Met treinvervangend busvervoer met ik extra betalen. Hoe kan dat? Is dit beleid?

  • 28 October 2022
  • 34 reacties
  • 874 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nou ja, opgelost … Friese wadloper is gecompenseerd, maar misschien hebben hier nog wel (veel) meer mensen last van gehad. Hopelijk levert het onderzoek iets op en hopelijk wordt de uitkomst ook hier geplaatst 😉

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft vreemd. Gezien de tijden van uit en incheck had het gewoon goed moeten gaan, er zit bv geen 35 minuten of meer tussen en ook is het geen kwestie van dat de nieuwe incheck eerder was dan uitcheck vanwege een verkeerd ingestelde tijd. Wat betreft dit laatste is er wel eens een melding van geweest bij een overstap naar een andere vervoerder, waaarbij de nieuwe incheck een minuut eerder was dan de uitcheck die wel eerder was gedaan. 

Bij werkzaamheden en busvervoer gaat het wel eens mis, maar dat is dan meestal omdat iemand ergens niet in of uitcheckt, omdat ze dat vergeten of er stonden ergens geen tijdelijke paaltjes of ze stonden er wel maar reizigers hadden deze gemist. Maar daar is hier gezien de gegevens geen sprake van. Top dat het nu goed opgelost is. 

Mijn dank voor deze snelle oplossing! Het bleef maar bij me knagen…..

 

Inderdaad erg vreemd. Dit zou gewoon als een overstap moeten worden verwerkt waarbij er in totaal de juiste ritprijs van € 16,72 in rekening wordt gebracht. Ik heb het doorgestuurd voor onderzoek.

Tevens heb ik een extra compensatie van € 3,20 uitgevoerd zodat er in totaal de juiste ritprijs wordt betaald. Mijn collega had dus inderdaad enkel de gemiste korting voor het deel Heerenveen - Leeuwarden gecompenseerd en had niet naar de prijs van de gehele reis gekeken. Excuses daarvoor.

Reputatie 7
Badge +3

Dit zou inderdaad niet zo mogen worden berekend. Bijzonder dat dit toch zo gegaan is. Volledige restitutie van het verschil lijkt me wel op z'n plaats.
En ben natuurlijk erg nieuwsgierig hoe dit überhaupt kan.

Ik ben blij dat jullie het ook vreemd vinden. Dit is de reishistorie:

 

Goedemorgen Friese wadloper en welkom bij de NS Community.

Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar de reistransacties, want ofwel er is iets meer aan de hand met de transacties dan wat blijkt uit jouw beschrijving, of mijn collega heeft een onjuiste compensatie geboden.

Een losstaande reis Heerenveen - Leeuwarden kost € 6,50 vol tarief, € 3,90 met 40% korting. Die compensatie van € 2,60 is dus de gemiste korting voor een losstaande reis Heerenveen - Leeuwarden. Het was echter geen losstaande reis, maar een overstap en een onderdeel van de gehele reis Oss - Leeuwarden, wat ik begrijp uit het verhaal.

Als je jouw reisgegevens liever niet openbaar plaatst mag je mij ook een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres. Dan kijk ik even mee.

Reputatie 7
Badge +3

Zat er meer dan 35 minuten tussen het uitchecken van de bus en het inchecken op Heerenveen? In dat geval wordt er inderdaad een ‘nieuwe reis’ begonnen. Als er minder dan 35 minuten tussen zit, zou het gezien moeten worden als overstap en zou dat niets extra's gekost mogen hebben. Ben dan ook wel benieuwd naar de reishistorie in Mijn NS. Wellicht kunt u daar een screenshot van plaatsen? Een plaatje zegt vaak meer dan de bekende 1000 woorden.

Ik denk dat het in Meppel fout is gegaan, u had daar moeten uitchecken en opnieuw inchecken bij de mobiele paal en vervolgens moeten uitchecken bij de mobiele paal in Heerenveen en weer inchecken bij de trein in Heerenveen. Op die manier blijft het één reis en behoudt u de lange afstandskorting.   

Officieel wel, maar als er in Meppel geen poortjes zijn, kun je natuurlijk ook gewoon de bus instappen zonder uit- en in te checken. Dat zou dan geen verschil mogen maken.

Of misschien stond er weer eens een verkeerde tijd ingesteld op de mobiele paal in Heerenveen?

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat het in Meppel fout is gegaan, u had daar moeten uitchecken en opnieuw inchecken bij de mobiele paal en vervolgens moeten uitchecken bij de mobiele paal in Heerenveen en weer inchecken bij de trein in Heerenveen. Op die manier blijft het één reis en behoudt u de lange afstandskorting.   

Reageer