Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61431 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zoek eens onder Landwasserviaduct...
Hallo allen,

mijn naam is Anthony 25 jaar en ik reis veel in het weekend door heel Nederland soms alleen maar meestal met hond.

Treinreizen werkt zeer rustgevend voor mij. 😃
Reputatie 7
Badge


Tja, dan zit er niets anders op dan de proef op de som te nemen en hier eens een kijkje te komen nemen!



Nee, dankjewel beste vent. Ik krijg paniekaanvallen als ik in het buitenland ben.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een originele motivatie, dat kan ik niet ontkennen 😉 Welkom!
Zoek eens onder Landwasserviaduct...
Dat is van de Rhätische Bahn. Ik werk bij de SBB. Ik kan natuurlijk niet met andermans veren gaan pronken.
Ik gebruik het openbaar vervoer veel. Ik wil dat de OV chipkaart wordt afgeschaft. Hij werkt niet, en zal nooit werken.

Het is een rot systeem dat alleen frustratie en ergernis oproept.

Wat is de beste manier om van dit systeem af te komen?

Moeten we oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Met zijn allen stoppen met betalen?
Reputatie 7
Badge +4
Wel een onvoorstelbaar mooie veer. We hadden het ook over Zwitserland. Je zou er een vakantie aan kunnen wijden.
Ben benieuwd naar dit forum
Reputatie 7
Badge +4
Mooi veertje:

Een massale boycot zou de NS kunnen stilzetten, maar ja, de NS staat wel vaker stil...
Wellicht kun je je het beste aanpassen aan het nieuwe OV systeem.
Ik reis sinds kort ook wat meer met de trein voor het werk.

Vroeger was ik verwend met een mooie OV studentenkaart, maar nu kan dat helaas niet meer.

Ben me aan het bekendmaken met de abonnementen en voorwaarden van de NS.

Is dit forum nog een beetje actief?
Dat wil ik best wel proberen. Maar ik kan er slecht tegen als een goed werkend systeem door onnodige veranderingen opeens niet meer werkt.

Zo wordt een ontspannend uitje in het week-end altijd weer verpest door het OV Chip systeem.
Reputatie 7
Badge +4
https://www.ns.nl/abonnementen

Dan kun je vast wat oefenen. 😉
Ik ben Jenny en reis al jaren met mijn man met een 40% kortingkaart van de NS.
Reputatie 7
Hallo Dawerner en welkom op het NS Serviceforum.

Dit forum is nog steeds, na al die jaren, bruisend en levendig. Ik ben benieuwd of jij met jouw kennis wat kunt betekenen voor de andere forumleden. Succes! 🙂
Na dit voorstellen (Jenny) wil ik het volgende kwijt. Al jaren reizen wij dus met de dalurenkaart via een abonnement. Zojuist is het jaarbedrag voor 2015/2016 weer afgeschreven: € 61.30. Op dezelfde dag ontvangen wij een folder van NS met de tekst: een jaar lang reizen met Dal Voordeel voor slechts.....€ 29.00 en het jaar daarop € 50.00. Ik wordt dus geflest door de NS!! Een abonnement moet iets goedkoper zijn en niet duurder dan een losse kaart voor een jaar. Ook gaat NS (Oh hoe klantvriendelijk) plotseling de Dal uren verkorten. Nu mogen wij tussen 16.00 en 18.30 niet meer reizen. Waar blijven we als we een leuke dagtocht willen maken? Moeten we voor 16.00 uur of pas na 18.30 uur de trein in. Ik overweeg te stoppen.
Hallo. Mijn naam is Jennie en ik reis vier dagen per week van hoogeveen naar Zwolle voor mijn werk. Ik reis graag met de trein. Leuk dat er een ns forum is. Hiermee kan ik de actuele onderwerpen die spelen bij de ns volgen.
U betaalt voor een voordeeluren abonnement en de aanbieding is voor een daluren abonnement, dat goedkoper is, maar inderdaad geen korting geeft tussen 16.00 en 18.30.

U kunt echter gewoon met korting blijven reizen in die uren !!
Reputatie 2
Hallo. Mijn naam is Marco. Geboren en getogen op het station. (ouders vanaf geboorte exploitant fietsenstalling op het station dus letterlijk in ledikant op het station) Ik werk op papier 7 jaar op de fietsenstalling. Niet direct ns maar ns is niet uit mijn leven weg te denken. Ik zet graag die 10 stappen extra om reizigers een treinreis een goede en plezierige ervaring te laten zijn. Daarnaast hou ik ook van pizza's.
Hallo forumleden, ik ben Corrie en woon sinds kort in Breda. Ik reis al ruim 30 jaar met de auto voor werk door het hele land. Vanaf volgend jaar ga ik 4 dagen per week met bus en trein naar werk. Ik ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren en ga dit uiteraard met jullie delen 😉. Daarnaast hoop ik hier ook wat adviezen op te halen want er is sinds ik de laatste keer met de trein reed wel heel wat veranderd. Nu eerst maar eens een ov chip ding op de kop gaan tikken, hahahaha.
Reputatie 7
Badge +4
@jennyvermeulen: Lever uw voordeelurenkaart nooit in, ook al is hij duurder. U wordt bepaald niet geflest want uw abonnement geeft 40 procent korting in de middagspits en een Dalvoordeelabonnement niet. Ik zou in uw geval de 60 euro met genoegen betalen als ik een kaart had met uw voorwaarden. Als u uw VDU opzegt, krijgt u er nooit meer eentje terug, dus ik zou hem aanhouden maar als ik u was. Ruilen met mijn Dalvoordeelkaart mag helaas niet 😉 Dan deed ik het meteen en betaalde u desnoods de hele zestig gulden zelfs graag.
Gegroet,

Ik ben Martin en NS fan en reiziger, ik reis voor mijn werk regelmatig tussen Almere Centrum en Haarlem.
In de trein voldoende tijd voor een broodje en drankje, krantje en internet, gewoon helemaal top, geen files en dus weinig stress!
Reputatie 7
Welkom Marco en Driftmoon op dit NS Serviceforum.
Ik ben benieuwd wat jullie van het forum vinden en wat voor een kennis jullie zullen tonen om dit forum nog informatiever te maken.
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Ik ben Jan Sinteur en reis maar weinig per spoor.
Reputatie 1
Ook ik heb mij aangemeld, na al een poos mee gelezen te hebben.
Ervaring met NS: 15 jaar woon-werk op het traject Apeldoorn-Gouda, daarvoor 5 jaar studenten-OV. Dus inmiddels al 20 jaar in de trein. Gemiddeld genomen, weinig problemen, maar soms is het fijn om bepaalde zaken onder de aandacht te kunnen brengen, hetzij via twitter, hetzij via dit forum.

Reageer