Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Ik ben Pieter, 26 jaar, en doordeweeks reiziger met IC Direct tussen Rotterdam en Amsterdam.
Altijd al interesse gehad in treinen. Ben bovendien best tevreden over punctualiteit van de treinen, maar qua capaciteit is er nog veel te winnen ;)

Zal af en toe eens rondkijken of ik vragen kan beantwoorden.
Hallo, ik ben Pascal. Ik woon in Breda en werk in Rotterdam vlak bij Rotterdam CS. 21 minuten reistijd! 51 minuten naar Schiphol. Ideaal.....als de IC of ICD rijdt. Helaas is er al weken elke dag wel wat. Dat is voor mij de aanleiding om me aan te melden bij het forum. Wil niet zeggen dat ik alleen maar ga zeuren hoor ?
goede avond , ben sherwin 54 jaar en hoop hier via het forum bruikbare informatie over de NS te kunnen krijgen
Hallo!
Ik ben Quinn uit Middelburg, en heb geen vast traject. 😛 In ieder geval wel Middelburg-Roosendaal, aangezien dat de enige manier is hoe ik naar de rest van Nederland kan komen. 😃 Ik hou ook van treinenspotten.
Ik heb dit account aangemaakt om een vraag te stellen op het forum, maar ook voor andere dingen.:8
Reputatie 3
Hallo,

Ik ben Els, ook bekend hier als Elsie ? Sinds het begin van mijn studententijd, 》10 jaar geleden, frequente gebruiker van de trein. Ook omdat ik zelf geen auto heb en mij niet geheel zeker achter het stuur voel. Momenteel leg ik vooral het traject Arnhem- Eindhoven af.
hallo beste lezers,
Vanwege een technisch probleem met het online aanvragen van een abo ben ik hier op het forum terecht gekomen. Denk niet dat ik hier heel actief lid zal gaan worden. Probeer hier wel nuttige info te vinden 🙂
Reputatie 3
@Mobiliteitsadviseur, interessant. Zelf heb ik voor mijn werk ook met ADR te maken. Wel vanuit een andere optiek, dus niet als chauffeur, shipping medewerker of lader/losser.
Wel ja hoi! Ben 18 jaar jong en reis al vanaf een redelijk jonge leeftijd al zelfstandig met het openbaar vervoer. Ik heb niet altijd de zin en de tijd om de NS klantenservice te bellen dus ik hoop dat dit forum me ook kan helpen als ik in nood zit;)
Hoi Els(ie)! Ik heb je al eens voorbij zien komen, maar leuk dat je je ook hier even voorstelt. Ik kan me goed voorstellen dat je in jouw situatie prettiger voelt bij het reizen met het OV. Van harte welkom, leuk dat je er bent!
De NS computer kan mijn vraag niet beantwoorde. Ik heb 7 keuzedagen gekregen voor 2015. De eerste is van 27-12-2014 tot 27-12-2015 geldig. De tweede van 28-12-2014 tot 27-02-2014. Ik vroeg of ik eerst de tweede keuzedag kon gebruiken. Het antwoord zou ja moeten zijn maar de computer kwam er niet uit.;)
Dit is niet het juiste topic om deze vraag aan te kaarten, maar het antwoord is ja. Maak als er keuzedagen klaarstaan nooit gebruik van een andere ophaalautomaat dan de NS-kaartautomaat, ook niet voor het ophalen van andere producten, want in dat geval worden de klaarstaande keuzedagen onherroepelijk geactiveerd. Bij de NS-kaartautomaat kunt u kiezen welke keuzedag u op de kaart zet. Zie hier hoe dat moet.
Reputatie 3
@Sivan NS bedankt. In veel gevallen zou een auto voor mij handiger zijn (locaties met slecht OV bereik, meenemen van spullen, zelf vertrek kunnen bepalen etc). Echter op mijn huidige frequente traject (Arnhem -Eindhoven) werd mij de auto afgeraden, tenzij ik buiten de spits kan rijden. Dit omdat het in de spits met de auto vaak ook minimaal 1,5 uur rijden is (met irritatie e.d. erbij).
Hallo, ik ben Irene. Ik reis niet dagelijks, maar vind het wel interessant om hier vragen te kunnen stellen of antwoorden te vinden over dingen die met het reizen met de trein te maken hebben.
Ik heb een dochter, een student, die wel dagelijks naar Utrecht reist met de trein en die regelmatig te maken heeft met vertraging van de treinen. Misschien vind ik hier voor haar ook wat nuttige tips!
Hallo mijn naam is Silvia Minneboo,48 jaar, woon in Hoorn en 14 jaar gelukkig getrouwd met Dennis.
Een dochter (24) en kleinzoon (4), een zoon (22) en schoondochter (24) en de jongste zoon is 8 en hij is tweede leg...hahaha.ik reis niet vaak met de trein zo een zeg 5x per jaar. Maar het is toch wel interresant dit forum voor als ik vragen heb omtrent NS.

Ik ben erg creatief en schilder daarnaast ook graag kamers in huis. Tot ziens
Reputatie 1
Laat ik me dan ook even voorstellen, is wel zo netjes;

Ben Conrad, reis 3 a 4x per week van Leiden naar Enkhuizen, waar ik als IT Consultant/Business Annalyst werk, en weer terug, kies op dit traject bewust voor de trein omdat ik op het stuk van Amsterdam Sloterdijk-Enkhuizen vv (50min) alvast wat kan werken. Veel mensen zullen er een moord voor doen als ze iedere ochtend 45min de tijd hebben om hun mail bij te werken en 's middags zo'n zelfde blok om hun aantekeningen bij te werken. Ver van je werk wonen heeft op deze manier zo z'n voordelen.

Ik ben wat je noemt een kritische klant en zie overal mogelijkheden tot verbeteren. Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken en ben erg nieuwsgierig. Ik moet wel uitkijken dat ik soms niet wat bot uit de hoek kom als ik onnodige fouten of klant onvriendelijk gedrag tegen kom. Dus voel je zeker niet aangevallen maar wees ook niet bang om wat pushback te geven.
Goedemorgen Silvia, en ook jij van harte welkom.

Tot snel!
Laat ik me dan ook even voorstellen, is wel zo netjes;

Ben Conrad, reis 3 a 4x per week van Leiden naar Enkhuizen, waar ik als IT Consultant/Business Annalyst werk, en weer terug, kies op dit traject bewust voor de trein omdat ik op het stuk van Amsterdam Sloterdijk-Enkhuizen vv (50min) alvast wat kan werken. Veel mensen zullen er een moord voor doen als ze iedere ochtend 45min de tijd hebben om hun mail bij te werken en 's middags zo'n zelfde blok om hun aantekeningen bij te werken. Ver van je werk wonen heeft op deze manier zo z'n voordelen.

Ik ben wat je noemt een kritische klant en zie overal mogelijkheden tot verbeteren. Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken en ben erg nieuwsgierig. Ik moet wel uitkijken dat ik soms niet wat bot uit de hoek kom als ik onnodige fouten of klant onvriendelijk gedrag tegen kom. Dus voel je zeker niet aangevallen maar wees ook niet bang om wat pushback te geven.

Hoi Conrad
Ik doe wel eens bestellingen bij jou
Dag Sivan NS, ik ben Els Holleman, reis veel, dalvrij, en ben voor het eerst op dit forum om een vraag te stellen.
Dus tot straks, bij mijn vraag.
Reputatie 1
Hoi Conrad, Ik doe wel eens bestellingen bij jou
Haha, was het maar zo'n feest 😃
Even zien of ik me hier kan voorstellen; ik ben Suzan Pluim Mentz (Nickname Suzan PM daar Suzan al vergeven was) en reis bij gebrek aan auto met de trein en bus en tram als ik ergens heen moet. Ben hier terecht gekomen doordat ik een vraag heb die ik elders niet beantwoord vind....en ik kom genoeg dingen tegen om over mee te praten. Ik woon in Amsterdam.
Dag allemaal,

Mijn naam is Leo, woon in Monnickendam en maak zowel voor woon-werkverkeer als in mijn vrije tijd vaak gebruik van de trein. Amsterdam Centraal is mijn beginstation.

Op dit forum heb ik al wat handige informatie gezien en hoop ook wat bij te kunnen dragen in de vorm van vragen en antwoorden.
Hallo forum.

Heb me zojuist geregistreerd op het forum.

Help mijn vrouw die o.a. een visuele handicap heeft.
Er gaat nogal eens wat mis gaat sinds zij gebruik moet maken van haar NS voordeeluren abonnement in combinatie met het in en uitchecken bij de OV poortjes toen de papierenkaartjes vervielen. Als het mogelijk is zoek ik dan voor haar dingen uit.

Heb me op het forum aangemeld om vragen te kunnen stellen, te kunnen lezen of anderen al oplossingen gevonden hebben, etc.

Gr. Bert
Hoi Graaf Panto, welkom! 🙂
Hallo, ik ben een klant. :P

Ik reis op zeer wisselende dagen en tijden voor werk tussen Leiden Centraal en Rotterdam Centraal.
Daarnaast privé naar verschillende bestemmingen.
Als vaste klant ervaring met het oude Voordeeluren abonnement, de Jaartrajectkaart en net, voor vanaf 1 januari 2015, het Dalvrij abonnement aangeschaft. Ik meen dan voordeliger uit te zijn plus het grote voordeel van vrij reizen door heel Nederland in de daluren. Ik zal vanaf dan zeker vaker privé met de trein gaan reizen.
Hallo ik ben suus ik reis nooit met de trein meer sinds de ov dus ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden alvast bedankt
Ook goedenavond,
Ik ben een onregelmatige reiziger, maar reis dan wel vaak langere afstanden. Inmiddels de afgelopen jaren wat onregelmatigheden meegemaakt zoals een aantal uren opsluiting in een coupe die stilstond in een verlaten weiland wegens brand in de computercentrale in Utrecht, en een aanrijding met een geparkeerde auto tussen Amersfoort en Utrecht.

Reageer