Skip to main content
Laatste update 19 april 2018



Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Mijn naam is Tim Baelde 

ik ben redelijke trouw treinreiziger en dan meestal met rolstoel en soms een Handbike

34 lentejaren en jong en komt uit mooie groene hart Kaasdorp Bodegraven van de gemeente Bodegaven -Reeuwijk


Welkom en veel plezier hier, er zijn hier vast wel een paar kaaskoppen.


Welkom en veel plezier hier, er zijn hier vast wel een paar kaaskoppen.


Ik voel niet echt een kaaskop lol


Ik zag dat ik mezelf nog helemaal niet had voorgesteld hier, terwijl ik al een poosje actief ben op het forum. Dus bij deze:

Ik ben Jurgen en voor mijn studie reis ik dagelijks met de trein op het traject Groningen - Zwolle. Ook dagjes uit doen wij vaak met de trein. 

Ik las al langere tijd vaak mee op dit forum uit interesse. Omdat ik het leuk vind om over ideeën mee te denken heb ik een poos terug een account aangemaakt zodat ik ook mijn bijdrage en ideeën kan delen hier 😊.


Waarom moeten wij als Tachtig jarigen

met al jaren hebbende

VDUkaart in de spits wijken voor de Schooljeugd die ook nog eens GRATIS reizen!!!


Helaas noodzakelijke ingrepen omdat het spoor vol is op heel veel trajecten en we niet met langere treinen kunnen rijden dan we al doen, meer materieel is niet meer voor handen tijdens de spits.

Maar schooljeugd zit vaak niet in de middagspits in de trein maar juist net daarvoor, maar wel veel andere reizigers die vaste werktijden hebben zitten in de middagspits in de trein en we willen het wel veilig houden in de spits om treinen te rijden.  En gezien de verwachtte reizigersgroei zijn maatregelen zoals deze helaas nodig.


Hallo mede-forumgenoten van NS,

Ik ben klant en reis als pensionado een aantal keren per jaar met NS met een keuzedag abonnement.

Het is mij niet duidelijk of ik hier ook concrete vragen kan stellen in de vorm van een chat. Kan iemand mij dat duidelijk maken?

 

Harry

 

 


Het is mij niet duidelijk of ik hier ook concrete vragen kan stellen in de vorm van een chat. Kan iemand mij dat duidelijk maken?

Op https://www.ns.nl/klantenservice/contact vind je de optie om met NS te chatten, maar in deze tijden zou ik dat niet doen als het niet noodzakelijk is.

Het is extreem druk en antwoorden laten 2-3 uur op zich wachten. Beter is het later op de avond te bellen met 030 751 5155, of als je een aantal concrete vragen hebt stel die gerust in een nieuw topic.


Goeie Allegearre  Goedendag Beste mensen 

Van NS SPoordeelwinkel kreeg/krijg ik allerlei aanbiedingen. Maar gezien mijn situatie zit ik -helemaal met de Corona crisis’ niet extra te wachten op ‘uitjes’ 

Wel wil ik de ‘korting-extra’s autonoom besteden aan meer studie doeleinden als hobby-Muziekwetenschapper met studiereizen naar Utrecht, A’dam of Den Haag de bibliotheken v. Universiteiten en/of Conservatoria ‘ter plaatse’ 

Ook zoek ik iemand met goeie iPhone apparatuur, om met pianist enige troost te weeg te brengen op de via de Stations waar een goeie stembare vleugel staat (A’dam CS, Utrecht CS Den Haag CS 

De Vid’s dan op Youtube te plaatsen 

Wie o Wie wil mij daarbij helpen

Loek van der Heide

(zanger{{BasBariton}}-pianist-componist)


Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met mijn zogenaamde Keuzevrije dagen. Ik word dringend verzocht 

om zonder noodzaak niet te reizen. Inmiddels zijn 2 Keuzevrije dagen niet meer bruikbaar. Worden die ge-compenseert of moet je daar zelf actie op ondernemen. Ik vind het erg stil bij de NS over dit onderwerp. Wie weet een antwoord ??


Zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Indien je Keuzedag verlopen is, kan NS Klantenservice je een couponcode toesturen die op een later moment dit jaar te gebruiken is voor een vrije reisdag. Je kunt hiervoor contact opnemen met NS Klantenservice. 


@ Momo

Beste ‘Momo’, gezien de crisis situatie ook bij NS zie ik af van het terugvorderen van de Vrij-Reis kaartjes vr 60++ssers……

Laat onverlet, dat OOK NS verso Roger Van Boxtel keihard moeten worden aangesproken op belasting ontduiking en idiote concessie’s in Schotland en England. dit in volledige tegenstelling tot het in de steek laten van andere kansrijke spoorverbindingen, zoals ‘Harlingen-Duitsland’ via de 162-b lijn, en ‘Leeuwarden/Groningen -- Luik/Aken via de A-staatslijn (Lwd./Gng.-Arnhem)  Daarbij komt nog: 

  • het willens en wetens verzieken  van het Interregionale Railgoederenvervoer Harlingen-Leer(Wilhelmshaven/Bremen) via onwettige sterfhuis-politieke maatregelen zoals Tariefsdifferentiatie in 1969 en vals beargumenteerde ‘privatisering’ (1997-2005) 
  • Het willens en wetens traineren van -historische- Railinfrastructuur in verband AF/VIA Harlingen en de Friese LAad/LOs situ’s Hlg- Franeker- Stiens en ultimo, Leeuwarden
  • De NS met het Duitse Railion/Cargo uiteindelijk kans heeft gezien tot een fatale  Sterfhuispolitiek van het Incidentele Wagenlading Railgoederen vervoer via Noord NL zeehavens naast Delfzijl/Eemshaven met name Harlingen-Leeuwarden.(van 1969 tot 1997, in ‘69 begonnen met Tariefsdifferentiatie, in ‘97 ‘Feestelijk’ afgesloten met proefrit Lint/Talent MAT Staveren-Sneek-Stiens v.v. en de afsluiting vh Friese spoor voor railgoederen AF Stiens/Harlingen en AF Leeuwarden. Ultimo: het stopzetten vh Friese Railgoederenvv.. in 2011….

Derhalve moeten de NS en ‘Rijks-overheid’ middels een Euro-parlementaire enquète worden aangeklaagd: wegens het valselijk voorwenden van ‘Privatisering’ Lees: Winstmaximalisering en verdergaande onwettige bevoordeling van Randstad-Holland Mainports tegenover de 2e lijns zeehavens Harlingen-/-Groningen Seaports. In Ultimo Tegen alle EU richtlijnen mbt marktwerking en ten koste van de ontwikkeling van  minderheidsregio’s, zoals ‘Groot Frisia’ incluis Westfriesland, zegge de corridor Den Helder-(Afsluitdijk-)Harlingen-Ostfriesland d.i. Wilhelmshaven-Bremerhaven.

N.B> in ‘perifeer’ ge-oormerkte gebieden moet je alle vervoersstromen meenemen in de ontwikkeling en het behoud van dure -spoorweg- infrastructuur. 

Harlingen,        Hlg 1863  

 

 

 


Beste allen, ik ben Jan en reis al sinds november 2001 voor mijn werk met de sprinter tussen Veenendaal en Bunnik. Het reizen met de trein is prettig, met name de mensen die je leert kennen door het reizen op een traject. En die je dus, niet geheel voorspelbaar, steeds weer treft. Maar ook lekker lezen en uit de trein kijken. Mooi.

Groet


ik wil graag het ns game spelen


Welkom Jan Dijksterhuis en wilcotabvanalten!

ik wil graag het ns game spelen

Is er een NS game dan?! Die wil ik ook wel spelen! 

Ik dacht dat alle kids wel even zoet zouden zijn met het nieuwe seizoen van Fortnite. :wink:


Via Webcare vonden we laatst deze user die de treinen namaakt voor in de game "Transport Fever 2”. Erg tof! Een ontwerp voor de ICNG mochten we helaas niet met hem delen. 


Ik ben gisteren weer eens met de trein gegaan. Zandvoort via Utrecht naar Wijhe. Met een verschrikkelijk mondkapje.  De trein was.perfect her reizen ook. Maar bizar die mondkapjes.lijkt wel.een science fiction.  En we zijn het nog verplicht ook anders krijg je een boete. Laten we onze ogen eens openen. Neem juist.meer de trein en niet het vliegtuig. Zie het interview in de link. Open de.ogen.

https://genezendvermogen.nl/covid-19/

Wij zijn de afnemers van de industrie en wij vervuilen de wereld wij eten nog te veel vlees etc.

Ik Leef (redelijk )bewust en will iedereen zeggen neem juist de trein.


Hallo allemaal. Ik weet een spel waarmee er ook een mogelijkheid is om met NS treinen te rijden.

Het spel heet Train simulator. Ook wel Railworks genoemd. Als je dit spel op Steam koopt kun je via Christrains NS treinen kopen voor het spel. Deze NS treinen bestuur je in Train simulator net zoals je de treinen in het echt bestuurt. Er is zelfs een mogelijkheid om op Simtogether meerdere Nederlandse routes gratis te downloaden. Dit is gewoon een tip voor mensen die virtueel willen rijden als machinist.


Hoewel ik zakelijk tussen de 30.000 - 40.000 km rijd met mijn personenauto op jaarbasis, namen mijn echtgenoot en ik op onze vrije dag de trein om ons land met een NS-fiets te verkennen. Prima. Voor herhaling vatbaar; echter………

Met de trein van 19.16 vertrokken wij uit Bergen op Zoom richting Schiedam waar onze auto stond.
We zaten in een dubbeldekker in een coupe direct bij de deuren met 2x2 banken zonder enig ander publiek op de gehele route.
Mondkapje om mijn nek, maar even niet op de mond omdat ik net iets had gedronken.
Bij het stoppen te Dordrecht zette ik het op mijn gelaat.
Op dat moment kwam er een vet getatoeëerde agent (ca. 54 jaar)  van de spoorwegpolitie(?) binnen, die mij agressief en bijzonder onbeschoft benaderde en mij letterlijk ‘gozer’ noemde.
Zo noemt niemand mij en ik was totaal overrompeld door dit lompe gedrag.

Ik moest mijn mondkapje op (had ik al eerder gedaan) en hij “zou me graag een pv verkopen van een meijer, of ik me dat wel goed realiseerde” zo was zijn verre van vriendelijke toon en agressieve houding.
Ik voelde me enorm geïntimideerd door zijn overrompelende gedrag. Iets wat voor mij echt heel bijzonder is; meestal kan ik dat goed pareren, maar dit was echt buiten elke proportie.

Een houding die ik van een diender sinds mijn pubertijd, ruim 40 jaar terug, nog niet eerder heb meegemaakt.
Ik stond echt perplex en kon geen woord uitbrengen.
Deze trein stopte even voor 20.00uur bij station Dordrecht, waar dit zeer onplezierige incident plaats had.

Ik zie dit als een klacht.

De NS conducteur die ik inlichtte op station Schiedam reageerde heel wat innemender en bood zelfs zijn excuses aan; een heel wat opbouwender houding van een ambtenaar.
Deze laatste krijgt van mij een 9 die agent een 2.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie met dit bericht omgaan.

Of ik de NS vaker zal nemen voor een dagje uit?……… Deze tattoo hork van een agent zal dat niet positief beïnvloeden.
Ik kijk belangstellend uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Eduard Huisman
 


Welkom bij de NS Community @Eduard Huisman!

Haal een paar keer diep adem, tel tot 10 en dan een paar dingetjes…

  • Met een NS Fiets (OV-fiets) ons ‘land verkennen’ klinkt niet echt als een noodzakelijke reis, eerder als een dagje uit. Daar is de trein niet voor bedoeld op dit moment, maar ga je gang
  • Spoorwegpolitie bestaat al lang niet meer, dat zal dus een NS V&S medewerker geweest zijn
  • Die zijn meestal niet alleen en dragen in het algemeen geen zichtbare tatoeages, en zijn vaak ook wel wat jonger dan ca. 54 jaar
  • Als je een mondkapje op je kin draagt in een verder lege trein (bijv. om iets te drinken) is dat prima, want dat mag
  • Je krijgt dan het advies om het over je neus te zetten. Oók als meer dan 1,5 meter geen enkel probleem is, want zo staat het in de regels (ergens). Ben ik het ook niet mee eens, want bij meer dan 1,5 meter afstand is een mondkapje nergens nodig of een eis
  • Diender uit je puber tijd (puberteit?) van 40 jaar terug en dan vanavond ‘perplex staan en geen woord kunnen uitbrengen' telt niet echt. Dan heb jij dus dezelfde leeftijd en hebt een gelijke volwassene tegenover je (die misschien Jij tegen je zegt i.p.v. U)
  • Ongeacht de situatie valt daarmee te praten, tenzij je in de minderheid bent en hij (of zij) je bewust wil ‘naaien’, maar over een mondkapje dat niet op je neus zit in een verder lege trein kan dat niet gaan. De eerste boete daarvoor moet ik nog zien gebeuren, en heb je ook niet gekregen dus
  • Incident ervan maken kan via  https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html Dan wordt het intern afgehandeld en krijg je geen terugkoppeling van. Je zou een boa klacht kunnen overwegen in dat geval, lees dit lange topic
  • Laat in je klacht de term “deze tattoo hork van een agent” vooral weg, want misschien was het helemaal geen agent?

Voor de rest, prettig kennis te maken (omdat dit in het kennismaken subforum staat). Laat maar weten.

Alles verder goed met je (reis)partner? Oh, en treinpersoneel is geen ambtenaar, dat zouden ze misschien willen? :sweat_smile:

En dit was jullie trein denk ik https://treinposities.nl/ritinfo/20210331/2277 met wat vertraging 19:16 vanuit BoZ.

Goed verhaal verder, hopelijk doet de NS er iets mee.


Goedemorgen Eduard Huisman. Welkom bij de NS Community.

Mijn excuses voor het gedrag van deze V&S-medewerker. Ik zet je klacht graag door. 

Even voor de goede orde: Betrof het inderdaad rit 2277 zoals Robert B aangeeft? En wat waren de uiterlijke kenmerken van deze heer op de tatoeages na? Denk aan kapsel, haarkleur, gezichtsbeharing, lichaamstype etc. 


Hallo allemaal, ik maak vaak gebruik van NS-diensten. Ik breng graag tijd door op de reis en ben blij dat ik deel uitmaak van het forum.


Hallo allemaal, mijn naam is Sem. Ik werk als freelance ontwerper, werk vaak op afstand en reis daarom veel door het land en naar het buitenland.


Good evening oozyuurt. Welcome to the NS Community.

What a shame to read that the conductor had such an attitude towards you. Would you please send me a private message with your personal details? I'd like to file a complaint for you so that the employee will have to explain his actions to his superior.


Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft


Reageer