Sticky Samenreiskorting

19 februari: wijziging Samenreiskorting

  • 19 February 2024
  • 239 reacties
  • 10748 Bekeken
19 februari: wijziging Samenreiskorting

Toon eerste bericht

239 reacties

Reputatie 1

Beste NS, Omdat alle email adressen van d eNS nu kennelijk ook zijn opgeheven, het volgende maar hier in de chat:

Wat is dit nu weer voor een waardeloze aanpassing.

Het lijkt erop dat de NS het alleen maar lastiger wil maken om gezellig samen te reizen.

Reden om alle automatische abonnementen van de NS voortaan te gaan boycotten en gewoon lekker samen met de (electrische) auto te gaan voortaan.

Door de flex abonnementen eruit te gooien  wordt de overstap naar de auto weer gemakkelijker.

Kromdenken  door de NS 😭

Een zeer ontevreden klant

Reputatie 2

Ontzettend triest dat je als bonafiede gebruiker, zoveel extra rompslomp krijgt. 

Of is het een voorbode om de samenreiskorting af te schaffen? (In het kader van, we maken het de reizigers moeilijk, dan heeft het geen nut meer dat we de samenreiskorting nog handhaven.) 

Voor de enkele keren dat ik de samenreiskorting gebruik, levert het me nu al irritatie op. 

Reputatie 2

Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet gewoon bij de automaat, na de aanvraag voor meereiskorting, de kaart van de hoofdreiziger scannen?

Bij abonnementen waarbij het niet via de app kan worden aangevraagd (zoals Studentenreisproduct) blijft het mogelijk via de automaat. Het kán dus wel, NS wil het alleen niet.

Reputatie 2

Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet gewoon bij de automaat, na de aanvraag voor meereiskorting, de kaart van de hoofdreiziger scannen?

Hoe worden abonnementhouders geïnformeerd over deze wijziging van samenreiskorting?

Niet meer via de automaat en codes alleen via de app. Dus mensen zonder app/smartphone worden uitgesloten van sanenreiskorting?

Hier wordt er geïnformeerd, per e-mail, en op ns.nl wordt het volgende gedeeld:

 

Gaat om de ontvanger van de samenreiskorting, als DIE geen smartphone heeft. Moet er dan weer een ticket worden geprint?

Je krijgt gewoon een code en ook een link waarmee je via de website van NS een kaartje met samenreiskorting kunt kopen.

Als je geen app hebt dan zul je die moeten printen, dat verschilt niet van andere e-tickets.

Reputatie 7
Badge +1

Hoe worden abonnementhouders geïnformeerd over deze wijziging van samenreiskorting?

Ik heb net een mail van NS gekregen, met als onderwerp: "Belangrijk: Samenreiskorting verandert vanaf vandaag”

Reputatie 1

Gaat om de ontvanger van de samenreiskorting, als DIE geen smartphone heeft. Moet er dan weer een ticket worden geprint?

 

Reputatie 6
Badge +1

Terechte vraag: hoe werkt dit nu voor mensen zonder smartphone?

Dat staat 2 berichten boven jouw vraag: via de website. 

Reputatie 1

Terechte vraag: hoe werkt dit nu voor mensen zonder smartphone?

Reputatie 2

Ik heb via de klantenservice vernomen dat de beschreven werkwijze voor het studentenreisproduct, in tegenstelling tot wat NS beweert, niet klopt.

De app kan dit namelijk niet aan. De samenreiskorting moet aan de automaat worden aangevraagd. Lekker omslachtig weer, wat een gepruts.

Niet meer via de automaat en codes alleen via de app. Dus mensen zonder app/smartphone worden uitgesloten van sanenreiskorting?

Het kan ook gewoon via de website door in te loggen op Mijn NS.

Ik heb het even geprobeerd en het werkt bij mij probleemloos door op 'Deel samenreiscode' te klikken. 

 

Reputatie 1

Door een technische fout kun je op did moment geen samenreiscode delen. Probeer het later nog eens.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe worden abonnementhouders geïnformeerd over deze wijziging van samenreiskorting?

Niet meer via de automaat en codes alleen via de app. Dus mensen zonder app/smartphone worden uitgesloten van sanenreiskorting?

 

Reageer