Alles over de Railpocket



Toon eerste bericht

44 reacties

Slidestops en ik hebben gewoon een geldige Business Card. De foto met geen Reisrecht bleek een andere persoonlijke OV van Slidestops te zijn geweest, voordat ie bij NS kwam gok ik zo 😉.
Mag je op de knop "Service" klikken zonder de reiziger expliciet om toestemming te vragen en uit te leggen welke informatie hierbij zichtbaar zal worden?
Badge +3

Mag je op de knop "Service" klikken zonder de reiziger expliciet om toestemming te vragen en uit te leggen welke informatie hierbij zichtbaar zal worden?


Als er toestemming nodig zou zijn dan krijg je bij het drukken op die knop toch ook wel een melding of de vraag "heb je daar toestemming van de reiziger voor?

Volgens mij is het vrij om tot op bepaalde hoogte te checken wat je hebt, ook al ben je stomdronken en nee zegt. Want dan is de 'service' wel nodig toch?

Ik vind het erg merkwaardig dat ik zelf al meer dan anderhalf jaar mijn reizen bij andere vervoerders niet mag zien in mijn reishistorie, dat NS dat blijkbaar geen enkel probleem vindt anders had men het wel direct opgelost en dat er zelfs NS-medewerkers zijn geweest die met droge ogen beweerden dat dat uit privacy-oogpunt zou zijn (het zijn nota bene mijn eigen gegevens), maar dat een conducteur die geen enkele noodzaak heeft om deze gegevens in te zien ze zo tevoorschijn kan toveren en dat mag doen zonder mijn medeweten.
Reputatie 7
Badge
Daar denk NS zelf blijkbaar toch anders over @Loes . Wie heeft er gelijk?

Citaat:
Een woordvoerder van de NS laat weten dat conducteurs inderdaad de reishistorie kunnen opvragen. Dat mag alleen gebeuren als de klant hierom vraagt en ze wijst erop dat de conducteur een extra handeling (een druk op een knop) moet uitvoeren om de gegevens te zien. Abonnementen van andere vervoersbedrijven zijn voor de conducteur niet inzichtelijk.

Welk OS wordt er gebruikt?

Reputatie 2

Wel gaaf om een keer te zien!

Voor zover ik weet draait alles op Android.

Ik zie op je foto's een Windows-symbool staan. Is dit inmiddels veranderd of gaat dit samen op een of andere manier?

Ik zie trouwens een foto van een Railpocket van een aantal maanden geleden en daar zie ik dat symbool niet (meer) staan.

Hoe zit het als iemand met NS Flex reist? Wat krijg je dan te zien op je schermpje? Ik heb zelf NS Flex Dal Voordeel.

Ik denk dat de Conducteur dat ook wel op zijn schermpje ziet.
Het NS-personeel moet namelijk wel weten met wat voor product hij of zij rijd.
Als jij van abonnement wisseld, dan word dit op je OV-Chipkaart toegepast, dus het komt letterlijk in NS systeem te staan en als jij Flex neemt en je wilt dat ook andere vervoerders inzage hebben in je account, dan krijgen zij daar automatisch toestemming voor, immers bij het aanvragen van de Flex abonnement ben je akkoord gegaan dat andere vervoerders inzage mogen hebben in je OV-Chipaccount.
Badge +3

In eerste instantie zullen ze Reizen op Rekening zien en waar je ingecheckt bent, en dat is meestal voldoende.

Als men meer info wil hebben (bijv. of je wel terecht in de 1e klas zit) kunnen ze 'swipen' en haalt het apparaat jouw (abonnements)gegevens op uit het systeem/backend. Lukt dat niet (zoals in tunnels), dan kan men een afwijking registreren en zoekt het systeem vervolgens wel uit waar je recht op had op dat moment, met mogelijk een correctietarief op je factuur voor:

  • 1e klas reizen met een 2e klas abonnement en geen tijdige klassewissel gedaan
  • Missende IC direct toeslag
  • Reizen tegen de reisrichting in (richting je vertrekstation)
Offtopic:

Het verbaasd mij dat mijn bericht in deze topic vermeld staat, want ik kreeg na plaatsing van mijn bericht, een bericht van Ns Community dat ik niet bevoegd ben om in dit topic berichten te plkaatsen.

Beste Moderator, mijn excuses dat ik een offtopic geplaatst heb, maar ik kan geen prive contact met jullie opnemen.
Gaaf! Erg leuk om eens te kunnen zien wat jullie zien 🙂
Gaaf! Erg leuk om eens te kunnen zien wat jullie zien :)
Voor hoeveel uur per week moet ik webcare/klantenservice medewerker worden om ook zo'n abonnement te krijgen?


Beetje on topic blijven kan geen kwaad.
Ik geef je zo gelijk hoor. Dacht, zal het toch ff algemeen benoemen. Ben benieuwd naar de opvolger. Zal in grote lijnen hetzelfde zijn qua MCL.
Maakt niet uit @Klant66, kan gebeuren!

Bedankt voor het begrip.
Leuk!
Reputatie 1
Maar er verschijnt geen foto van de abonnementhouder?
Dat klopt, ook bij het nieuwe apparaat niet. De foto staat op de chipkaart en die wordt bekeken 🙂
Reputatie 7
De foto staat waarschijnlijk ook op de chip, zeker ? Op mijn eID (Belgische identiteitskaart) staat die overduidelijk in de chip. Als die kaart voor toegangscontrole wordt gebruikt, dan zie je mijn voorgevel ineens op het scherm.

Zou wat zijn voor nieuwe incheckpaaltjes. 😎

Waarom heeft SlideStops' kaart geen reisrecht ? NS-personeel krijgt toch sowieso overal gratis reizen ?

Reageer