Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61435 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Hoi Pim! Leuk dat je een account hebt aangemaakt, welkom :)

Bedankt Miriam! 🙂
Hallo medereizigers,
Ik ben Chiaretta, al lang gefascineerd door treinen en altijd graag op reis met de trein.
Beste allemaal,
Mijn laatste treinherinnering stamde uit de tijd dat het geluid uit het liedje 'kedeng,kedeng' van Guus Meeuwis nog werkelijkheid was op het spoor, voordat ik dit jaar een voordelig abonnement kocht met keuzedagen.
Nu dat ik met pensioen ben, wil ik mijn mobiliteit anders in gaan richten. Daartoe heb ik een nieuwe E-bike gekocht en heb ik het voornemen om meer met de trein te gaan rijden.
Reputatie 7
Badge +4
Als u echt 65 bent, kijk dan eens naar de Dalvrij en Weekendabonnementen. Die zijn voor mensen van 65+ gunstig geprijsd. Met de e-bike mag u in de trein, let uw wel op de voorwaarden. U mag ook meerdere Dalvoordeelabonnementen met keuzedagen hebben.

Hallo allemaal, ik ben Esther. Samen met mijn brompton ben ik sinds december 2019 een enthousiaste trein reiziger geworden. Voorheen zat ik vastgeroest in mijn auto.

Omdat de poortjes niet altijd open gaan voor mij + brompton  na in- of uitchecken ben ik gaan googlen om te kijken of ik de enige ben met dit probleem. Zodoende op dit forum terecht gekomen.

Nu maar hopen dat de poortjes wat vouwfiets vriendelijker gaan worden.

 

Als u echt 65 bent, kijk dan eens naar de Dalvrij en Weekendabonnementen. Die zijn voor mensen van 65+ gunstig geprijsd. Met de e-bike mag u in de trein. U mag ook meerdere Dalvoordeelabonnementen met keuzedagen hebben.Hartelijk dank voor de tips in uw reactie Thom, ik zal er mijn voordeel mee doen. Ik ben deze maand na heel veel jaren weer in de trein gestapt. De eerste keer nadat ik mijn auto bij de koper had afgeleverd en gisteren een - voor mijn doen - wereldreis ondernomen naar Den Haag. Hier heb ik de NS wandeling gemaakt vanaf het station naar Scheveningen.
Groet
Megat
Reputatie 7
Badge


Had ik me al voorgesteld? Geloof het niet. Ik ben Twan, heb tussen 1997 en 2009 op verschillende plekken bij NS en ProRail gewerkt en werk sinds 2009 in Zwitserland bij de SBB, de Zwitserse evenknie van NS/ProRail. Ik reis dus niet zo heel vaak meer met de trein in Nederland, maar als ik dat doe, is het meestal met een "gek" kaartje zonder chip en ook zonder "barcode" of "QR-code". Ik heb daarom dus nogal eens "ruzie met de poortjes".


Waarom ben je naar Zwitserland verhuist?
Reputatie 7
Badge +4

Het helpt enorm als u zorgt dat er niemand meer voor u loopt binnen het bereik van de poortjes, voor u incheckt. Als u dan de brede neemt en niet te langzaam loopt, werkt het prima, ook met een Bromtom.

 

Hartelijk welkom hier Hadassa ;-)

Hoewel ik zakelijk tussen de 30.000 - 40.000 km rijd met mijn personenauto op jaarbasis, namen mijn echtgenoot en ik op onze vrije dag de trein om ons land met een NS-fiets te verkennen. Prima. Voor herhaling vatbaar; echter………

Met de trein van 19.16 vertrokken wij uit Bergen op Zoom richting Schiedam waar onze auto stond.
We zaten in een dubbeldekker in een coupe direct bij de deuren met 2x2 banken zonder enig ander publiek op de gehele route.
Mondkapje om mijn nek, maar even niet op de mond omdat ik net iets had gedronken.
Bij het stoppen te Dordrecht zette ik het op mijn gelaat.
Op dat moment kwam er een vet getatoeëerde agent (ca. 54 jaar)  van de spoorwegpolitie(?) binnen, die mij agressief en bijzonder onbeschoft benaderde en mij letterlijk ‘gozer’ noemde.
Zo noemt niemand mij en ik was totaal overrompeld door dit lompe gedrag.

Ik moest mijn mondkapje op (had ik al eerder gedaan) en hij “zou me graag een pv verkopen van een meijer, of ik me dat wel goed realiseerde” zo was zijn verre van vriendelijke toon en agressieve houding.
Ik voelde me enorm geïntimideerd door zijn overrompelende gedrag. Iets wat voor mij echt heel bijzonder is; meestal kan ik dat goed pareren, maar dit was echt buiten elke proportie.

Een houding die ik van een diender sinds mijn pubertijd, ruim 40 jaar terug, nog niet eerder heb meegemaakt.
Ik stond echt perplex en kon geen woord uitbrengen.
Deze trein stopte even voor 20.00uur bij station Dordrecht, waar dit zeer onplezierige incident plaats had.

Ik zie dit als een klacht.

De NS conducteur die ik inlichtte op station Schiedam reageerde heel wat innemender en bood zelfs zijn excuses aan; een heel wat opbouwender houding van een ambtenaar.
Deze laatste krijgt van mij een 9 die agent een 2.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie met dit bericht omgaan.

Of ik de NS vaker zal nemen voor een dagje uit?……… Deze tattoo hork van een agent zal dat niet positief beïnvloeden.
Ik kijk belangstellend uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Eduard Huisman
 

Reputatie 7
Badge +4
Ik wandel heel veel en als u bijvoorbeeld het Pieterpad loopt, blijkt hoe handig de trein is in combinatie met een abonnement. Met Weekendvrij bijvoorbeeld redeneren veel mensen eerst wat ze in het weekend reizen en baseren daar een berekening op. Veel beter is natuurlijk te kijken wat vrij reizen in het weekend kan betekenen. U kunt elk weekend overal naar toe en of dat nu is voor familiebezoek, sport, wandelen, nafietsen, musea of gewoon een stad bekijken, het kan allemaal voor een relatief luttel bedrag. voor 42 euro heeft u als 65 plusser door de week gratis rijden, afgezien van de spitsuren al is het wel zo dat als u voor de spits incheckt, u uw reis af mag maken. Een auto is soms makkelijk maar de honderden euro's die je bespaart elke maand heeft ook zo zijn voordelen....Daar kun je ook eerste klas voor reizen, al blijft het prijsverschil relatief groot.

Dalvrij en Weekendvrij zijn goede opties en u doet mogelijk die binnenlandse reizen die u altijd al had willen doen. Naar België of Duitsland wordt het ook flink goedkoper als je pas vanaf de grens hoeft te betalen.

Een e-bike heeft mooie kanten maar, hoewel minder comfortabel, kan ov-fiets ook en dat bespaart gesleep met uw dure fiets.
Reputatie 7
Badge +4
Fout geplaatst, sorry.
Reputatie 7
Badge

Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.


Prachtig! Wat een mooi verhaal zeg.


Maar aan de andere kant...mis je Nederland niet een beetje?
Badge +3

Welkom bij de NS Community @Eduard Huisman!

Haal een paar keer diep adem, tel tot 10 en dan een paar dingetjes…

  • Met een NS Fiets (OV-fiets) ons ‘land verkennen’ klinkt niet echt als een noodzakelijke reis, eerder als een dagje uit. Daar is de trein niet voor bedoeld op dit moment, maar ga je gang
  • Spoorwegpolitie bestaat al lang niet meer, dat zal dus een NS V&S medewerker geweest zijn
  • Die zijn meestal niet alleen en dragen in het algemeen geen zichtbare tatoeages, en zijn vaak ook wel wat jonger dan ca. 54 jaar
  • Als je een mondkapje op je kin draagt in een verder lege trein (bijv. om iets te drinken) is dat prima, want dat mag
  • Je krijgt dan het advies om het over je neus te zetten. Oók als meer dan 1,5 meter geen enkel probleem is, want zo staat het in de regels (ergens). Ben ik het ook niet mee eens, want bij meer dan 1,5 meter afstand is een mondkapje nergens nodig of een eis
  • Diender uit je puber tijd (puberteit?) van 40 jaar terug en dan vanavond ‘perplex staan en geen woord kunnen uitbrengen' telt niet echt. Dan heb jij dus dezelfde leeftijd en hebt een gelijke volwassene tegenover je (die misschien Jij tegen je zegt i.p.v. U)
  • Ongeacht de situatie valt daarmee te praten, tenzij je in de minderheid bent en hij (of zij) je bewust wil ‘naaien’, maar over een mondkapje dat niet op je neus zit in een verder lege trein kan dat niet gaan. De eerste boete daarvoor moet ik nog zien gebeuren, en heb je ook niet gekregen dus
  • Incident ervan maken kan via  https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html Dan wordt het intern afgehandeld en krijg je geen terugkoppeling van. Je zou een boa klacht kunnen overwegen in dat geval, lees dit lange topic
  • Laat in je klacht de term “deze tattoo hork van een agent” vooral weg, want misschien was het helemaal geen agent?

Voor de rest, prettig kennis te maken (omdat dit in het kennismaken subforum staat). Laat maar weten.

Alles verder goed met je (reis)partner? Oh, en treinpersoneel is geen ambtenaar, dat zouden ze misschien willen? :sweat_smile:

En dit was jullie trein denk ik https://treinposities.nl/ritinfo/20210331/2277 met wat vertraging 19:16 vanuit BoZ.

Goed verhaal verder, hopelijk doet de NS er iets mee.

Ik ben op spoorgebied nog maar een beginnertje Thom, daarom wil ik het rustig uitproberen, een beetje de weg leren kennen op de stations en wat in het land rond gaan kijken. Ik moet nog wat vertrouwen opbouwen zeg maar. De volgende trip gaat waarschijnlijk Rotterdam worden, met een boottocht naar de Tweede Maasvlakte. Ik heb altijd met plezier gewerkt, maar de vrijheid die ik nu heb, vind ik ook wel fijn hoor.
Mijn fiets in de trein meenemen of een OV Fiets huren, spreken mij eerlijk gezegd nog niet zo aan. Gisteren heb ik voor het eerst van mijn leven in een tram gezeten - van Scheveningen naar Den Haag - en daar heb ik eigenlijk ook van genoten. Er valt nog genoeg te ontdekken voor mij.
Groet
Megat

Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.


Prachtig! Wat een mooi verhaal zeg.


Maar aan de andere kant...mis je Nederland niet een beetje?


Nee, eigenlijk niet. Nederland is dichtbij genoeg, we komen er meerdere keren per jaar terug voor bezoek aan familie en vrienden. En Zwitserland is ook dicht genoeg bij Nederland om regelmatig bezoek uit het Nederlandse te krijgen. En er rijden hier ook treinen 🆒

Goedemorgen Eduard Huisman. Welkom bij de NS Community.

Mijn excuses voor het gedrag van deze V&S-medewerker. Ik zet je klacht graag door. 

Even voor de goede orde: Betrof het inderdaad rit 2277 zoals Robert B aangeeft? En wat waren de uiterlijke kenmerken van deze heer op de tatoeages na? Denk aan kapsel, haarkleur, gezichtsbeharing, lichaamstype etc. 

Hallo iedereen,

Ik ben Stan. Ik ben helemaal bezeten van treinen. Het liefst scheur ik elektrisch door het Limburgs heuvellandschap in een GTW'tje.🆒
Reputatie 7
Badge +4
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.
Hallo Sir Stanleigh, welkom op het forum!
Ik hoop dat je hier een leuke tijd gaat hebben met alle andere treinmattiezz.
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.
We mogen hier inderdaad niet klagen.
Hoi, Martijn hier, inprincipe een winterreiziger, soms ook in de lente/zomer/herfst als het nodig is, de rest van het jaar op 2 wielen 🙂
Reputatie 7
Badge
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.

Ik geloof er niks van. 😛
Leuk om je op het forum te zien Martijn!:D
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.

Ik geloof er niks van. :P

Tja, dan zit er niets anders op dan de proef op de som te nemen en hier eens een kijkje te komen nemen!

Tja, ik wil me best voorstellen, in de juiste context dan. Ik ben iemand met kinderen onder de 11 die een daluren kortingskaart heeft en zo voordelig mogelijk en het liefst een stuk comfortabeler gebruik wil maken van het openbaar vervoer. Sinds ik geen papieren railrunners meer kon kopen heb ik niet meer met de trein gereisd samen met mijn kinderen omdat ik tot nog toe geweigerd heb om een ov chipkaart voor ze aan te schaffen en was vandaag juist van plan om mijn dalurenkaart op te zeggen. Dit ga ik nu niet meer doen omdat ik vandaag dus ontdekt heb dat kinderen per 1 april gratis kunnen reizen met een kidsvrij abo. Ik heb hier wat vragen over dus daarom hier een account aangemaakt.

Reageer