ook geen vraag gesteld. Later in Castricum probeerde ik uit te checken. Tot mijn verbazing gaf dit paaltje aan dat ik IN checkte. Dit vond ik heel apart aangezien ik zonder inchecken niet op het perron kom als je niet door de poortjes kan.
Die avond kreeg ik een mail met een correctietarief van 50 euro. Dit omdat ik volgens het systeem niet was ingecheckt. Hierover heb ik meteen de NS klantenservice gebeld. De meneer die ik aan de telefoon had vertelde mij dat hij niks voor mij kon betekenen, maar dat hij mij wel geloofde. Toch moet ik het betalen omdat er in het systeem staat dat ik niet was ingecheckt in Hoorn. Volgens deze meneer kan de conducteur niet zien of ik wel goed ben ingecheckt en dat hij daarom niets daarover tegen mij heeft gezegd. Dit lijkt mij apart. Hoe kan deze meneer dan bepalen of ik niet ben ingecheckt en mij vervolgens een boete opleggen?
Echter reis ik ontzettend vaak met de trein en controleer ik altijd of ik goed in en uit gecheckt ben. Ook bij deze reis weet ik 100 procent zeker dat ik ben ingecheckt in Hoorn aangezien ik door de toegangspoortjes moest.
Door deze toestand voel ik mij onterecht benadeeld. Ik heb gewoon gehandeld naar eer en geweten, dus ik verwacht dat dit gecorrigeerd word. Daarnaast vind ik het een buitengewoon rare gang van zaken dat mij word medegedeeld dat dit bedrag van mijn rekening wordt geschreven, dit kan naar mijn inziens de bedoeling niet zijn.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Charlotte
Beste antwoord door Thom
Bekijk origineel